gonzo22223 Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 Cześć, posiadam rower Cube Nuroad z 2018. Po 2 latach jazdy postanowiłem coś w nim zmienić. Rower gravelowy to jest to, co mi najbardziej odpowiada - w miarę szybka jazda szosą z możliwością zjazdu na leśne dukty i inne szutry. No właśnie, co sądzicie na temat przede wszystkim ramy, jej geometrii? Opis w linku (rozmiar 53). https://www.cube.eu/en/2018/bikes/road/road-cyclocross/nuroad/cube-nuroad-blacknred-2018/ Czy jest sens wkładać kasę w nowy osprzęt (myślałem o hamulcach hydraulicznych, nowych kołach, może napęd) i tę zostawić ramę, czy lepiej kupić nowy rower? Czy opłaca się zostawić tę ramę. Nowy osprzęt, to jednak tańsze rozwiązanie, co nie ukrywam jest dla mnie ważne. Pozdrawiam.
Mod Team safian Napisano 9 Lutego 2020 Mod Team Napisano 9 Lutego 2020 No dobra, ale najważniejsze pytanie: po co chcesz cokolwiek zmieniać? Zużyły się jakieś części, koła są zbyt wiotkie, hamulce za słabe, czy zmiana dla samej zmiany? Bo jeśli Ci wszystko pasuje to po co wydawać kasę? ;p
kazafaza Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 Mądrze pisze Ale z drugiej strony bez zmian nie ma progresu, jak sam nie wyczujesz zmiany w sprzęcie to nawet najlepsza recenzja nie da Ci tego samego obrazu co własnokopytne sprawdzenie. Jak masz budżet na zabawę to dlaczego nie? Dla mnie ta rama jest zupełnie niespecjalna ale jeśli @gonzo22223 się z nią polubił to jak najbardziej wskazane jest apgrejdowanie kół, hebli biegów, sztycy, mostka, siodełka, owijki, śrubek czy czegóż tam. Zacząłbym od lżejszych kół, potem poprawił hamulcami i myślał o reszcie. Zawsze możesz zostawić oryginały i jeśli za jakiś czas wpadnie Ci w oko lepsza od obecnej rama to do starej wrzucisz oryginalne graty i sprzedasz (albo zostawisz jako komuter) a do nowej ramy wpakujesz lepsze, nowsze graty.
nossy Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 nie nasz portfel i nie nasza sprawa....ale na moje upgrade się nie opłaca. Jedyne co bym tu wsadził to lżejsze koła i opony i ew. karbonowa sztyca. Ta zmiana da Tobie najwięcej, ale jeśli chcesz czegoś lepszego to szarpnij się na sprzęt na karbonowej ramie i jak już tak bardzo chcesz to hydraulice. Dlaczego tak-bo zrobisz drogi upgrade a i tak zostaniesz z alu ramą.
gonzo22223 Napisano 9 Lutego 2020 Autor Napisano 9 Lutego 2020 Rok temu szukałem roweru MTB xc i kilka osób na forum wyperswadowało mi mój wybór (m. in. Cube) a skierowało moją uwagę na inny Chisel Expert. Komentarze dotyczyły szczególnie ramy. Chciałem bardziej sportową pozycję na rowerze a jako laik nie zwróciłem uwagi na ważne aspekty dotyczące właśnie geometrii ramy. Chisel cieszy, ale teraz chcę poprawić także drugi rower. po prostu zaczęło denerwować mnie to, że tak słabe są (jak dla mnie) hamulce mechaniczne, a nieraz po jeździe po nierównościach koła trzeba centrować. Wiem, że wymiana tych rzeczy będzie kosztować. Chcę je wymienić, ale też zacząłem się zastanawiać, czy jest sens inwestować w rower z tą akurat ramą. Jeśli zdecyduję się na upgrade może także i napędu, to raczej zostanę przy niej.
kipcior Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 A ile chcesz wydać na ten upgrade? Przecież to nawet nie powinno być tańsze niż sprzedaż tego i zakup nowego. Nawet bym powiedział, że sprzedawaj go jak najszybciej, bo dzisiaj hydrauliki stają się standardem. Potrzebujesz ok 6k na nowy rower, a na tego może się ktoś za 3k skusi.
m0d Napisano 10 Lutego 2020 Napisano 10 Lutego 2020 21 godzin temu, gonzo22223 napisał: myślałem o hamulcach hydraulicznych Sprawdź koszty, bo możesz się zdziwić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.