Skocz do zawartości

[koła] Tworzenie zestawu Tubeless


Toudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem w posiadaniu gravela kellys soot 30 na obręczach KELLYS Grind Disc 622x17 z oponami Schwalbe Smart Sam 40mm.  W najbliższym czasie chciałbym zmienić oponę na coś o szerokości 28mm do jazdy w większości po asfalcie. Jako że zależy mi na systemie tubeless chciałbym się was poradzić co powinienem zrobić aby to osiągnąć: 

  • kupić jakieś opony 28mm i bawić sie w uszczelnianie na obecnych obręczach (budżet na opony to ~100-110zł szt.)
  • zamówić składane koła specjalnie pod system tubeless (chciałbym się zmieścić w 1000-1200zł za komplet, nie wiem czy to racjonalny budżet jak za cały zestaw kół z systemem tubeless(?))

Kilka dodatkowych pytań:

  • Gdybym brał same opony do obecnych obręczy, to czy musiałbym brać jakieś z oznaczeniem tubeless ready? na razie mam na oku Vittoria Zaffiro Pro 28mm
  • Ma ktoś jakieś opinie o kołach fabrycznych Kellysa, warto myśleć nad wymianą na coś konkretniejszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
21 minut temu, Toudi napisał:

zamówić składane koła specjalnie pod system tubeless (chciałbym się zmieścić w 1000-1200zł za komplet, nie wiem czy to racjonalny budżet jak za cały zestaw kół z systemem tubeless(?))

Popytaj użytkownika @dawid, który w tym budżecie powinien Ci zaproponować dobre, lekkie koła z obręczami TLR ( korzystałem, polecam ).

Tu jego sklepik. 

https://daveo.pl/section,tarczowe,70,71,15

Ewentualnie takie Mavici

https://www.rosebikes.pl/mavic-allroad-disc-ust-28700-c-gravel-road-wheels-2019-2672879?product_shape=black&article_size=28"

 

23 minuty temu, Toudi napisał:

kupić jakieś opony 28mm i bawić sie w uszczelnianie na obecnych obręczach (budżet na opony to ~100-110zł szt.)

Nie wiem czy w tym budżecie znajdziesz opony TLR na szosę. 

24 minuty temu, Toudi napisał:

Gdybym brał same opony do obecnych obręczy, to czy musiałbym brać jakieś z oznaczeniem tubeless ready?

Tak.

 

24 minuty temu, Toudi napisał:

Ma ktoś jakieś opinie o kołach fabrycznych Kellysa, warto myśleć nad wymianą na coś konkretniejszego?

W tej klasie cenowej ( mam tu na myśli cenę roweru ) fabryczne koła są zazwyczaj kiepskiej jakości ze sporą wagą. Wymiana na lżejsze koła z obręczami TLR będzie bardzo odczuwalną poprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chciałbym się podłączyć do dyskusji, szukam potwierdzenia czy komuś skutecznie udało się przejść na tubeless na obręczach KELLYS Grind Disc 622x17. Mam Soota 50 i chciałbym przejść na system bezdętkowy z oponami Opona SCHWALBE G-One. 

Pytałem producenta jak i sklep w którym kupowałem rower. Oficjalna wersja jest, że obręcze nie są tubeless ready. Nieoficjalnie chodzą słuchy, że da się to zrobić i opony nie spadają z rantu, ale zanim zacznę się w to bawić i zainwestuję w zestaw do konwersji szukam potwierdzenia, czy komuś realnie się udało to zrobić na tych obręczach.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...