Skocz do zawartości

[Opony] Race King 2020 vs Cross King


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Continental wypuścił nowy model Race King. Widziałem je na żywo i wygląda na to, że znacznemu pomniejszeniu uległ drugi rząd klocków patrząc od środka.

Stary model:

Znalezione obrazy dla zapytania: race king 2020

Nowy model:

Znalezione obrazy dla zapytania: race king 2020

Jeździł ktoś z Was na nich? Jakieś doświadczenia?

Czy ktoś ma porównanie między Race King ( niezależnie od rocznika) a Cross King/ X King? Zastanawiam się nad tymi dwoma modelami, ale doświadczenie mam tylko z Race King. Szukam kompromisu między prędkością a przyczepnością w lasach w okolicy Warszawy.

Aktualnie mam Schwalbe Nobby Nic, ale coś mi w nich nie pasuje. Niby ciśnienie niskie, ale cały czas mam wrażenie że opona jest twarda. Wydaje mi się że to kwestia ścianek. W Race King ścianki są szmaciane, przez co opona jest bardzo elastyczna. W Nobby Nic czuć sztywność i twardość opony. Z jednej strony toczy się chyba całkiem przyzwoicie, z drugiej strony przyzwyczaiłem się do jazdy jak na "kanapie", gdzie praktycznie wszystko pochłania opona.

PS: Słyszałem legendy że X- King/ Cross King 2.3 jest mniejszy niż Race King 2.2. To prawda? Dotyczy to tylko szerokości, czy wielkości "balona"?

Napisano
13 minut temu, skom25 napisał:

Szukam kompromisu między prędkością a przyczepnością w lasach w okolicy Warszawy.

Może WTB Nano?

Napisano

Mam słabość i zaufanie do Continental, więc raczej idę w tym kierunku.

Aha, no i mówimy o oponach 29x2.2/2.3/2.4

Napisano

Najszersze Nano to 2,1".

Może inaczej na to patrzę, bo od jakiegoś czasu pomykam po tychże lasach na gumach 40c... :rolleyes:

Idąc dalej, ale nadal nie z oferty Conti, to Maxxis Icon. Są dosyć popularne wśród moich znajomych pomykających okoliczne maratony.

Napisano

Teoretycznie najbliżej Race Kingów z Maxxisów jest Rekon Race. Nie mylić z Rekon, który jest bardziej terenowy niż wszystkie poniżej.

Screen-Shot-2018-06-28-at-8.44.42-AM.png

Napisano

Koniec końców zdecydowałem się na Race King 2.2. Dzisiaj je zamontowałem i prawdę mówiąc jestem odrobinę zdziwiony. Na kołach 26' balon był naprawdę duży, ciężko było znaleźć coś podobnego. Na kołach 29' z szeroką obręczą ( 30 mm wewnątrz), wyglądają dość skromnie. Schwalbe Nobby Nic 29x2,25 są szersze o około 3- 5mm, mierząc sam balon bez bieżnika.

Napisano

Fajna ta dyskusja, można coś zrozumieć :rolleyes:

  • Mod Team
Napisano

Pomogę Wam :
Ty stwierdziłeś, że opona 2.2" wygląda skromnie na obręczy 30 mm, a Kemusi się obruszył, że jak to - zestaw 2.2" + 30 mm to za mało ?
Myślałeś o całości, lub skromnie wyglądającej oponie, a kolega chyba bardziej o obręczy, lub sądzi, że szerokość opony jest jednak zadowalająca.
Mam nadzieję, że pomogłem :icon_wink:

To może 2.4" dla świętego spokoju :icon_question:

Napisano

@cervandes czytałem i widziałem tabelkę z pomiarami, że XKing jest jakiś dziwnie wąski. Podobno nawet XKing 2.3, jest nadal węższy niż Race King 2.2.

Napisano
14 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Myślałeś o całości, lub skromnie wyglądającej oponie, a kolega chyba bardziej o obręczy, lub sądzi, że szerokość opony jest jednak zadowalająca.

To napiszę inaczej. Race King 2.2 na kole 26' z obręczą 18 mm ( wewnątrz) wygląda naprawdę potężnie. Ta sama opona, na kole 29' z obręczą 30 mm ( wewnątrz), niejako "ginie" na kole. Trzy cale różnicy w średnicy koła + 11 mm szerokości obręczy, przy tej samej wysokości ścianki jednak robi swoje.

Mam nadzieję że się nie mylę, ale Race King wydaje się znacznie "miększy", przynajmniej pod palcami. Przy 1,5 Bar Schwalbe było ciężko ugiąć palcami, naciskając od strony bieżnika. Race King wydaje się być miększy, ale czy wynika to z mieszanki gumy czy grubości opony, nie wiem.

Napisano

..jedynie zastanawiałem się nad korelacją ,obręcz 30 mm - typ opony , zakładając jazdę na niższym ciśnieniu.  

Napisano

Przejechałem się na RK i niestety jestem zawiedziony. Na równym przyrost prędkości był nieznaczny, w terenie bardziej komfortowo też nie było, a na dodatek ślizgały się tragicznie. Mam wrażenie że stare, te które miałem w 26' to zupełnie inna opona. Brak mi teraz tego uczucia bardzo miękkiej opony, a wcześniej jeździłem przecież na sztywnym widelcu...

X-King odpada, bo jest niewiele bardziej agresywny od RK. Jest Mountain i Trail King. Zastanawiam się nad Trail, ze względu na balon 2.4, bo 2.3 w Mountain jest podobno oszukane. Z drugiej strony czytałem że szczególnie Trail King może być mało komfortowy, bo jest nastawiony na ciężki teren.

Aha, opony do Traila. Co prawda jeżdże po Mazowieckim, ale coraz częściej zapuszczam się w mało uczęszczane okolice i chciałbym oponę która dotrze trzyma się w piachu, luźnym podłożu i małych korzeniach.

Napisano
Godzinę temu, skom25 napisał:

Co prawda jeżdże po Mazowieckim, ale coraz częściej zapuszczam się w mało uczęszczane okolice i chciałbym oponę która dotrze trzyma się w piachu, luźnym podłożu i małych korzeniach.

IMHO dowolna opona poza slickami :) Wiem, nie pomogłem :D W sumie to na okolicznych zawodach widuję już nawet 29ery obute w gravelkingi... Latem sam przemierzałem okoliczne lasy na Conti Speed Ride (ale to już z lekkim zacięciem do masochizmu np. na głębszym piachu) i IMHO obecnie do "bardziej terenowej" jazdy po okolicy nie wybrałbym nic bardziej agresywnego niż Nano czy Ikon, mimo że kiedyś nie wyobrażałem sobie do tych warunków innych opon niż coś solidnie terenowego, z wielkimi klockami, itp. :rolleyes: 

Ciekawe z jakiego goownolitu jest ulepiony ten rejsking skoro ot tak się ślizgasz... 

Napisano
Teraz, m0d napisał:

Ciekawe z jakiego goownolitu jest ulepiony ten rejsking skoro ot tak się ślizgasz

One się nie wgryzają w ziemię. Myszkują i kompletnie nie dają pewności na zakrętach.

  • 3 tygodnie później...
Napisano
W dniu 20.03.2020 o 09:41, skom25 napisał:

One się nie wgryzają w ziemię. Myszkują i kompletnie nie dają pewności na zakrętach.

@skom25 ale piszesz o wersji 29" 2020? Cholera, byłoby słabo gdyby popsuli oponę, którą uważałem za ideał na mazowieckie trasy (RK 26x2.2). Potężna jak na 26", super szybka i przyczepności nigdy mi na nich nie brakowało. Jesienią zrobiłem terenową trasę nad morze z 10kg bagażem i nie mogłem się nadziwić jak genialna jest to guma. Komfort i prędkość w każdych warunkach (poza ekstremalnym błotem rzecz jasna). Mógłbym mieć ją w każdym rowerze! Ostrzyłem sobie zęby na wersję 700x45c, ale jeśli coś zmienili i przy okazji popsuli, to tragedia :(

Napisano

No RK nie jest tak genialna. Miałem takie samo zdanie jak Ty, do momentu gdy wczoraj robiłem czyszczenie roweru - odkryłem na niej pocięte boczne poszycie ( guma stargana do nitek ) na jakiejś 1/5 obwodu. Szukałem w głowie kiedy mogłem to narobić i jedyne co przyszło mi do głowy to zjazd z krawężnika wysokiego, delikatnie po linii krawężnika jechałem, słyszałem szurnięcie opony po boku wysokiego drogowego krawężnika. Ale w życiu bym nie przypuszczał, że to zedrze mi bok opony ( tyłek podniesiony, ciężaru nie było praktycznie, jazda powoli, bez szaleństwa - po prostu delikatnie zjechałem ). Fotki mogę popstrykać jak coś i podesłać.

Odkąd pamiętam pomykam na RK i teraz się zastanawiam czy coś innego ( kiedyś miałem Racing Ralphy ) tak samo by się potargało.

  • 1 rok później...
Napisano
W dniu 20.03.2020 o 08:13, skom25 napisał:

Przejechałem się na RK i niestety jestem zawiedziony. Na równym przyrost prędkości był nieznaczny, w terenie bardziej komfortowo też nie było, a na dodatek ślizgały się tragicznie. Mam wrażenie że stare, te które miałem w 26' to zupełnie inna opona. Brak mi teraz tego uczucia bardzo miękkiej opony, a wcześniej jeździłem przecież na sztywnym widelcu...

Potwierdzam. Właśnie zmieniłem swoje Race King i Cross King na nowe modele i jest tragedia. Fakt są optycznie węższe, inny bieżnik, ale np. Cross King nowy ma odczuwalnie większe opory toczenia. Obie są jakieś dziwne. Żeby się utwierdzić założyłem stare ponownie i niebo a ziemia. Zepsuli dobre opony.

A i jeszcze jedno, obie mają bicie po obwodzie w 2 miejscach dołki ( na starej dętce, więc to nie dętka powodowała ). 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...