Skocz do zawartości

[koła] KOM Light vs DT RR481


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, planuje wymienić swoje ociężałe WTB ST i23 na coś lżejszego. Na razie ułożyłem sobie dwa zestawy, oba na piastach DT 350.

1. WTB KOM Light i23, szprychy DT Competition race, waga wychodzi jakieś 1622g

2. DT Swiss RR481, CX Ray, coś koło 1675g

Obie mają podobną szerokość,  różni je profil 20 vs 25mm, ma to jakieś znaczenie czy po prostu brać lżejszy zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Za podobną kwotę można kupić znacznie lżejsze koła

https://www.huntbikewheels.com/collections/road-cx-disc-brake-wheels/products/aero-light-disc-road-wheelset-1449g-28deep-22wide

Lub gotowe , z oponami 

https://www.rosebikes.pl/mavic-ksyrium-ust-disc-wts-28700-c-road-wheels-2685684?product_shape=black&article_size=28"%2F700x28C

W tym budżecie wybór jest spory, chyba,  że warunkiem koniecznym są piasty 350( które zresztą nie są jakoś super ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kipcior napisał:

@durnykot te drugie w Rose ważą 1690 bez opon ;)

Kupowałem miesiąc temu koła w fitwheels na DT350 ale z obręczami XR331. Wyszło 1550g za 1,5k. Mają 20mm, a nie 22 ale w końcu mówimy o gravelu, a nie mtb. 

 

Właśnie też o tych myślę. Jak ci się sprawdzają? Bo jednak obręcze z serii XR wydają się dość wrażliwe i o ile na oponie 29x2.2 to pewnie ciężko będzie je uszkodzić to na 1.5 wydaje się to już dość prawdopodobne. Bo obecne ST są pancerne + opony się świetnie układają, tubeless jest bezproblemowy wiec jedyne co bym chciał zmienić to ich masę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XR to obręcze do cross country, a dla gravela takie XC to przecież szczyt możliwości. Co więcej mam podobne koła w fullu (tylko 22,5) od roku i nie mam z nimi problemów. W gravelu zrobiłem na nich dopiero ze 250km więc też trudno narzekać, nic złego się nie dzieje. Inna rzecz, że w lesie sucho jeszcze w tym roku nie było, a teraz śnieg leży i zwyczajnie się tam nie zapuszczam czekając na lepsze czasy. Zapewne dużo też zależy od wagi, z moimi 70kg sobie radzą.
W tubeless ciągle nie chce mi się bawić więc tutaj nic nie powiem. Układanie opon to jednak w dużej mierze kwestia opony. W gravelu mam Maxisy Ramblery i to wręcz samo weszło, aż w szoku byłem. W fullu męczyłem się godzinę, żeby nowe Barzo założyć, a starsze Mezcale weszły od ręki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...