Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony kupić ? 26” MTB, Trail, Enduro

Andrzej2342

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prośba o wsparcie w temacie jak powyżej.
Planuje zakup pierwszych sensownych opon które będą w „miarę” uniwersalne w terenie i znośne na dojazdach.

Póki co jeżdżę na  continental mountain king 2.2 z drutem, zwykła mieszanka.

Czego szukam ? Opon do lasu, na single oraz na sporadyczne wypady w góry typu Enduro Trails Bielsko. Wiem, wiem że  tu powstaje duży problem bo nie ma opon do wszystkiego zwłaszcza jak dodam że sporo dojazdów mam asfaltem i nie chciałbym znacząco większych oporów na asfalcie vs aktualne opony.
Wstępnie interesuje mnie z maxxis: ardent, rekon, minion ss, agressor, z wtb vigilante ...( wszystkie w rozmiarach 2.2-2.3”). 
Nie mam doświadczenia z żadnymi z nich i chciałbym prosić o podpowiedz bo trochę obawiam się oporów co niektórych na dojazdach.  Oczywiście jestem otwarty na inne również lżejsze propozycje które poradzą sobie w terenie ( najpierw szukam opony przedniej bo ta wymaga wymiany w pierwszej kolejności).

Napisano
38 minut temu, Andrzej2342 napisał:

SCHWALBE Nobby Nic

Bardzo dobre w teren, bardzo dobrze trzymają w zakrętach, sygnalizują, że kończy się przyczepność w skręcie i bdb również w trudniejszy teren ( mam wersję 26x2,25 evo nie tubeless - w sumie to 5 takich opon ) ale stawiają duże opory na asfalcie ( szczególnie gdy bieżnik nowy lub mało starty ) i hałasują. Na asfalcie szybko znikają. Za to o dziwo jak już się zetrą poniżej 50 % to na asfalcie robią się wyraźnie szybsze ( i dużo bardziej ciche ) a w terenie dzielność nie spada dramatycznie. Generalnie czasami warto ( niektórzy się nie zgodzą ) zapolować na używki. ( oczywiście w bdb stanie ) Mając teraz 1 komplet zużyty w 25 % oraz jeden komplet w 70 % Ostatnio udało mi się dokupić jedną używaną, ale praktycznie nową sztukę za 58 pln z przesyłką.

https://drive.google.com/drive/folders/1qw6FNRoPs6gcd74zLx0RNE3wi205jlUL?usp=sharing