Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
9 minut temu, wkg napisał:

Ty - jeżeli się inicjały zgadzają - byłeś ósmy w open Max. 

Nie wiem skąd wziąłeś inicjały, ale nie...chociaż niewiele się pomyliłeś... ;)

Zastanawia mnie właśnie, jaki będzie ten sezon z powodu braku zimy. Może być jeszcze goręcej niż w 2019, a może się też okazać, że przez cały rok będzie aura jesienna i będę szukał jeszcze innej opony... :D

Edytowane przez TheJW
Napisano
Teraz, TheJW napisał:

Nie wiem skąd wziąłeś inicjały, ale nie...chociaż niewiele się pomyliłeś... ;)

Zastanawia mnie właśnie, jaki będzie ten sezon z powodu braku zimy. Może być jeszcze goręcej niż w 2019, a może się też okazać, że przez cały rok będzie aura jesienna i będę szukał jeszcze innej opony... :D

Będę 29 marca szukał w sektorze Scotta na Jack Rabbitach ;)

Napisano (edytowane)
22 minuty temu, johnny11 napisał:

Będę 29 marca szukał w sektorze Scotta na Jack Rabbitach ;)

PB nie jadę, Serock to bardzo słaba trasa. 28 marca będę na M Lidze lub 29. na CrossMaratonie w Morawicy, jeszcze się zastanawiam. :)

edit:
No i zastanawiam się też nad oponami... @safian ;)

Nie no, faktycznie nie róbmy już takiego OT, bo przeszliśmy już dietę i kto gdzie startuje, a temat opon faktycznie może się komuś poza mną przydać, bo dość świeże i niewiele o nich opinii. :)

Edytowane przez TheJW
Napisano

Domykając jeszcze tylko dietetyczny offtop - @wkg ryż oczywiście suchy, w dietach podawana jest zwykle masa składników przed obróbką termiczną. Po ugotowaniu wychodzi pewnie ze 130g, ale woda nie ma przecież żadnych wartości odżywczych...

A w temacie:

2 godziny temu, wkg napisał:

A co z  Mezcalem na tył ?  Za ciężki na Mazowsze ?

Za ciężki to jedno, ale ten bieżnik do mnie nie przemawia. Nigdy na niej nie jeździłem i jakoś nie mogę się przekonać...

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, wkg napisał:

A co z  Mezcalem na tył ? 

To jest ciekawa opcja którą obecnie rozważam. Maxxis Pace wygląda kusząco (szukam 27,5x2,1). A 29x2,25 jest Recon Race - waga 610g

Edytowane przez Alsew
Napisano (edytowane)

Ależ ten Mezcal mizernie przy Ralphie wygląda. :D A wytrzymalszy zdecydowanie bardziej, w wersji TNT to już w ogóle...

Ale zdjęcie porównawcze przekonuje mnie do Jacka! :)

@johnny11 sklep jakiś opierdzieliłeś...? ;) W ogóle - dzięki za zdjęcie!

Edytowane przez TheJW
Napisano
Teraz, TheJW napisał:

Ależ ten Mezcal mizernie przy Ralphie wygląda. :D A wytrzymalszy zdecydowanie bardziej, w wersji TNT to już w ogóle...

Ale zdjęcie porównawcze przekonuje mnie do Jacka! :)

@johnny11 sklep jakiś opierdzieliłeś...? ;) W ogóle - dzięki za zdjęcie!

Ralph napakowany, bo od kilku miesięcy leży rozpięty. Pozostałe dwie spięte paskiem.

Mezcal ze zdjęcia to wersja TNT

Różne opony na różne zawody. Mezcal + Barzo na Bike Adventure (i ewentualnie inne Bike Maratony), Racing Ray + Ralph miał być na PB, ale potem ziomek pokazał mi Jacki, a więc dwa wleciały. I od Jacków zacznę. Jak dojadę Serock to przedłużę kredyt zaufania, a jak nie to RaRa wchodzi do gry. Jeszcze w piwnicy jakieś na wszelki wypadek Continentale mało używane leżą i Maxxisy (Ikon + Ardent) zdjęte z nowego roweru. Lubię mieć wybór :) Chociaż to pierwszy sezon tak "na bogato". Wcześniej tylko Rocket Ron + Racing Ralph.

Napisano

Fajnie, będzie miał nam kto opowiadać o oponach! ;) Ciekawe, czy poprzesz moją oraz forumową (i nie tylko) opinię na temat nowego Ralpha...no i co napiszesz o Jacku. Chociaż ja i tak zapewne kupię coś wcześniej.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

No więc jestem po pierwszych testach Jacka. Założyłem na przód i tył. Wlałem po ok 110ml mleka. Uszczelniło się bez żadnych problemów. Oczywiście pierwszą oponą, którą zestawiłbym z Jackiem jest Ralph. No i od razu różnica - na Jacku nie ma bicia po założeniu :D Wbiłem ~1.6 bara z przodu i ~1.7 bara z tyłu.  Bardzo ciekawa guma. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że opona piszczała przy ruszaniu kierownicą w mieszkaniu na twardej powierzchni. Może świadczyć o tym, że dobra (lepka; miękka) mieszanka gumy.

Opona wygląda tak:
IMG_7911.thumb.jpg.0cd1805739cda5529543277bb70cac55.jpg

IMG_7909.thumb.jpg.ecdddae6efd5863ce7c133052bee3ee9.jpg

IMG_7910.thumb.jpg.d63bcf741d90a25770fc659165713d5c.jpg

Tak wygląda w porównaniu do:

Maxis Ikon 2.2
IMG_7916.thumb.jpg.1eb4953b1601a5e8d5d26255c6728292.jpg

Rocket Ron
IMG_7930.thumb.JPG.b8081ad85ea43f152206c2e0ce117fcf.JPG

Dojechałem bez kapcia (3h, 60km po lesie) :D W trakcie jazdy dwa razy przejechałem po rozbitej butelce i kilka razy mocno zahaczyłem o ostre patyki. Nie widać śladu mleka na wierzchu. W nocy lekko popadało, więc podłoże było lekko wilgotne.

Opona zdecydowanie uniwersalna. Na szutrach, ubitych ścieżkach, korzeniach - radzi sobie bez zarzutów. Na płytkim piasku również. Ciekawiej zaczyna się na głębokim piachu :) Generalnie jak na lodzie. Przy podjazdach na tym bardzo głębokim piachu nosiło tylne koło na lewo i prawo. Były momenty, że jechałem .... lekko bokiem :) No ale jak napisałem - jechałem. WIęc nie było tragedii. Przy zjazdach też ciekawie. Trzeba bardzo uważać. Raczej zjeżdżamy prosto. Ciężko manewrować szczególnie przy wyższych prędkościach. Jechał ze mną kolega na Ikonach - jego tak nie rzucało. Opona dość szybko i mocno zapycha się lekko wilgotnym piaskiem. Natomiast nie mam zastrzeżeń co do szybkości pozbywania się tego piachu.
IMG_7918.thumb.jpg.fbef66f836f2a1506b4fa4c463f390e6.jpg

Co ciekawe nie mam zastrzeżeń co do zachowania w błocie. Czułem się pewniej niż na Ralphie.

Jeżeli chodzi o przód to zdecydowanie bardziej wymagająca od Rocket Rona. Wymaga uwagi. Może zdarzyć się uślizg. Trzeba zwalniać na ostrych piaskowych/błotnych, a nawet szutrowych zakrętach. Dzisiaj zaskoczyła mnie 3 razy, ale bez konsekwencji.

Na pewno nie jest to opona idealna (jest taka?). Zatem waga i jej uniwersalność na plus, a na minus zachowanie w piachu i na przednim kole. Ciężko mi ocenić, czy korzyści przewyższają minusy. Ale mi się dzisiaj jechało bardzo dobrze (warto zaznaczyć, że od listopada miałem założone opony 2.35 Nobby Nic tył i Magic Marry przód). Zdecydowanie na tej oponie rozpocznę sezon letni :) Przynajmniej z tyłu.

To co potrafię ocenić:
Piach: 2/5 (przy płytkim bez problemów, przy głębokim lodowisko)
Błoto: 3/5 (nie było problemów, ale nie jest to opona typowo błotna)
Montaż: 5/5 (łatwo wchodzi, łatwo się uszczelnia)
Odporność na przebicia: 4/5 (niby nie było, ale jeszcze nie jestem pewien na 100%)

Edytowane przez johnny11
  • +1 pomógł 3
Napisano

I to się nazywa test i opinia! Super robota @johnny11, dzięki za poświęcenie wolnego czasu na zrobienie fotek porównawczych i opisanie swoich wrażeń! Przekonałeś mnie do założenia jej na tył! Z przodu zostanie na razie Racing Ray SpeedGrip, może z czasem wymienię na Peyote. 

Teraz tylko znaleźć jakiś sklep, gdzie mają je w ludzkiej cenie... ;)

Napisano

Klasa robota i podsumowanie, dzięki serdeczne ! 

4 godziny temu, johnny11 napisał:

To co potrafię ocenić:
Piach: 2/5 (przy płytkim bez problemów, przy głębokim lodowisko)
Błoto: 3/5 (nie było problemów, ale nie jest to opona typowo błotna)

Z tego wynika, że na przód bym jej zdecydowanie nie założył. Tu Barzo wymiata,  Rocket Ron też bardzo dobry ! 

 

Napisano

Sporo tej opony widziałem ostatnio w sektorze i po wyścigu. Rozmawiałem z dwoma osobami, generalnie chwalą.
Recenzje z portali rowerowych również określają ją jako świetną na napędową w każdych warunkach, a przód na suche.

Napisano

No tak, na tył pewnie tak choć Peyote czy Mezcal też się powinny sprawdzić w łatwiejszych warunkach. Za to przód - nigdy nie wiadomo czy będzie sucho czy mokro, ile piachu czy błota. Ja tam wolę się czuć pewniej i nie eksperymentować z przodem. Choć korci mnie Peyote na przód : )

W Barzo mi się podoba, że w głębokim piachu gdy się w niego szybko wjedzie trzyma kierunek i nie rzuca na boki : )

 

Napisano
7 godzin temu, wkg napisał:

Z tego wynika, że na przód bym jej zdecydowanie nie założył. Tu Barzo wymiata,  Rocket Ron też bardzo dobry ! 

Ja wczoraj założyłem na oba koła Jacka, ale też pewnie z przodu wjedzie albo Barzo, albo Racing Ray (akurat te dwie posiadam). Wcześniej jeździłem na Ronie i zachowywał się bardzo dobrze.

 

7 godzin temu, wkg napisał:

W Barzo mi się podoba, że w głębokim piachu gdy się w niego szybko wjedzie trzyma kierunek i nie rzuca na boki : )

Na trasie mieliśmy sporo piachu, większość na podjazdach i zjazdach, a to dość specyficzne sytuacje. Był też kawałek piachu na płaskim. Przy wyższej mocy (i jednocześnie prędkości) przefrunąłem po tym płaskim bez problemu.

 

9 godzin temu, TheJW napisał:

@johnny11, dzięki za poświęcenie wolnego czasu na zrobienie fotek porównawczych i opisanie swoich wrażeń!

Nie zajęło to jakoś specjalnie dużo czasu szczerze mówiąc :)

Napisano

Opona do mnie idzie, niby ją już widziałem na żywo, ale mimo wszystko muszę sam pomacać, pomierzyć... ;)
Póki co i tak nie będę jej jeszcze zakładał, bo w niedzielę wyścig i walka o generalkę, nie będę ryzykował jazdy na nieznanym kapciu. :)

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, TheJW napisał:

Póki co i tak nie będę jej jeszcze zakładał, bo w niedzielę wyścig i walka o generalkę, nie będę ryzykował jazdy na nieznanym kapciu. :)

W Kobyłce? Ja tam będę jechał na Jackach. Dam znać jak się sprawowały na wyższym niż testowe tempie :)

Edytowane przez johnny11
Napisano

I teraz analizuję, jakie masz wyniki, czy przypadkiem kolejnego chętnego do podium nie będzie... ;)

Jak masz napisać taką recenzję jak poprzednio, to czekam z niecierpliwością! :D

  • +1 pomógł 1
Napisano

No, to problem rywalizacji o podium nam się rozwiązał. :D

A w temacie - oponka przyszła. Bardzo ładne opakowanie! :D
Na szybko ją wymacałem i wrażenie jest pozytywne. Klocki i ich rozmieszczenie wyglądają na przemyślane, ale później cyknę zdjęcia i na ich podstawie napiszę, dlaczego tak uważam. No i waga! Trzeba przecież kapcia zważyć! :D

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Dla lubiących opakowania:
20200311_195811.thumb.jpg.f353b4ac8888936d955491079681afb2.jpg

Dla tych, których interesuje waga:
20200311_170232.thumb.jpg.cf2c04847b52a1dfbf61579d879051de.jpg
Oczywiście jak zwykle moje szczęście do trafienia najcięższej sztuki nie zawiodło! :)

A tu profil bieżnika...
20200311_195944.thumb.jpg.7369aa030d2b59484e509411aaa25c93.jpg
...i kilka słów wyjaśnienia tego, co napisałem w poprzednim poście:

Boczne klocki mają pionowe ścianki i wcięcia, jak widać powyżej. Miękka guma. Przeznaczenie chyba wiadome.
Im bliżej środka bieżnika, tym przednie ścianki klocków (nacierające na podłoże), są łagodniejsze. Ewidentne nastawienie na prędkość i zmniejszenie oporów toczenia.
Bieżnik jest płytszy, niż sądziłem, ale w przypadku opony napędowej to bardziej zaleta.

Ścianki boczne nie są papierowe, wydają się dość grube i solidne. Za to czoło opony wydaje się dość cienkie, przynajmniej podczas macania paluchami. Ciekawe, czy faktycznie będzie tak odporna na przebicia.

Założoną na obręcz obfotografował @johnny11, więc takich zdjęć już wrzucał nie będę. Właściwie to i tak ich nie mam, bo oponę założę dopiero na nowe koło. :P

Post wrzucam nie po to, żeby się chwalić czy mądrzyć, ale żeby uzupełnić wątek dotyczący tej opony - może ktoś kiedyś będzie szukał o niej informacji.

Zastanawiam się teraz tylko nad wersjami tej opony. Tutaj jest EPS, @johnny11 ma SF. Oplot niby ten sam, więc wychodziłoby na to, że moja jest odporniejsza na uszkodzenia, ale wolniejsza? :D
Są też znaczące rozbieżności w informacjach na stronie polskiej i globalnej.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...