Skocz do zawartości

[Piasta] wymiana bębenka w DT 350


Wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Chcąc zastosować kasetę szosową 11s, zmieniłem bębenek w piaście DT 350  12 x 142 mm na szosowy 11s. Zmieniłem również end capy na wersję road. Wszystko wygląda i działa ok, poza tym, że piasta "urosła" z nominalnych 142 mm  do 143,5 mm. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że prawy end cap w wersji road jest minimalnie dłuższy, podobnie zresztą jak bębenek, ale chciałbym się upewnić, czy jest to sytuacja prawidłowa? Czy te dodatkowe 1,5 mm ma jakieś znaczenie? 

Wcześniej miałem piasty Shimano i Novatec, natomiast DT to dla mnie nowość, więc wolę zapytać. 

Napisano

Gdyby kogoś interesowało, tak powinno być w przypadku piast szosowych DT. Sprawę bardzo rzeczowo wyjaśniono mi w DT4you (dziękuję i pozdrawiam).

Temat do zamknięcia. 

  • 1 rok później...
Napisano

Czyli taka operacja jest możliwa i wszystko działa prawidłowo? Czy wymiana tych end cap jest konieczne? Kupiłem właśnie nowa piastę i chciałem wymienić bębenek na dłuższy żeby weszła mi kaseta sram 11 rzedowa. Będę wdzięczny za odpowiedź 

Napisano

Tak, operacja jest jak najbardziej możliwa. W opisanym przeze mnie przypadku wszystko działa idealnie. Czy wymiana endcapów była konieczna? W przypadku mojej ramy okazało się, że na starych też wszystko pracowało prawidłowo, choć łańcuch na przełożeniu 11s był już bardzo blisko ramy. Dla świętego spokoju założyłem nowe, skoro i tak je wcześniej kupiłem. Z tego, co mi powiedziano w Dt4you, w niektórych ramach wymiana endcapów (w zasadzie tylko prawego) na wersję road jest konieczna właśnie po to, by uniknąć kolizji łańcucha z ramą. Minimalnie dłuższy prawy endcap rozpycha widełki ramy na tyle, żeby stworzyć więcej przestrzeni dla łańcucha na skrajnym przełożeniu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...