ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Siema wszystkim! Po przeserwisowaniu klamki napotkałem na nietypowy problem. Jak nacisnę klamkę szybko to odbija normalnie, natomiast gdy wcisnę ją powolutku to odbija bardzo wolno. Czy tak ma być? Do posmarowania uszczelek wykorzystałem taki oto specyfik (załącznik). Pozdro received_242168360127072.mp4 Dobra, może nikt tak powoli nie hamuje no ale takowy problem jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Nie powinno tak być. Powinna odbijać tak samo. Że Ty jeszcze się męczysz z tymi hamulcami. Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davi_Serwis Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Teraz, skom25 napisał: Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Jak uszczelki i przewody zdrowe to za bardzo nie ma sensu. Ostatnio nawet zamawiałem uszczelki do tych hamulców bo się okazało, że jest całkiem spore zainteresowanie. @ZX_agent Z tego co mi świta w zakamarkach głowy to przypominam sobie, że kiedyś ktoś to użył do Avidów, a potem wyszło, że ten specyfik bliżej ma do oleju mineralnego Shimano niż do DOTa. Uszczelki w tym hamulcu nie mogą mieć kontaktu z olejem mineralnym. Obstawiam, że zaczęły Ci puchnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Że niby działa jak olej mineralny? Od razu mówię że od razu po serwisie testowałem i chodzi tak samo do dziś, a serwis robiłem tydzień temu. 27 minut temu, skom25 napisał: Nie powinno tak być. Powinna odbijać tak samo. Że Ty jeszcze się męczysz z tymi hamulcami. Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Wiem, też bym posłał na śmietnik, ale mimo wszystko dążę do oryginalnej specyfikacji mojego sprzętu i to coś powstrzymuje mnie od wyrzucenia ich. Kiedyś spędzałem po kilka godzin dziennie szukając oryginalnych gripów z 2008 roku i w końcu znalazłem. Wiem jestem psycholem, ale czułbym się źle wyrzucając te hamulce... Ogólnie ten specyfik jest dość gęsty nawet w rękach i zamiast minimalizować tarcie to tak naprawdę je zwiększa wtf? Jaki smar byście mi mogli poradzić do hamuclów na DOT'a? Gdzieś czytałem, że ktoś wykorzystywał ATE bremszy... coś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Rozbierałem ją bo podczas odbijania wydawała dziwne dźwięki, a po serwisie przestała. Najchętniej to bym ją wysmarował Sram butterem tylko pytanie czy masełko jest odporne na DOT'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davi_Serwis Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 32 minuty temu, ZX_agent napisał: Wiem jestem psycholem Lubię takich. Często razem przywracamy do życia jakiś fajny klasyk. 32 minuty temu, ZX_agent napisał: Ogólnie ten specyfik jest dość gęsty nawet w rękach i zamiast minimalizować tarcie to tak naprawdę je zwiększa wtf? Nie zwiększa. Wchodzi w reakcję chemiczną razem z uszczelką i ta powoli puchnie, aż w końcu robi się taka miękka galareta i się rozlatuje. 32 minuty temu, ZX_agent napisał: Jaki smar byście mi mogli poradzić do hamuclów na DOT'a? Gdzieś czytałem, że ktoś wykorzystywał ATE bremszy... coś tam. Jak będę pamiętał to jutro napiszę co używam na serwisie. 11 minut temu, ZX_agent napisał: Najchętniej to bym ją wysmarował Sram butterem tylko pytanie czy masełko jest odporne na DOT'a? Nic z tych rzeczy. Konsystencja nie ma tu nic do gadania. Masełko może i jest odporne, ale jest na bazie oleju, a ten niszczy uszczelki w hamulcach na DOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Czyli jak najszybciej rozebrać tą klamkę i wyczyścić uszczelki? Czy może jest już za późno... Teraz, Davi_Serwis napisał: Lubię takich. Często razem przywracamy do życia jakiś fajny klasyk. Dzięki Znalazłem oryginalny smar avid'a do hamulców, ale cena mnie przeraża... Teraz, Davi_Serwis napisał: Jak będę pamiętał to jutro napiszę co używam na serwisie. I nie masz żadnych problemów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Odkręciłem pokrywę zbiorniczka i uszczelce którą też posmarowałem nic nie dolega, już ją umyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davi_Serwis Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Podejrzewam, że jest już za późno. Jakaś reakcja zaczęła już tam zachodzić, więc to już nie jest ten sam materiał co wcześniej. Jakąś chałupniczą metodą pewnie by dało radę zmniejszyć średnice, tak by to działało, ale jednak nowe zęby kosztują więcej niż nowe uszczelki. Ja bym wymienił. Ja używam smar Avida w opakowaniu 500 ml. Jak go kupowałem to kosztował chyba z 500 zł. Mam chyba też smar Motorexa czy coś takiego, są specyfikacje DOTów i smarów jakie można z nimi używać. Na necie na pewno też gdzieś są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 W sumie jakbym kupił ten Avid'a to nie miałbym na pewno żadnych problemów. Kurcze, tylko tak szukam i trochę ciężko znaleźć uszczelki do tej klamki. Zdjąłem jeszcze pokrywę zbiorniczka z drugiej klamki (tej w ogóle nie ruszałem) i uszczelki wyglądają identycznie, ta sama wielkość, miękkość niby nic. O kurcze, jednak nie. Ta posmarowana jest tak jakby trochę "zdarta" w niektórych miejscach Najchętniej to bym kupił tylko te cztery uszczelki narażone na kontakt z tym nie powiem czym, a są same zestawy wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Podsumowując naszą rozmowę ; -na razie nie będę wymieniał tych uszczelek (jak coś się zacznie dziać to dopiero wtedy o tym pomyślę) -kupuję oryginalny smar avid'a do hamulców Tak jeszcze dodam, że mam za kilka dni będę kupować nowe tłoczki i uszczelki do zacisków. Zobaczymy, czy w końcu hamulec będzie działał Morał też taki, że mimo wszystko najlepiej kupić smar od producenta danych hamulców. Wielkie dzięki @Davi_Serwis za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davi_Serwis Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 38 minut temu, ZX_agent napisał: -kupuję oryginalny smar avid'a do hamulców Poszukaj jeszcze w necie. Może znajdziesz jakiś smar dedykowany do DOTa, na pewno będzie tańszy niż smar Avida. To i tak jakiś rebrand. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Dobra tam, znalazłem za 40 zł z dostawą - przeżyję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZX_agent Napisano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 Mały update! Udało mi się znaleźć te uszczelki z dostawą za 45 zł i w sumie są to grosze także kupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.