Skocz do zawartości

[renowacja/naprawa] Rower elektryczny Qwic Base 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku chciałem się przywitać bo jestem tutaj pierwszy raz.

Szukałem tematu na forum,  już samo wpisanie nazwy roweru nie przyniosło żadnego rezultatu.

Sprawa wygląda następująco:

Kupiłem w Holandii w sklepie ze sprzętem używanym rower. Potrzebowałem zwyczajnego, ale podczas czyszczenia go, okazało się iż ma naklejki "electric", a w tylnym kole z dużego piasta (piastu??) wystaje kabelek :)

Od razu wpisałem nazwę roweru w Google i pokazało mi się mnóstwo wyników z identycznym modelem co mój nowo nabyty i wszystkie były elektrykami.

Baterii ani reszty okablowania czy wyświetlacza i przycisków/wajch nie było.

Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe samemu naprawić ten rower? tzn sprawić by znów był elektrykiem?

Forum pozwala na dodanie śmiesznie małych plików, więc dodaję link ze zdjęciami z Googlephotos: https://photos.app.goo.gl/5WCtGDxxYWtCifek8

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nieopłacalne? Silnik jest, reszta roweru jest. Jedynie co to zmajstrować baterie samemu (z ogniw 18650) i jakoś ogarnąć okablowanie plus "przyciski".

Macie jakiś pomysł na to? Raczej będę szukał tego na chińskich portalach zakupowych ;)

Znacie może jakieś forum czy blog gdzie ktoś się zajmuje takim rzeczami?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, serengerd napisał:

Silnik jest, reszta roweru jest.

A próbowałeś sprawdzić, czy ten silniki jest sprawny? Bo może to już tylko obudowa silnika i dlatego odcięto i sprzedano wszystkie pozostałe części napędu przedstawiające jakąś wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w Googla "rear hub motor repair" i dostaniesz kilka filmików. NP:

 

https://electricbikereview.com/forums/threads/hub-motor-disassembly-repair-reassembly.190/

 

Generalnie odkręcasz te śrubki dookoła i ściągasz pokrywy. W zależności od pasowania łożysk potrzebny jest ściągacz lub zsuniesz ręką. 

Diabeł tkwi w szczegółach, a instrukcji demontażu piasty qwic i to w jakimś zrozumianym języku, to raczej łatwo nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuugiej przerwie :D

Dopiero flak w tylnym kole zmusił moją leniwą du*ę do pracy i rozebrania roweru/koła.

Pierwsze pytanie to jaką pompką napompować taki dziwny wentyl:20200627_111005.thumb.jpg.d7f0d5f40128816a2256613c98f844dc.jpg

Próbowałem standardową i takim tanim kompresorem do aut na zasilanie do zapalniczek co ma różne końcówki, ale nie idzie tego napompować :(

 

Następna sprawa to ten nieszczęsny silnik...

Otóż udało mi się to rozkręcić i rzeczywiście silnik jest, ale w jakim stanie i czy działa nie potrafię odpowiedzieć dlatego proszę was o pomoc. Oto kilka zdjęć:

20200627_105545.thumb.jpg.264a584efc63c0057152a474db9cd4ff.jpg

Reszta zdjęć w linku poniżej bo tutaj jest limit MB:

https://photos.app.goo.gl/qanAWhWv6r9SjqS5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2020 o 11:36, serengerd napisał:

Pierwsze pytanie to jaką pompką napompować taki dziwny wentyl:

Zwykłą rowerową (starego typu). To jest stary typ zaworu rowerowego tzw. Dunlop. Zwykle z gumowym wentylem, choć obecnie są już z mechanizmem ze sprężynką.

Rodzaje wentyli rowerowych

Aby łatwiej się pompowało można lekko odkręcić tę nakrętkę.

Wykręć ten wkład, przedmuchaj pompką i sprawdź czy powietrze przechodzi, jak nie to wymień na nowy. Jak masz jeszcze z wentylem (taka gumowa rurka) to od razu wymień na nowy (bo pewnie ta rurka przykleiła się ze starości do metalu)

P.S. A dętka jest sprawna?

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2020 o 09:36, Garlock napisał:

Zwykłą rowerową (starego typu). To jest stary typ zaworu rowerowego tzw. Dunlop. Zwykle z gumowym wentylem, choć obecnie są już z mechanizmem ze sprężynką.

Rodzaje wentyli rowerowych

Aby łatwiej się pompowało można lekko odkręcić tę nakrętkę.

Wykręć ten wkład, przedmuchaj pompką i sprawdź czy powietrze przechodzi, jak nie to wymień na nowy. Jak masz jeszcze z wentylem (taka gumowa rurka) to od razu wymień na nowy (bo pewnie ta rurka przykleiła się ze starości do metalu)

P.S. A dętka jest sprawna?

Byłem w sklepie i próbowałem różnych pompek z różnymi końcówkami i nie działała żadna xD

Mieszkam w Niemczech przy granicy holenderskiej, a rower jest z nl, więc pojechałem do pierwszego lepszego sklepu i pompka od razu pasowała :) Co kraj to obyczaj hehe

Wymieniłem całą dętkę i oponę od razu.

Wi ktoś co mogę zrobić z tym silnikiem? jest szansa na ożywienie go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie zdjęć nikt ci tego nie powie. Jeśli uzwojenia są sprawne, to pewnie da się go reanimować. Ale jeśli gdzieś są uszkodzone, to silnik praktycznie na złom (przewijanie go będzie raczej nieopłacalne, taniej będzie kupić nowy).

Ilość rdzy na wirniku i białego nalotu na przewodach nie wróży dobrze. Ten silnik był chyba nieźle zalany wodą.

 

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...