Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, planuje wymienić swoje ociężałe WTB ST i23 na coś lżejszego. Na razie ułożyłem sobie dwa zestawy, oba na piastach DT 350.

1. WTB KOM Light i23, szprychy DT Competition race, waga wychodzi jakieś 1622g

2. DT Swiss RR481, CX Ray, coś koło 1675g

Obie mają podobną szerokość,  różni je profil 20 vs 25mm, ma to jakieś znaczenie czy po prostu brać lżejszy zestaw?

  • Mod Team
Napisano

Za podobną kwotę można kupić znacznie lżejsze koła

https://www.huntbikewheels.com/collections/road-cx-disc-brake-wheels/products/aero-light-disc-road-wheelset-1449g-28deep-22wide

Lub gotowe , z oponami 

https://www.rosebikes.pl/mavic-ksyrium-ust-disc-wts-28700-c-road-wheels-2685684?product_shape=black&article_size=28"%2F700x28C

W tym budżecie wybór jest spory, chyba,  że warunkiem koniecznym są piasty 350( które zresztą nie są jakoś super ).

Napisano

Hunt znam przeglądałem ich ofertę i wygląda ciekawie, nie licząc tych piast noname. Poza tym, koła które wrzuciłeś mają średnicę 17-19 i to jedyny powód dlaczego są lżejsze, a szukam czegoś co ma ~23mm.

Napisano
25 minut temu, kipcior napisał:

@durnykot te drugie w Rose ważą 1690 bez opon ;)

Kupowałem miesiąc temu koła w fitwheels na DT350 ale z obręczami XR331. Wyszło 1550g za 1,5k. Mają 20mm, a nie 22 ale w końcu mówimy o gravelu, a nie mtb. 

 

Właśnie też o tych myślę. Jak ci się sprawdzają? Bo jednak obręcze z serii XR wydają się dość wrażliwe i o ile na oponie 29x2.2 to pewnie ciężko będzie je uszkodzić to na 1.5 wydaje się to już dość prawdopodobne. Bo obecne ST są pancerne + opony się świetnie układają, tubeless jest bezproblemowy wiec jedyne co bym chciał zmienić to ich masę :D

Napisano

XR to obręcze do cross country, a dla gravela takie XC to przecież szczyt możliwości. Co więcej mam podobne koła w fullu (tylko 22,5) od roku i nie mam z nimi problemów. W gravelu zrobiłem na nich dopiero ze 250km więc też trudno narzekać, nic złego się nie dzieje. Inna rzecz, że w lesie sucho jeszcze w tym roku nie było, a teraz śnieg leży i zwyczajnie się tam nie zapuszczam czekając na lepsze czasy. Zapewne dużo też zależy od wagi, z moimi 70kg sobie radzą.
W tubeless ciągle nie chce mi się bawić więc tutaj nic nie powiem. Układanie opon to jednak w dużej mierze kwestia opony. W gravelu mam Maxisy Ramblery i to wręcz samo weszło, aż w szoku byłem. W fullu męczyłem się godzinę, żeby nowe Barzo założyć, a starsze Mezcale weszły od ręki ;) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...