Skocz do zawartości

[opony] katalogi


Wafel69

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

czy znalazł z Was ktoś w sieci katalogi opon rowerowych poszczególnych firm które zawierały by informacje o właściwościach opon  takich jak toczenie, odporność itd.

Schwalbe w swoim katalogu przy każdej oponie ma takie parametry a inni?

 

Napisano

Vittoria też opisuje w podobny sposób. Na ile te opisy są wiarygodne to inna sprawa. 

Wiarygodnego porównania oporów  toczenia opon mtb nie ma.

Załóż, że opony do bezdętki są wystarczająco odporne.

Napisano

Ano właśnie. Opony MTB nie jeżdżą po metalowych twardych walcach. Z tych padań wynika - oczywisty skądinąd - wniosek, że im większe ciśnienie tym mniejsze opory a z różnych względów wszyscy wolą jeździć na niższych ciśnieniach.

Napisano
Teraz, wkg napisał:

różnych względów wszyscy wolą jeździć na niższych ciśnieniach.

Chociażby z takiego, że lepiej jechać 2km/h wolniej a znaczniej bardziej płynnie, niż na prostych odcinkach mieć mniejsze opory a podskakiwać na każdej nierówności.

Przerobiłem to wczoraj ;) 

Napisano

Też : ) Zdecydowanie !

Ale mam wrażenie (wrażenie, bo zmierzyć tego nie sposób), że na rozmiękłym podłożu - jakieś błoto, mech, igliwie, liście na miękkiej ziemi - na prostych też mocno nabita opona gorzej jedzie. 

 

Napisano

W terenie jadąc 5km/h pod górę opory i tak nie mają większego znaczenia. Natomiast w ten teren trzeba dojechać i metoda na bicyclerollingresistance jest dobra, pokazuje opory toczenia na twardej nawierzchni czyli na asfalcie. To jest jak najbardziej porównywalne i zgadza się z rzeczywistością. 

Napisano

Heheh ... dokładnie - nie sprecyzował. 

Ja się odniosłem do mtb ale może niepotrzebnie.

Teraz, kipcior napisał:

W terenie jadąc 5km/h pod górę opory i tak nie mają większego znaczenia.

Tak i nie. Bardzo rzadko jeździmy 5 km/h.  A im mniejsza szybkość tym opory toczenia mają relatywnie większy udział w oporach jazdy.

Teraz, kipcior napisał:

Natomiast w ten teren trzeba dojechać

Niby tak ale nie mylmy środków do celu z celem :) mtb nie jest na asfalt i kropka.

Napisano
Teraz, wkg napisał:

Niby tak ale nie mylmy środków do celu z celem :) mtb nie jest na asfalt i kropka.

Zupełnie się z tym nie zgadzam. Jeździłeś kiedyś na Ardentach? Całkiem dobre opony w teren, uniwersalne, nawet nieźle dają radę w błocie. Ale weź tym wyjedź na asfalt i masz kotwicę. Opory na poziomie opon do fatbika, mimo że bieżnik nie robi takiego wrażenia. To całkowicie odbiera radość z jazdy. A można tego uniknąć kupując coś lepszego, co nadal będzie równie dobre w terenie, a szybkie na asfalcie.

 

3 minuty temu, wkg napisał:

Tak i nie. Bardzo rzadko jeździmy 5 km/h.  A im mniejsza szybkość tym opory toczenia mają relatywnie większy udział w oporach jazdy.

W terenie pod górę 5km/h jest zupełnie normalne. Opory toczenia w takich warunkach mają teoretycznie większy udział tylko czy jedziemy 5 czy 6 to już praktycznie wszystko jedno, bo to i tak żenująco wolno ;) 

Napisano

Dzieki za odzwew. Chodzi mi o rower typu fitness. Szukam oponek na 80% szosa, 20% szutry. Opory toczenia i waga bardzo ważna.

Wybór pad albo na Schwalbe Almotion albo na Schwalbe Mondial.

Napisano
1 godzinę temu, kipcior napisał:

Zupełnie się z tym nie zgadzam.

Że mtb nie jest na asfalt ? :)

1 godzinę temu, kipcior napisał:

W terenie pod górę 5km/h jest zupełnie normalne.

Średnia na maratonach jest około 20 a na mazowieckich czołówka powyżej 30. W Górach Świętokrzyskich znacznie powyżej 10. Oczywiście zdarzają się wolne fragmenty ale nie uogólniajmy. Dla przeciętnego rowerzysty to kilkanaście km/h w terenie i powyżej 20 na szutrach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...