Skocz do zawartości

[modyfikacja] Giant roam 2 disc - wymiana napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem  posiadaczem roweru Giant roam 2 disc (2017). Posiadam go już trochę długo, i chyba nadszedł czas na jakiś mini remont. Chciałbym ogólnie się dowiedzieć, czy jest możliwość zamiast wstawiania następnych tych samych części, wstawienie mniejszych tylnich kaset i węższego koła. Rower sam w sobie mnie zadowala ale i tak korzystam tylko z 'cięższych' przerzutek lżejsze są mniej użyteczne. Jeśli już to poprosiłbym o jakieś konkretniejsze modele. W rowerze jedynie co było wymieniane to pedała które się rozsypały w drobny mak po pierwszym tysiącu km. Rower ma jakieś 4-6 tys przebiegu. Chce się zmieścić do 700-1000zł.

Przerzutka przednia SHIMANO Acera T3000
Przerzutka tylna SHIMANO Acera M3000
Hamulce SHIMANO M315
Dzwignie hamulca SHIMANO M315
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG200, 11-34, 9rz.
Łańcuch KMC X9
Mechanizm korbowy SHIMANO M371, 48/36/26
Srodek suportu SHIMANO UN100
Obręcze GIANT GX28
Piasty GIANT GX28
Szprychy GIANT GX28
Opony GIANT Crosscut, 700x38C, wkładka antyprzebiciowa

 

Edytowane przez mateusz3122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podać swój budżet oraz co jest już zużyte. Oczywiście chodzi o cięższe przełożenia a nie przerzutki. Tak wstępnie mogę doradzić wymianę korby na dwurzędową. W aktualnych Roamach Giant stosuje właśnie takie rozwiązanie. Jaką chcesz szerokość opony? Niestety nie wiem jaka jest tutaj obręcz i nie wiem czy o ile można dać węższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale to moje pierwsze starcie z takim forum więc jestem jeszcze nierozgarnięty. Wymęczony według mnie jest już dosyć mocno łańcuch, tylna kaseta (krzywe zęby), to samo tyczy się przodu. Reszta raczej w stanie, głównie chce się zająć tymi przerzutkami czy jest taka możliwość ,reszta co jest do wymiany pójdzie na serwis. Wiem że to niezbyt sprecyzowane co napisałem w pierwszym poście, z góry przepraszam. Myślę na ciut węższą oponą od tej, nie chce jakichś drastycznych zmian bo mieszkam na zadupiu i mam 3km do prostego asfaltu. Chyba że jest możliwość jeździć po dziurawym asfalcie bez strachu na nieco węższej oponie to jestem w stanie się przekonać do węższej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno możesz kupić ten sam łańcuch co masz, bo seria X od KMC jest jak najbardziej w porządku. Kaseta to mogłaby być np. Shimano CS HG400, tutaj możesz wziąć wersję 11-25 albo 11-28 jeśli chcesz mieć twardsze przełożenia (przy okazji poprawi się stopniowanie, będzie mniejsza różnica w kadencji przy zmianie biegu). Wtedy jednak bym został przy napędzie 3x i wziął korbę Shimano Alivio FC-T4060 z zintegrowaną osią (wraz z suportem to powinno być około 250 zł). Nie zrozumiałem czy przerzutki są sprawne czy nie. Opony 38c wydają mi się odpowiednie na Twoje warunki ich bym nie zmieniał, tak samo jak przerzutki Acera w rowerze crossowym też są jak najbardziej w porządku. Resztę pieniędzy mógłbyś przeznaczyć na wymianę amortyzatora na sztywny widelec, albo na jakiś powietrzny, tyle, że trudno będzie się razem wyrobić w 1000 zł. Wtedy by zostało 600 zł na jakiś podstawowy model pokroju NCX D albo NRX D. To tylko moja propozycja, tutaj nie ma jednoznacznej opinii, co by było najlepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutki są sprawne, ale nie jestem w stanie określić, i nawet nie wiem jak to opisać na ile. Zmieniają się płynnie, jedynie co jest z nimi nie tak to czasem łańcuch haczy o przednia przerzutkę, ale domyślam się że to tylko kwestia odpowiedniego wyregulowania. Czyli z tego co napisałeś to zostać przy tej korbie która jest teraz czy pchać się w dwurzędową? Z amortyzacją mam o tyle dobrze że jest ta możliwość zablokowania ich na twarde, pytanie tylko na ile są zużyte. Inwestować jest w co tylko chciałem coś z tym napędem pokminić żeby nim trochę lżej śmigać i lepsze osiągi nim mieć, wiem że od tego służą szosowe rowery, no ale nie na moje kochane drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie warto wymieniać przerzutek bez wcześniejszej regulacji. Co do korby to na jakich przełożeniach teraz jeździsz? Możesz zostać przy tej i zmienić tylko zębatkę, przejść na tę, co wymieniłem, wybrać jakąś dwa 2x (ale wtedy lepsza będzie kaseta o szerszym zakresie) albo nawet napęd 1x9, jeśli jest świadomy niektórych ograniczeń. Co do amortyzatora to praktycznie każdy ma blokadę oprócz tych całkowicie najtańszych. Po prostu to jest średnio działający i ciężki amortyzator i jego zmiana może dać większą przyjemność niż zmiana osprzętu. Do rowery crossowego w zupełności wystarczy Shimano Acera czy Alivio, ale skoro masz 1000 zł do wydania to podaję różne pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, amortyzator może poczekać i można później jego remont zrobić. Kwestia jest też tego że same zęby czy tam koronki są już powykrzywiane w tylnich kasetach czy nawet na korbie. Używałem najczęściej na korbie drugiej zębatki bo nie mogłem nigdy trzeciej zapiąć bo trze o aparat, tak samo pierwsza też srednio była używana, zazwyczaj druga i same 9 z tyłu wystarczało, dlatego kusi mnie ta dwurzędowa, ale samo to że już jest krzywa chyba zmusza do wymiany. Z tylnią przerzutką bym jeszcze powalczył i postarał się ją wyregulować. Rozumiem że niższa mniejsza koronek = cięższe przełożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mateusz3122 napisał:

Rozumiem że niższa mniejsza koronek = cięższe przełożenia?

Tak.

Łańcuch KMC X9 kosztuje 40 zł, kaseta CS HG400 65 zł, co do korby dwurzędowej to możesz spojrzeć na Shimano Deore FC-M6000 38-28. Przełożenie 38/11 powinno w zupełności wystarczyć, teraz masz 36/11 na 9 biegu (chyba że jeździsz ponad 40 km/h na rowerze crossowym). Z suportem to powinno kosztować około 350 zł. Czyli nadal masz ponad 500 zł na modernizację roweru. Masz tam amortyzator SR Suntour NEX. Moim zdaniem jego remont jest nieopłacalny ze względu na jego działanie i wagę. Jeśli nie potrzebujesz amortyzatora, to pozostały budżet możesz przeznaczyć albo na porządny widelec, który odchudzi rower o blisko 2 kg albo kupić tani amortyzator powietrzny, który i tak będzie znacznie lepszy od tego Nexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej wszystko wyjaśnione, temat jest do zamknięcia, wszystko co chciałem wiedzieć już wiem. Dzięki serdecznie za pomoc, dużo się w ten sposób dowiedziałem, reszta pieniędzy nie pójdzie na marne bo jest jeszcze parę drobiazgów które są warte inwestycji w rowerku. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...