Roballinho Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Znalazłem w szufladzie zdemontowany rok temu przewód SM-BH90. Chciałem go użyć ponownie z nowym hamulcem. Czy mam go czymś przepłukać, zakładać tak, jak jest, czy raczej sobie podarować i kupić nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Przelejesz olejem w czasie napełniania układu i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Przepchnij olej raz - jak czysty to montuj jak brudny przepchnij jeszcze raz i wtedy montuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Przelej go przed podłączeniem. Zużyjesz pewnie z 5 ml oleju, a będziesz miał pewność że jest czysty. Ja bym go też przyciął i zamontował nowe końcówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Przelej/przedmuchaj wyczyść przed podłączeniem do zacisku, inaczej wpompujesz drobinki brudu do zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Przesadzacie już. Samo przelanie bez żadnych innych czynności załatwi sprawę. Bez przesłania działałoby tak samo ale dla spokoju ducha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Tylko po co przelewać brud przez zacisk i klamkę, skoro można go wypłukać jeszcze przed podłączeniem? A nowe końcówki to standardowa procedura w Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 29 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Przeleję przed zamontowaniem i dmuchnę moim druciarskim airboostem. Oliwki i inserty mam nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Zależy jak ktoś przelewa. A procedury Shimano dot. hamulców są akurat zbyt rozbudowane. Z pełnym sukcesem zawsze napełniam układ wyłącznie od strony zacisku w górę (mozna najpierw bez podłączonej klamki jak ktoś myśli że w używanym przewodzie z szuflady będzie jakiś inny brud niż w nowym po dwóch sezonach jazdy). Jak ktos ogarnia temat i wie jak sobie usytuować zacisk do tej operacji to żadne dodatkowe odpowietrzanie nie bedzie potrzebne. Oliwki i inserty stosuję w nowych przewodach i przy skracaniu. Nigdy nie zdarzyło mi się żeby była nieszczelność np. po wymianie klamki czy zacisku na starym przewodzie ze stara oliwką i insertem. A robię tego calkiem sporo. Oczywiście jak ktoś się będzie lepiej czuł na nowych nie widzę problemu. Uważam jednak, że stracony czas lepiej spożytkować w inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.