Wafel69 Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 witam czy znalazł z Was ktoś w sieci katalogi opon rowerowych poszczególnych firm które zawierały by informacje o właściwościach opon takich jak toczenie, odporność itd. Schwalbe w swoim katalogu przy każdej oponie ma takie parametry a inni?
wkg Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Vittoria też opisuje w podobny sposób. Na ile te opisy są wiarygodne to inna sprawa. Wiarygodnego porównania oporów toczenia opon mtb nie ma. Załóż, że opony do bezdętki są wystarczająco odporne.
some1 Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Każdy producent i tak mierzy po swojemu. Na https://www.bicyclerollingresistance.com/ masz w miarę sporą bazę, ale metoda testowania oporów toczenia za pomocą walca nie odzwierciedla w pełni rzeczywistych warunków, więc traktuj te wyniki z dystansem.
wkg Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Ano właśnie. Opony MTB nie jeżdżą po metalowych twardych walcach. Z tych padań wynika - oczywisty skądinąd - wniosek, że im większe ciśnienie tym mniejsze opory a z różnych względów wszyscy wolą jeździć na niższych ciśnieniach.
Gość Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Teraz, wkg napisał: różnych względów wszyscy wolą jeździć na niższych ciśnieniach. Chociażby z takiego, że lepiej jechać 2km/h wolniej a znaczniej bardziej płynnie, niż na prostych odcinkach mieć mniejsze opory a podskakiwać na każdej nierówności. Przerobiłem to wczoraj
wkg Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Też : ) Zdecydowanie ! Ale mam wrażenie (wrażenie, bo zmierzyć tego nie sposób), że na rozmiękłym podłożu - jakieś błoto, mech, igliwie, liście na miękkiej ziemi - na prostych też mocno nabita opona gorzej jedzie.
kipcior Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 W terenie jadąc 5km/h pod górę opory i tak nie mają większego znaczenia. Natomiast w ten teren trzeba dojechać i metoda na bicyclerollingresistance jest dobra, pokazuje opory toczenia na twardej nawierzchni czyli na asfalcie. To jest jak najbardziej porównywalne i zgadza się z rzeczywistością.
some1 Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Tak tylko zwracam uwagę, że autor wątku prawdopodobnie pyta o opony do swojego fitnessa i nigdzie nie pisał o MTB.
wkg Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Heheh ... dokładnie - nie sprecyzował. Ja się odniosłem do mtb ale może niepotrzebnie. Teraz, kipcior napisał: W terenie jadąc 5km/h pod górę opory i tak nie mają większego znaczenia. Tak i nie. Bardzo rzadko jeździmy 5 km/h. A im mniejsza szybkość tym opory toczenia mają relatywnie większy udział w oporach jazdy. Teraz, kipcior napisał: Natomiast w ten teren trzeba dojechać Niby tak ale nie mylmy środków do celu z celem mtb nie jest na asfalt i kropka.
kipcior Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 Teraz, wkg napisał: Niby tak ale nie mylmy środków do celu z celem mtb nie jest na asfalt i kropka. Zupełnie się z tym nie zgadzam. Jeździłeś kiedyś na Ardentach? Całkiem dobre opony w teren, uniwersalne, nawet nieźle dają radę w błocie. Ale weź tym wyjedź na asfalt i masz kotwicę. Opory na poziomie opon do fatbika, mimo że bieżnik nie robi takiego wrażenia. To całkowicie odbiera radość z jazdy. A można tego uniknąć kupując coś lepszego, co nadal będzie równie dobre w terenie, a szybkie na asfalcie. 3 minuty temu, wkg napisał: Tak i nie. Bardzo rzadko jeździmy 5 km/h. A im mniejsza szybkość tym opory toczenia mają relatywnie większy udział w oporach jazdy. W terenie pod górę 5km/h jest zupełnie normalne. Opory toczenia w takich warunkach mają teoretycznie większy udział tylko czy jedziemy 5 czy 6 to już praktycznie wszystko jedno, bo to i tak żenująco wolno
Wafel69 Napisano 2 Marca 2020 Autor Napisano 2 Marca 2020 Dzieki za odzwew. Chodzi mi o rower typu fitness. Szukam oponek na 80% szosa, 20% szutry. Opory toczenia i waga bardzo ważna. Wybór pad albo na Schwalbe Almotion albo na Schwalbe Mondial.
wkg Napisano 2 Marca 2020 Napisano 2 Marca 2020 1 godzinę temu, kipcior napisał: Zupełnie się z tym nie zgadzam. Że mtb nie jest na asfalt ? 1 godzinę temu, kipcior napisał: W terenie pod górę 5km/h jest zupełnie normalne. Średnia na maratonach jest około 20 a na mazowieckich czołówka powyżej 30. W Górach Świętokrzyskich znacznie powyżej 10. Oczywiście zdarzają się wolne fragmenty ale nie uogólniajmy. Dla przeciętnego rowerzysty to kilkanaście km/h w terenie i powyżej 20 na szutrach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.