TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Hej. Udało się zrzucić parę kilo, jeszcze kilka przede mną, ale zaczynam rozglądać się za lżejszymi kołami do wyścigów (i treningów bo nie będzie mi się chciało zmieniać ) - głównie mazowieckie i świętokrzyskie maratony, okazjonalnie wypad w góry i jakaś etapówka oraz kilka wyścigów XC w sezonie. Ważąc 95kg temat odpuściłem, bo koła lżejsze nawet o te 600g właściwie niewiele by zmieniły... Do marca zamierzam osiągnąć poziom 82-83 kg (obecnie 86kg, w tym tempie powinno się udać), więc myślę, że kupno lżejszych kół nabiera sensu. No i teraz mam dylemat - czy to już odpowiedni czas na karbon, czy jednak zostać przy cięższych, ale sprawdzonych i tańszych aluminiowych obręczach DT Swiss XR391/XM421. Rozglądałem się wstępnie i różnica w cenie jest praktycznie dwukrotna (DT XR391 + DT 350 ok. 1800 zł, węglowe gotowce w miarę sensowne to przynajmniej 3500 cebulionów). Rozwiązaniem jest składanie kół na chińskich obręczach, tylko czy ma to sens? Pewnie wyjdzie niewiele taniej, bo trzeba będzie wszystko kupić oddzielnie (a piast "DT Swiss" na Aliexpress nie kupię... ). Myślę o kołach nie węższych niż 25mm wewnętrznie. Co sądzicie? Dać się ponieść magii i lekkości karbonu, czy zostać przy sprawdzonym aluminium od DT? Jeśli karbon - kupić gotowce typu Evanlite, VYTYV, jakieś składaki czy zlecić komuś budowę kół na chińskim węglu? Będę wdzięczny za jakieś linki, bo nie wszystkie marki mogę znać i mogłem coś pominąć. Zależy mi również na opiniach osób, które są w okolicach mojej kategorii wagowej i mają już jakieś doświadczenie w tej materii. Żeby nie było, że jestem leniuszkiem - przejrzałem forum, kilka wątków, ale nie znalazłem w nich nic ciekawego (noo...poza kołami @arek_wro ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Czytałeś ten artykuł? https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/przeglad_rynku/18224/wyscigowe_kola_do_mtb_jaki_model_wybrac Na końcu są propozycje ( ale ceny i tak dla mnie są zaporowe). Myślę, że ja bym składał "amelinowe" koła u naszego forumowego kołodzieja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 O, gógiel nie wyświetlił mi tego artykułu. To psotnik. Poczytam, dzięki. Patrzyłem na ceny karbonowych gotowców i poniżej 4000zł właściwie nic nie ma w sensownej wadze. A jak mają ważyć 1600g, to już wolę aluminium... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Gdybym ja był na Twoim miejscu to zastanowiłbym się czy wszystko co mam w rowerze jest docelowe. Jeżeli tak i zmian już nie planujesz to szedłbym w węgiel na dobrych piastach. Takie koła możesz potem przełożyć do następnego roweru. Osobiście złożyłbym coś na 240'stkach (konfiguracja podobna do oryginalnych 1501 Spline) a reszte przeznaczył na wyjazd w góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Rower zostaje jak jest. Poza jeszcze lepszym dopasowaniem go do siebie i stylu jazdy (siodło, mostek), ale to wiadomo - dotyczy każdego roweru. Napęd zostaje, widelec zostaje, nie pasują mi tylko te ciężkie i marnej jakości koła (chociaż niby od DT...). Po głowie chodzi mi właśnie odpowiednik XR1501 czyli XR391 + 240/350 na jakichś D-Light'ach. Na 350 w 2000 spokojnie się zmieszczę, tylko czy to będzie tym, czego szukam i potrzebuję...? Chyba muszę znaleźć jakieś karbonowe koła do testów i na nich pośmigać, bo może się okazać, że albo je pokocham, albo znienawidzę i przynajmniej jedna kwestia będzie wyjaśniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Teraz, TheJW napisał: Na 350 w 2000 spokojnie się zmieszczę, tylko czy to będzie tym, czego szukam i potrzebuję...? jak masz kupować na dwa razy to od razu kupić docelowo karbon na DT Swissach i zamkniesz wtedy temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Wojczal-bike ma jakieś VYTYV do testów, może uda się je ogarnąć i przetestować. To by sporo wyjaśniło. Chętnie kupiłbym, tak jak piszesz, karbon na DT, ale muszę mieć też na uwadze kwestie finansowe. Chciałem zaszaleć, ale przyszła chwila opanowania, podliczyłem ile mam innych wydatków i po prostu nie chcę kupować kół za 4tys. Tzn. chcę, ale rozum podpowiada, że zęby też trzeba za coś wyleczyć... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Piasty w VYTYV są sygnowane ich logo, ale są to 240-ki od DT. To tak na wypadek, gdybyś chciał się wstrzymać z leczeniem zębów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Ja mam koła na chińskim węglu 30/30mm rzuć okiem na mój rower w garażu. Cały sezon wytrzymały solidnego latania jak na ht Cenowo wyszło ok. 2000zł waga 1380g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Fajne! Ładnie wygląda ten wysoki stożek bez naklejek. Z jakich gratów to składałeś? P.S. Jak Ty to pompujesz tymi małymi piździkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Obręcze od xiamena firmy speedsafe [310g] + sapim d-light z nypami polyaxa piasta przód novatec 771 chyba bezkonkurencyjna cena/waga, na tyle mam i9 natomiast można wsadzić np. 772sb za 300pln i wyjdzie wagowo pomiędzy 240/350s. Wentylki mam 40mm jakies 8mm wystaje idealnie żeby chwycić pompką stacjonarną czy co2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 3 godziny temu, TheJW napisał: nie pasują mi tylko te ciężkie i marnej jakości koła (chociaż niby od DT...). A ile ważą te koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 1 godzinę temu, Alsew napisał: A ile ważą te koła? Coś koło 2kg. Jeśli dobrze pamiętam jakieś 2090g. Jak będę rozbierał rower do serwisu, to poważę dokładnie na lepszej wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Teraz, TheJW napisał: Coś koło 2kg. Jeśli dobrze pamiętam jakieś 2090g. Też słyszałem że koła w tych "droższych" Scottach to de facto DT obklejone logo Syncross. Ciekawe czy to kolejny forumowy mit... ponad 2kg to trochę dużo nawet jak na budzetowe kola DT do xc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Nawet najniższy model brandowany jako DT czyli X1900 waży około 1880-1900 gram. Tam pewnie jeszcze na czymś jest poskąpione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 X1900 myślę źe bliżej 2kg. Moje X1700 ważyły 1790. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Wg DT: X1900, 25mm, BOOST przód - 870 g tył (XD) - 990 g (@Sabarolus dobrze gada) X1700, 25mm, BOOST: przód - 833 g tył (XD) - 943 g (@arek_wro ma dobrą wagę ) Jak mnie pamięć nie myli, o tym, że to graty od DT mówiło mi dwóch dealerów Scotta. Na samych częściach wprawdzie nie ma żadnych oznaczeń. A co do wagi tych moich Silvertonów 2.5, tutaj ktoś podaje 2021g, więc dobrze kojarzyłem, że tyle mi wychodziło. Piasty to brandowane 370, najtańsze szprychy i mosiężne nyple od DT, a obręcze żadne z oferty mi nie pasują... Dla kół z 2018 podają wagę ponad 2200: http://www.wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&product_id=618 Kuszą te węglowe kółka, ale te ceny... Nawet na Ali kompletne kosztują po 3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Bo obrecz to pewnie jakis alexrims s nalepka syncrosa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 https://forums.mtbr.com/scott-sports/syncros-silverton-2-5-wheels-%96-spark-900-rc-team-2019-weight-worth-upgrading-1094657.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 34 minuty temu, Sabarolus napisał: Bo obrecz to pewnie jakis alexrims s nalepka syncrosa. Też możliwe. W Scale'u mojej są obręcze nazwane Syncros X-25, ale jest na nich naklejka informująca o wyprodukowaniu przez Alexrims. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poseidon Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Złożyłem koła u Wojczala VYTYV + DT 350 Straightpull 15x100/BOOST 12x148mm, Shimano 9,10,11s + Sapim CX Ray +tubeless taśma i wentyle.Cena 1700 dodatkowo biorę sobie rachet 36t za 200 i styka.Jeżdże maratony MTB na Pomorzu plus XC Trzy Wieże. Jak założę dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Ale VYTYV oczywiście alu w tej cenie, prawda? Przez chwilę się cieszyłem, jak zobaczyłem na stronie Nextie parę obręczy za 199USD, ale okazało się, że mają jakieś duże otwory na nyple... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poseidon Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 10 godzin temu, TheJW napisał: Ale VYTYV oczywiście alu w tej cenie, prawda? Przez chwilę się cieszyłem, jak zobaczyłem na stronie Nextie parę obręczy za 199USD, ale okazało się, że mają jakieś duże otwory na nyple... Tak alu ale waga jest na tyle rozsądna że uważam że warto.Walcz walcz,powodzonka i koniecznie daj znać jak już coś ustrzelisz.Ja sporo szukałem i z polecenia wybrałem Wojczala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 https://no-limited.pl/produkt/no-limited-mtb-29er-dt-swiss-350-sapim/ Coś takiego znalazłem i jak na razie najbardziej mi się podoba. Podliczyłem na szybko, ile wyniosłoby mnie samodzielne składanie i niewiele zaoszczędzę, a tylko się naklnę... Obręcze z chin wyjdą ok. 1600 zł, komplet piast 350 ok. 800 zł, szprychy i nyple - 300 zł. Do tego musiałbym kupić centrownicę, tensometr, klucze do nypli... Po prostu się nie opłaca. Za 3200 mam koła zaplecione przez profesjonalistę, gwarancję i spokojną głowę... Dostałem jeszcze ofertę na inne w podobnej specyfikacji za 3000, ale z jakiejś małej manufaktury i na obręczach bez specyfikacji. Fajne są VYTYV, ale przekraczają 4000 - no fuc**n' way. Kurcze, rozsądek podpowiada - alu od DT - ale tak się napaliłem na ten węgiel, że nie ma przebacz... Próbowałem napisać do @dawid, bo zapewne ściąga jakieś majfrendowe obręcze do budowy, ale ma pełną skrzynkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 Oprócz DT Swissa może rozważyć taką opcję - lżejszą, ale nadal aluminiową: https://www.bike-discount.de/en/buy/newmen-evolution-sl-x.a.25-29-boost-wheelset-sram-shimano-938720 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.