Skocz do zawartości

[opony] Kross Evado 4.0 - pytanie odnośnie szerszych opon


gia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie do posiadaczy rowerów Kross Evado i innych posiadaczy rowerów crossowych. Czy ktoś z Was przerabiał temat zakładania w tych rowerach szerszych opon niż standardowych 1.65? Zamierzam przesiąść się na 29x2.0 ale nie do końca jestem przekonany czy się zmieszczą na szerokość w tylnym widelcu. Rower jest lekki i szybki, ale w terenie mógłby być bardziej komfortowy i mam nadzieję, że szersza opona lepiej wybierałaby nierówności i poprawiła ogólne wrażenie z jazdy poza szosą i ubitymi ścieżkami.

Napisano

1.75 zwykle się mieszczą, 1.95 zazwyczaj też, przy 2.0 - czyli zapewne bardziej terenowych i z jakąś kostką może być gorzej. Opcje dwie - sprawdzić samemu albo czekać na opinie użytkowników Evado, bo co rama to inna pojemność tylnych widełek.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Będę celował w 2.0 ale chyba nie obejdzie się bez przymierzania. A co jeśli zdecydowałbym się wstawić do niego koła 27.5? Koła mają mniejszą średnicę więc widelec w tamtym miejscu jest szerszy. Miałoby to sens?

Napisano
3 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

Wtedy zmieścisz nieco szerszą oponę. Ale to już robienie z crossa górala na siłę :) Lepiej już sprzedać Evado i pomyśleć nad jakimś góralem. 

Trochę racja, tylko szkoda mi go sprzedawać i w zasadzie jest całkiem wygodny. Ale biorę taką opcję sprzedaży pod uwagę. Czy nie wpłynęło by to jakoś źle na geometrię jakbym mu dał koła 27.5? Pewnie amor musiałby pójść też do wymiany bo jest pod koło 28...ehhh rowerowe dylematy:)

Napisano

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Ale ja bym takich rzeczy nie zakładał dopóki nie sprawdzisz szerszych opon do obecnego zestawu kół. Jak wciśniesz 1.95/2.0 i nieco obniżysz ciśnienie to trakcja w terenie znacząco się poprawi. 

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Ale ja bym takich rzeczy nie zakładał dopóki nie sprawdzisz szerszych opon do obecnego zestawu kół. Jak wciśniesz 1.95/2.0 i nieco obniżysz ciśnienie to trakcja w terenie znacząco się poprawi. 

Chyba zaryzykuję z tym 2.0. Pytanie czy muszę wymieniać dętkę, czy może być ta sama? Aktualnie mam oponę 28x1.65

Napisano
2 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Nie obniży się znacząco, w końcu to ten sam myk, który stosują producenci gravelów na kołach 650B. 

Napisano

Całe 3cm jak dobrze liczę. 

@gia dętkę możesz spokojnie zostawić tę co jest. A z oponą to najlepiej popytać w jakimś lokalnym serwisie - może mają coś używanego czy zużytego. Możesz też pomierzyć ile masz miejsca przy obecnej oponie. Żeby nie wtopić z kompletem opon. 

Napisano
18 minut temu, some1 napisał:

Nie obniży się znacząco, w końcu to ten sam myk, który stosują producenci gravelów na kołach 650B. 

W jakim sensie myk? Tzn do rowerów z ramami pod 28 dają koła 27.5?

Napisano

Tak, pojawił się ostatnio taki trend. https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/18008/test_merida_silex_2020

Chociaż w Twoim przypadku zgadzam się, że dużo sensowniej (i taniej) będzie najpierw pójść do lepiej wyposażonego sklepu rowerowego i niech coś dobiorą w aktualnym rozmiarze koła. Może się okazać, że z przodu zmieści się grubsza guma niż z tyłu, co też jest całkiem popularnym rozwiązaniem. Z przodu lepsza trakcja i amortyzacja, z tyłu mniejsze opory toczenia. Do tego poeksperymentować z ciśnieniem.

 

9 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Całe 3cm jak dobrze liczę. 

Pomiędzy 1,6" na obręczy 700c a 2,1" na obręczy 650b wysokość roweru zmieni się o 5-8 mm. W końcu o tym decyduje promień koła, a nie średnica: https://www.bikecalc.com/wheel_size_math Oczywiście dużo jeszcze zależy od modelu opony, ale chodzi o rząd wielkości. 

 

Napisano

No tak, mój błąd. Ale to ciągle prawie 1,5cm.

Mam w sumie koła 27,5+, spróbuję na wiosnę zdobyć jakieś przechodzone opony 2.0 i wrzucić całość do mojego crossa, tak z ciekawości jak sprawdza się ten wspomniany "myk". 

Napisano

Super, dzięki za odpowiedzi. Wychodzi więc na to, że idealnym rozwiązaniem byłoby wrzucić do niego koła 27,5 i wtedy nawet być może coś więcej niż 2.0 się zmieściło bo trochę więcej miejsca w widelcu na górze i na dole by miało koło. Idealnym ale chyba bardziej kosztownym. Mam plan wrzucić używaną gumę 2.0 do koła 28 i wszystko się wyjaśni. Wtedy wybór nowych opon w sklepie będzie znacznie łatwiejszy do tego roweru. A mógł Kross po prostu zostawić więcej miejsca w widelcu w z tyłu (z przodu na amorze jest nieco lepiej, 2,10 by weszło z luzami)...Jako ciekawostkę dodam, że w crossowym Romecie Orkanie, miejsca jest tyle, że i standardowa opona mtb by spokojnie weszła i jeszcze miejsca sporo by zostało.

Napisano
27 minut temu, gia napisał:

Mam plan wrzucić używaną gumę 2.0 do koła 28 i wszystko się wyjaśni. Wtedy wybór nowych opon w sklepie będzie znacznie łatwiejszy do tego roweru.

Jeśli chodzi o opony 29x2,0 to niestety nie ma za dużego wyboru. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt sporych różnic jeśli chodzi o realną wielkość balona. 

Napisano
36 minut temu, Alsew napisał:

Jeśli chodzi o opony 29x2,0 to niestety nie ma za dużego wyboru. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt sporych różnic jeśli chodzi o realną wielkość balona. 

Aż tak źle nie jest z wyborem: np. te modele? Ktoś się może wypowiedzieć? LINK 1, LINK 2,LINK 3

Najbardziej ciekawią mnie te tajemnicze vee rubbery. Nigdy nie słyszałem o firmie. Sądząc po cenie nie jest to chyba najwyższa jakość, ale mitasy które mam teraz lepsze chyba nie są.

Napisano

Wszystkie ciężkie :)

Double Fightery chwalę, aczkolwiek w rozmiarze crossowym (700x37c), opona szybka na asfalcie, dobrze trzyma w zakrętach, cicha a i w lekkim terenie daje radę. 

Jest jeszcze Kenda K1185, tania, w miarę lekka (niecałe 700g), też dość uniwersalna. 

No i klasyka czyli Conti Race King. Tutaj też waga w okolicach 650g. 

Jeśli wcisnąłbyś 2.1 to bardzo ciekawą oponą jest Kenda SBE - również szybka na asfalcie i dobra w terenie. Tyle że wersja 1.9 jest tylko zwijana i droga, ale nieco szersza drutówka jak na drutówki jest lekka. 

Napisano

No właśnie widzę, że za lekkie to nie są. Ale continental double fighter 915g? wtf? Za to te vee rubbery katany 670g? Skąd aż taka duża różnica, wszak jest to tylko 2.0 vs 1.95

Napisano

Bynajmniej nie ze względu na szerokość. Pewnie chodzi o rodzaj i ilość gumy, ewentualne wkładki antyprzebiciowe itd. Marki Vee Rubber nie znam, nigdy nie miałem, bieżnik wygląda ciekawie, coś pomiędzy Kendą K-Rad a Conti Race King. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 11.02.2020 o 23:30, MikeSkywalker napisał:

Bynajmniej nie ze względu na szerokość. Pewnie chodzi o rodzaj i ilość gumy, ewentualne wkładki antyprzebiciowe itd. Marki Vee Rubber nie znam, nigdy nie miałem, bieżnik wygląda ciekawie, coś pomiędzy Kendą K-Rad a Conti Race King. 

No i stało się, zakupiłem Vee Rubber'y Rail 29x1,95, zwijane. I od razu mam kolejne pytanie, bo jeśli chodzi o opony to wychodzi laik ze mnie. Opona wygląda na bokach jakby hmm, że tak powiem - zabrakło im gumy?? Co to za technika produkcji, niech ktoś mi zdradzi i czemu ma służyć taka budowa. Wygląda jakby boki były z jakiejś taśmy, lub brudnej, pobrudzonej gumą brązowej szmaty:). Raczej sprawia wrażenie solidnej konstrukcji, ale w porównaniu do standardowych opon wygląda to dość dziwnie. Ogólnie opona w dotyku mało gumowa, twarda, żeby nie powiedzieć plastikowa. Ktoś wie więcej na ten temat takich konstrukcji? W załączniku zdjęcie

61mvRtJdtEL._AC_SX425_.jpg

Napisano

Pytałeś się skąd różnica w wadze, to już wiesz gdzie poszło mniej "towaru" ;)

Tak skonstruowana opona i tyle, widać oplot, nie ma za to "tony" nalanej na boku gumy. Nie oszukujmy się - większość opon tzw. trekingowych czy miejskich to bezsensownie przewymiarowane behemoty, gdzie oplot jest rzadki ale za to nalane jest dużo zwykle kiepskiej jakości gumy, co finalnie daje oponę cięższą niż niejedna guma do ostrej rąbanki w terenie. Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Napisano
8 minut temu, m0d napisał:

Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Kiedyś tak było.

Ostatnio parcieją po około 2 latach.

 I tnie tylko tanie chinczki ale i drogie niemce.....

Napisano
2 godziny temu, m0d napisał:

Pytałeś się skąd różnica w wadze, to już wiesz gdzie poszło mniej "towaru" ;)

Tak skonstruowana opona i tyle, widać oplot, nie ma za to "tony" nalanej na boku gumy. Nie oszukujmy się - większość opon tzw. trekingowych czy miejskich to bezsensownie przewymiarowane behemoty, gdzie oplot jest rzadki ale za to nalane jest dużo zwykle kiepskiej jakości gumy, co finalnie daje oponę cięższą niż niejedna guma do ostrej rąbanki w terenie. Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie opony dość lekkie. Dla zaintwresowanych tematem dodam, że do mojego crossa pewnie weszłyby i 29x2.0. W rezultacie mam teraz bardziej uterenowiony rower crossowy na czym mi bardzo zależało

20200220_222323-01.jpeg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...