Skocz do zawartości

[amortyzator] rock shox revelation - problem z ciśnieniem


Matiaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem z moim rock shoxem revelation dual air u-turn (120mm-150mm). Chodzi o to, że pompuje do obu komór po 150psi, amortyzator powinien być wtedy twardy niestety jest dalej miękki jakby nie miał powietrza, ale normalnie odbija i nie ma martwego skoku. Drugim problemem jest jego praca. Strasznie powoli pracuje.

Wie ktoś co jest przyczyną? Jak to naprawić? Ewentualnie ile za naprawę czegoś takiego wzięliby w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Matiaszek napisał:

Chodzi o to, że pompuje do obu komór po 150psi, amortyzator powinien być wtedy twardy niestety jest dalej miękki jakby nie miał powietrza, ale normalnie odbija i nie ma martwego skoku.

Może kwestia ustawienia kompresji?

2 godziny temu, Matiaszek napisał:

Strasznie powoli pracuje.

Rebound ustawiałeś na żółwia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
8 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Może kwestia ustawienia kompresji?

Brak związku ,nawet jeśli ten amorek ma regulację kompresji. 

11 godzin temu, Matiaszek napisał:

Mam pewien problem z moim rock shoxem revelation dual air u-turn (120mm-150mm).

Ten problem pojawił się nagle, po serwisie czy go dopiero kupiłeś ? Kiedy ten amorek miał serwis? Dual Turn to już trochę zabytek, może amortyzator potrzebuje przeglądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- czy jesteś pewien, że pompka i zaworki sa ok i trzyma ciśnienie? 

2- mamy rozumieć, że po podłączeniu pompki i podłączeniu w obu komorach jest powtarzanie ?

3- próbowałeś pompowac tylko pozytywną bez negatywnej czy dalej jest tak samo? Próbowałeś bawić się cisnieniami na skróconym max u-turnie? 

Manuali na YT masz od groma,  rozebrać całość, sprawdzić uszczelki, możesz po napompowaniu jak zwykle to robisz po jakimś czasie wsunąć  trytytke pod uszczelkę kurzowa, max głęboko czy coś psiknie  powietrzem, wtedy powietrze migruje z którejś komory. Co do wolnego powrotu, sprawdzić na pokrętle reboundu czy widać duża różnicę pomiędzy skrajnymi ustawieniami. Zawsze coś może być z samym MC, nie do końca otwarte, tu możesz po prostu to wykręcić-górny tłumik z prawej strony, i ostrożnie aby olej się nie wylał sprawdzić czy prawidłowo odbija i reaguje na zmianę tłumienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Rebound ustawiałeś na żółwia?

Jest ustawiony na królika

11 godzin temu, durnykot napisał:

Ten problem pojawił się nagle, po serwisie czy go dopiero kupiłeś ? Kiedy ten amorek miał serwis?

Problem pojawił się wtedy gdy dałem się przejechać w lesie mojemu koledze na moim rowerze. Kolega jest cięższy. Skoczył hopkę, dobił amortyzator i wtedy powstał problem ,,fałszywego" ciśnienia. Amortyzator mam od połowy wakacji 2018 i nie było żadnego problemu, przechodził parę podstawowych serwisów zobaczyć czy wszystko jest ok i wymienić olej (zawsze 5w, ale raz sam robiłem serwis miałem tylko 10w i normalnie na takim oleju działał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, shotgun napisał:

1- czy jesteś pewien, że pompka i zaworki sa ok i trzyma ciśnienie? 

2- mamy rozumieć, że po podłączeniu pompki i podłączeniu w obu komorach jest powtarzanie ?

3- próbowałeś pompowac tylko pozytywną bez negatywnej czy dalej jest tak samo? Próbowałeś bawić się cisnieniami na skróconym max u-turnie?

1 pompka jest dobra, trzyma wszystko ciśnienie. 

2 nie wiem o jakie powtarzanie chodzi.

Pompowałem samą pozytywną i jest tak samo, raz udało mi się wsadzić uszczelkę pomiędzy tą czarną część a szarą część komory, Skręciłem u-turn na najmniejszy skok, złożyłem amortyzator i działał. Jak zacząłem zwiększać skok u-turnem stracił ciśnienie w komorze pozytywnej.

Teraz, BMXdoPieca napisał:

A może przy pompowaniu manometr w pompce przekłamuje wynik?

Pompowałem nawet ponad zaleceniom tabeli ciśnień żeby sprawdzić czy może barometr oszukuje ale dalej amortyzator był miękki. Wydaje mi się, że ciśnienie wychodzi za komorę i dlatego amortyzator jest miękki pomimo wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 czyli jeśli kilka razy powtorzysz czynność z podłączeniem pompki to jest wszystko powtarzalne..

Wsadź trytytke pod uszczelkę kurzowa,  jak idzie poza komory to ci syknie.

To wersja po 26 czy 29", bo miałem w tej wersji pod 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, shotgun napisał:

Wsadź trytytke pod uszczelkę kurzowa,  jak idzie poza komory to ci syknie.

Jutro spróbuję i dam znać

11 minut temu, shotgun napisał:

To wersja po 26 czy 29", bo miałem w tej wersji pod 26

To jest pod 26

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...