Skocz do zawartości

[Problem z klamką] Avid code 7


Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim!

Po przeserwisowaniu klamki napotkałem na nietypowy problem. Jak nacisnę klamkę szybko to odbija normalnie, natomiast gdy wcisnę ją powolutku to odbija bardzo wolno. Czy tak ma być? Do posmarowania uszczelek wykorzystałem taki oto specyfik (załącznik).

Pozdro

received_124859822280161.jpeg

Dobra, może nikt tak powoli nie hamuje no ale takowy problem jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno tak być. Powinna odbijać tak samo.

Że Ty jeszcze się męczysz z tymi hamulcami. Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa.

Jak uszczelki i przewody zdrowe to za bardzo nie ma sensu. Ostatnio nawet zamawiałem uszczelki do tych hamulców bo się okazało, że jest całkiem spore zainteresowanie.

@ZX_agent Z tego co mi świta w zakamarkach głowy to przypominam sobie, że kiedyś ktoś to użył do Avidów, a potem wyszło, że ten specyfik bliżej ma do oleju mineralnego Shimano niż do DOTa. Uszczelki w tym hamulcu nie mogą mieć kontaktu z olejem mineralnym. Obstawiam, że zaczęły Ci puchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby działa jak olej mineralny?

Od razu mówię że od razu po serwisie testowałem i chodzi  tak samo do dziś, a serwis robiłem tydzień temu.

27 minut temu, skom25 napisał:

Nie powinno tak być. Powinna odbijać tak samo.

Że Ty jeszcze się męczysz z tymi hamulcami. Już dawno bym je posłał na śmietnik, chociażby ze względów bezpieczeństwa.

Wiem, też bym posłał na śmietnik, ale mimo wszystko dążę do oryginalnej specyfikacji mojego sprzętu i to coś powstrzymuje mnie od wyrzucenia ich. Kiedyś spędzałem po kilka godzin dziennie szukając oryginalnych gripów z 2008 roku i w końcu znalazłem. Wiem jestem psycholem, ale czułbym się źle wyrzucając te hamulce...

Ogólnie ten specyfik jest dość gęsty nawet w rękach i zamiast minimalizować tarcie to tak naprawdę je zwiększa wtf?

Jaki smar byście mi mogli poradzić do hamuclów na DOT'a? Gdzieś czytałem, że ktoś wykorzystywał ATE bremszy... coś tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ZX_agent napisał:

Wiem jestem psycholem

Lubię takich. Często razem przywracamy do życia jakiś fajny klasyk.

 

32 minuty temu, ZX_agent napisał:

Ogólnie ten specyfik jest dość gęsty nawet w rękach i zamiast minimalizować tarcie to tak naprawdę je zwiększa wtf?

Nie zwiększa. Wchodzi w reakcję chemiczną razem z uszczelką i ta powoli puchnie, aż w końcu robi się taka miękka galareta i się rozlatuje.

 

32 minuty temu, ZX_agent napisał:

Jaki smar byście mi mogli poradzić do hamuclów na DOT'a? Gdzieś czytałem, że ktoś wykorzystywał ATE bremszy... coś tam.

Jak będę pamiętał to jutro napiszę co używam na serwisie.

 

11 minut temu, ZX_agent napisał:

Najchętniej to bym ją wysmarował Sram butterem tylko pytanie czy masełko jest odporne na DOT'a?

Nic z tych rzeczy. Konsystencja nie ma tu nic do gadania. Masełko może i jest odporne, ale jest na bazie oleju, a ten niszczy uszczelki w hamulcach na DOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak najszybciej rozebrać tą klamkę i wyczyścić uszczelki? Czy może jest już za późno...

Teraz, Davi_Serwis napisał:

Lubię takich. Często razem przywracamy do życia jakiś fajny klasyk.

Dzięki ;)

Znalazłem oryginalny smar avid'a do hamulców, ale cena mnie przeraża...

Teraz, Davi_Serwis napisał:

Jak będę pamiętał to jutro napiszę co używam na serwisie.

I nie masz żadnych problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jest już za późno. Jakaś reakcja zaczęła już tam zachodzić, więc to już nie jest ten sam materiał co wcześniej. Jakąś chałupniczą metodą pewnie by dało radę zmniejszyć średnice, tak by to działało, ale jednak nowe zęby kosztują więcej niż nowe uszczelki. Ja bym wymienił.

Ja używam smar Avida w opakowaniu 500 ml. Jak go kupowałem to kosztował chyba z 500 zł. Mam chyba też smar Motorexa czy coś takiego, są specyfikacje DOTów i smarów jakie można z nimi używać. Na necie na pewno też gdzieś są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jakbym kupił ten Avid'a to nie miałbym na pewno żadnych problemów.

Kurcze, tylko tak szukam i trochę ciężko znaleźć uszczelki do tej klamki.

Zdjąłem jeszcze pokrywę zbiorniczka z drugiej klamki (tej w ogóle nie ruszałem) i uszczelki wyglądają identycznie, ta sama wielkość, miękkość niby nic.

O kurcze, jednak nie. Ta posmarowana jest tak jakby trochę "zdarta" w niektórych miejscach

Najchętniej to bym kupił tylko te cztery uszczelki narażone na kontakt z tym nie powiem czym, a są same zestawy wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując naszą rozmowę ;

-na razie nie będę wymieniał tych uszczelek (jak coś się zacznie dziać to dopiero wtedy o tym pomyślę)

-kupuję oryginalny smar avid'a do hamulców

Tak jeszcze dodam, że mam za kilka dni będę kupować nowe tłoczki i uszczelki do zacisków. Zobaczymy, czy w końcu hamulec będzie działał :)

 

Morał też taki, że mimo wszystko najlepiej kupić smar od producenta danych hamulców.

Wielkie dzięki @Davi_Serwis za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...