Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, chciałbym odpowietrzyć układ tylnego hamulca Shimano M315. Mam pytanie odnośnie sposobu odpowietrzania. Czy można uzupełniać olej od strony klamki, a od strony zacisku powoli upuszczać regulując śrubą odpowietrzającą  ?

Robię to pierwszy raz, więc chciałbym się dokładniej dowiedzieć.

Napisano

 A chciałbym dopytać jeszcze przed rozpoczęciem. Na zacisku jest jest ta śruba regulująca  oraz obok odprowadzenie na olej, więc tam jest wejście na rurkę. Zatem w jaki sposób manewrować tą śrubą przy wpuszczaniu oleju od góry na klamce ?

IMG_20200228_095004.jpg

Napisano

Wykręcasz śrubkę w klamce, wkręcasz lejek, napełniasz, otwierasz - i czasem tyle wystarczy, poruszać nieco klamką, postukać bo powietrze często jest na górze. 

Jeśli trzeba przelać układ/zacisk to zakładasz wężyk na zacisk i luzujesz śrubkę w zacisku.

Najlepiej przelewać tak że "pompujesz" klamką hamulcową, trzymając wciśniętą odkręcasz śrubę w zacisku, klamka się zapada, zanim ją puścisz zakręcasz śrubkę w zacisku, znowu pompujesz i powtarzasz procedurę do skutku. 

Napisano

Tu masz poradnik od szajbajka 

nie musi to byc zestaw shimano - osobiście używam dwóch strzykawek - przy klamce idealnie pasuje do dziurki a przy zacisku druga z rurką  

Napisano
  W dniu 29.02.2020 o 13:12, szewka napisał:

Tu masz poradnik od szajbajka 

nie musi to byc zestaw shimano - osobiście używam dwóch strzykawek - przy klamce idealnie pasuje do dziurki a przy zacisku druga z rurką  

Rozwiń  

Właśnie w ten sposób sposób wykonałem. I chyba działa. Wyczyściłem okładziny hamulcowe i tarczę. Przy mocnym hamowaniu trochę skrzypią. Do tego celu użyłem kontakt IPA.

Co mogę jeszcze zrobić by wyeliminować pisk wydobywający się z tarczy/okładzin?

Napisano

Może klocki masz zatłuszczone? Jak to żywiczne okładziny (takie są w M315) to jak raz napiły się oleju/smaru już nic z nimi nie zrobisz, trzeba wymienić - mycie nic nie pomoże.                                                             

Napisano

Raczej to nie możliwe, ze względu na to, że były demontowane przy odpowietrzaniu. Wobec tego najwyżej wymienię na nowe.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat rozwiązany

Napisano

Ale to mogło być cokolwiek, nawet jakiś syf z ulicy.

Możesz sprawdzić piszczący hamulec przekładając klocki z drugiego. 

Pamiętaj żeby dobrze wyczyść tarcze jak zmienisz klocki - szczególnie otwory bo często tam zbiera się brud. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.