Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Idzie wiosna i nowe modele rowerów.. pojawił się gdzieś w bocznym pasku na olx:

https://www.decathlon.pl/rower-elops-single-speed-500-id_8549624.html#sM

prawie jak NS Analog,,,, tyle, że za 1/3 ceny :)

Ciekawe czy koła wytrzymają trud miasta. Waga 11,5 kg nie najgorsza. Szkoda, że nie ma rozmiaru S... przepadam za krótkim rozstawem osi. No stal jaka by nie było... to STAL a nie alu z puszek po królewskim. Gdyby był takowy z hamulcami tarczowymi  kupiłbym w ciemno ! Zdecydowanie za dużą korbę 44T chyba stalową, zmieniłbym na Mirandę 38z to pewnie by odeszło z 300-400 gram. Dla amatora, szczególnie słabszej kobiety 44/18 to za duże przełożenie na lekkie nawet podjazdy ! 

Może dadzą do testów to opiszę wrażenia. Narta !

deca ss.png

Edytowane przez szybszy
Napisano (edytowane)

Fajny klasyczny rower. Przełożenie faktycznie siłowe (sam jeżdżę na 46x18 na kołach 26'' i pod wyższe górki muszę nieźle depnąć). Jedyne czego mi brakuje to... przynajmniej 7 biegów z tyłu...

Dla fanów ostrego dobra opcja.

Edytowane przez Gość
Napisano (edytowane)

44/18 to za twardo? Przecież tym się idzie zakręcić na płaskim na śmierć :P A 38/18 to przełożenie bardziej w teren. No trochę przesadzam ale dla mnie 2,3-2,4:1 to takie przełożenie na zimę, gdzie rower ma być uniwersalny i na miasto i na dalsze trasy, i podjeżdżać jakieś średnie górki. 

Świetną opcją do takiego roweru jest piasta Sturmeya S2.

Nie wiem kto im te ramy spawa ale geo na pierwszy rzut oka jakieś dziwne. Ale może to tylko wrażenie. Sam bym się tym z chęcią przejechał. 

Edytowane przez MikeSkywalker
Napisano (edytowane)

Przełożenie, każdy sobie dobierze pod proporcje podjazdy/równe/teren/ilość świateł i startów...

Nie zapominaj o kadencji, czym szybciej się kręci tym mniej obciążasz kolana. Podobno 70-80 obr/min jest najbardziej optymalną, wiadomo, że trzeba czasu żeby się nie zagrzać przy tym. 

Co do piast faktycznie to fajne rozwiązanie:

+ bez dodatkowych linek i dźwigni, ale przynajmniej w Wawie jest za mało długich podjazdów

- dodatkowe 500 gram wzgl 1 biegowego torpedo Velosteel

- skomplikowana budowa, niezbyt popularna to i z częściami może być bieda, naprawa w stodole/w lesie raczej nie możliwa

- cena ok 300-400 pln

Sram ma bardzo podobną tzw Automatix... nie wiem czy nawet to nie jest to samo.

Edytowane przez szybszy
Napisano

No 2.5:1 jest optymalne, fajne do ruszania a przy kadencji 90 można mieć 28km/h - więc wystarczająca. Ale twardym jeśli chodzi o ten typ roweru bym go nie nazwał. 

Automatix sam zmienia bieg wraz ze wzrostem prędkości, przy Duomatic trzeba wykonać korbą ruch w tył ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Decathlon niestety milczy. Albo mam kontakt do nie odpowiednich osób (kierownictwo działu rowery) abo nic się nie zmieniło i nadal ten dział ignoruje uwagi i korespondencję od użytkowników. Dziwne bo z innymi działami był znacznie lepszy kontakt. W końcu nie mój biznes :)

Jak będę w sklepie obejrzę rower i coś skrobnę. Na tą chwilę info z opisu. Nie regulowane jarzemko sztycy, bez możliwości przesunięcia siodełka przód/tył mocno ogranicza możliwość optymalnego dopasowania do własnych potrzeb i anatomii (bikefitting). Na szczęście sztycę łatwo wymienić.. i ile jej średnica jest typowa. To jest właśnie podejście marki... poprzez  jeden nieprzemyślany detal "psują" wiele fajnych i dobrych produktów.

Napisano

Zapytaj na stronie pod produktem - tak po prostu. Pracownicy na pewno odpowiedzą bo chyba muszą (o ile znajdą kogoś poinformowanego).

Ale dopiero teraz zauważyłem to co piszesz o siodełku, porażka jakaś :D 

Ta firma ma specyficzne podejście do tworzenia rowerów, czasem silą się strasznie na jakieś innowacje i jak widać docierają do absurdów - takie rozwiązanie ma sens w dirtówkach, gdzie przez większość czasu siodełko i tak nie jest w użyciu. Ale tutaj jest kompletnie bezsensowne. 

I jeszcze ten tekst "Koniec z siodełkiem, które zaczyna ruszać sie po upływie pewnego czasu."

No nie wiem co oni robią z tymi siodełkami ale ja nigdy nie miałem problemu z luzującymi się jarzemkami. 

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

I jak tam testowal ktos? 

Troche ta rama nie budzi zaufania bo stal hi ten i cienka

Waszym zdaniem ten rower jest wart zainteresowania? 

Czy moze lwpiej dolozyc do Kross Noru? 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Decathlon wypuszcza tzw gwiazdy jednego sezonu. Będzie widać na rynku wtórnym m.in. na olx co wart. Z tego co pamiętam już nie dostępny w ofercie. Może próbna krótka seria ? Cena chyba wzrosła z 899 na 999 ?

Napisano
W dniu 1.04.2020 o 11:46, szybszy napisał:
Cytat

Nie regulowane jarzemko sztycy, bez możliwości przesunięcia siodełka przód/tył mocno ogranicza możliwość optymalnego dopasowania do własnych potrzeb i anatomii (bikefitting). Na szczęście sztycę łatwo wymienić.. i ile jej średnica jest typowa. To jest właśnie podejście marki... poprzez  jeden nieprzemyślany detal "psują" wiele fajnych i dobrych produktów.

Owszem nie regulowane bo jarzemko siodełka przyspawane do sztycy ale nie regulowane tylko co do konta nachylenia góra/dół. Siodełko jak najbardziej można przesuwać przód/tył. Jedyne co mi w tym rowerze nie pasje to rozmiar napęd 44T/18T. Nakręciłem się dziś korbą a prędkości jakoś nie czuć. Jedynie to że rower bardzo dobrze przyspiesza, ale to za mało jak na Warszawę. Ja lubię mocniej depnąć. Tu niestety po osiągnięciu pewnej prędkości można już tylko kręcić i kręcić bez większych efektów. Wymienię mechanizm korby na taki z blatem 48T, można tak zrobić w sklepie i za to plus ale i tak dużo to nie da. Ogólnie rower bardzo żwawy, zwrotny i dobrze przyśpiesza. 

 

Napisano (edytowane)
W dniu 1.04.2020 o 11:46, szybszy napisał:
Cytat

Nie regulowane jarzemko sztycy...

 

 

elops1.jpg

elops2.jpg

Edytowane przez b37
  • 1 rok później...
Napisano

Raz, że głupoty. Dwa - polecają produkty które mają w ofercie. 

A jeśli o mnie chodzi to przez myśl przeszło mi zrobienie z Elopsa zimówki. Znaczy roweru także na deszcz - bo całoroczny to on już jest. 

Moja pierwsza myśl: SKS RaceBlade Pro, czyli takie szosowe i pasujące do wszystkiego błotniki. Ale to półśrodek, bo chronią zadek i buty - ale tylko z przodu. Ciągle wlewa się do nich od tyłu, i po nosie pryska znad opony. I gdzieś zdjęcie Elopsa z tymi błotnikami widziałem. 

Opcja druga - błotniki uniwersalne, czyli płetwa na sztycy i jakiś błotnik przedni do kompletu. https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/s-board-s-blade

Opcja w którą ja bym poszedł: SKS Bluemels, albo Routing 42. Niestety, bez druciarstwa z montażem się nie obejdzie, bo jeśli dobrze pamiętam na widelcu oczka do montażu są, ale z tyłu nic nie ma. Niemniej jednak pełne błotniki to jedyna słuszna opcja do całorocznego roweru. 

  • +1 pomógł 1
  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Aż tak mało popularny jest ten rower, że forum prawie puste? Szukam kogoś, kto przeprowadził jakiegokolwiek inne modyfikacje niż fixie albo wymiana dzwonka (🙃)

Napisano (edytowane)

To mój commuter. Codziennie 2x9 km.

Blotniki:

- crud road racer MK3;

- kierownica baranek FSA z OLX;

- klamki Tektro RL340 (plug & play);

- bagażnik no name uniwersalny z allegro za 54 PLN;

- sakwy Crosso.

 

 

20230619_095643.jpg

Edytowane przez polpl
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Prawdopodobnie juz tak. Zapewne poprawię dopiero jak zacznie spadać. 

To jest rower najmniejszej troski 😕. Jeżdżę na zasadzie - wstaję, myję zęby, wrzucam ciuchy do sawky i do biura. Prysznic w rowerowni.

Robota minimum 8 godzin, powrót do domu - trzeba zająć się dziećmi, coś pomóc żonie (dzieci są malutkie).

Finalnie dzięki rowerowi wygrywam godzinę życia dziennie, bo czas dojazdu jest porównywalny do samochodu, a 18 km w mocnym jak na mnie tempie zrobione.

 

Edytowane przez polpl
Napisano

@polpl masz ten rower od nowości? Jak oceniasz trwałość podzespołów?

@szybszy sztyca ma średnicę 25,4 mm. Rama ma tak dziwną geometrię, że patrząc na rower wydaje się, że siodełko jest minimalnie skierowane do góry. W praktyce jest równoległe w jednej linii do podłoża.

Mam krzywą korbę (lub suport), one **uj. Fajna wskazówka z tą Mirandą 38T - jeszcze da się kupić czarne. Zakładał ktoś piastę Sturmey S2 do tego dziadostwa? Kupić to gdziekolwiek graniczy z cudem, o rozsądnych pieniądzach nie mówiąc. Nexus jest dostępny bezproblemowo, ale chciałbym zachować minimalizm i uniknąć jakichkolwiek dodatkowych manetek na kierownicy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...