Viera Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 Cześć wszystkim. Po 5 latach intensywnego użytkowania mojego Unibike Evolution 2014 https://www.unibike.pl/unibike2014/evolution.html przyszedł czas na "generalny" remont. Przy wymianie kasety pomyślałem, że zajrzę do tylnej piasty. Okazało się, że bierznie mają już wżery a kulki z jednej strony zmatowiały dosyć znacznie. Obręcz była już centrowana dwa razy. Możliwe, że jest uszkodzona, tutaj nie mam pewności, ponieważ już 3 opony przetarły mi się przy feldze. Orginalna opona po mocnym uderzeniu przetarła się. Kolejne dwie również się przetarły nawet po centrowaniu obręczy (mogłem nieumiejętnie założyć opony, jest taka mozliwosc). Zastanawiam się co teraz zrobić. Czy kupić nowe konusy (2x20 zł) nowe kulki (ok 10 zł) nowa opona (ok 60) klucz do konusow (ok20) plus do tego koszty wysyłki w zależności od sklepu i jest możliwość, że obręcz też jest do wymiany. Czy zakupić nowe oryginalne koło https://bikecenter.pl/p36634,unibike-evolution-kolo-tylne-27-5x2-10-schwalbe-shimano-disc.html i mieć spokój i pewność, że wszystko jest w idealnym stanie? Proszę was o poradę.
kamilmozej Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 Te 3 opony to pewnie przeterły o ocierający klocek który był ustawiony za wysoko. Albo obręcz była jajowata i klocek w pewnym miejscu ''brał oponę'' Dobrze myślę?
Janu_sz Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 13 minut temu, kamilmozej napisał: Dobrze myślę? Klocek od hydraulika przetarł oponę. Dobrze myślisz... @Viera A co z piastą ? Części ze złożeniem 150-170 zł nie licząc piasty. Skontaktuj się tu z Dawidem z Daveo, pewnie coś trwalszego Ci złoży za może i cenę niewiele większą niż nowe oryginalne, które pewnie słabe jest do bólu.
Viera Napisano 7 Lutego 2020 Autor Napisano 7 Lutego 2020 W tym kole są hamulce tarczowe. Przetarta opona wygląda tak: https://zapodaj.net/9aca136c17eee.jpg.html>IMAG0747.jpg
BMXdoPieca Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 Wymień całe koło, moim zdaniem nie ma sensu się bawić w ratowanie tego bo długo to nie posłuży
Quell Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 37 minut temu, Viera napisał: Przetarta opona wygląda tak: Po mojemu to była krzywo nałożona,i włókna popękały. Widać jak z jednej strony wskoczyła,z drugiej nie.
Viera Napisano 7 Lutego 2020 Autor Napisano 7 Lutego 2020 Ostatnio widziałem filmik z YouTube gdzie dokładnie ktoś opisał jak poprawnie założyć oponę. Nieźle się męczyłem żeby ją równo założyć ale nie stosowałem "smarowidła" i pompowania do 5 bar żeby wskoczyła. Najwyraźniej nie zrobiłem tego porządnie. Pierwsze uszkodzenie nastąpiło kiedy zjeżdżałem z bardzo stromej górki i uderzyłem kołem w krawężnik. Nie wiem czy ryzykować kolejna oponę plus części piasty kiedy za cenę niewiele większą tych części mam całe kompletne koło.
Janu_sz Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 13 minut temu, Viera napisał: Nie wiem czy ryzykować kolejna oponę plus części piasty kiedy za cenę niewiele większą tych części mam całe kompletne koło. Masz odpowiedzi wyżej.
Viera Napisano 7 Lutego 2020 Autor Napisano 7 Lutego 2020 JANU_SZ Nie będę zmieniał na nic lepszego, ponieważ powoli myślę o kupnie nowego roweru więc oryginał w zupełności wystarczy. Kupuję nowe koło. Dzięki wszystkim za pomoc w dokonaniu wyboru i pozdrawiam
Quell Napisano 7 Lutego 2020 Napisano 7 Lutego 2020 1 godzinę temu, Viera napisał: Nieźle się męczyłem żeby ją równo założyć ale nie stosowałem "smarowidła" i pompowania do 5 bar żeby wskoczyła. Zależy,czasem wskoczy jak w kaczą d...,a czasami trzeba się namęczyć,bawić w smarowanie itd. W przypadku z foto,ewidentnie nie wskoczyła,i nie ułożyła się,guma lubi w tym miejscu pękać.
Viera Napisano 7 Lutego 2020 Autor Napisano 7 Lutego 2020 Przy następnej wymianie opony posmaruję, napompuję i pogłaskam żeby się dobrze ułożyła. Wymiana opony to prosta rzecz jeśli się wie jak to zrobić. Ja myślałem, że wiem. Kupiłem nowe koło więc przynajmniej będę pewny, że obręcz jest prosta i cała reszta znów da radę wytrzymać kilka sezonów
Sobek82 Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę żeby się dobrze ułożyła i bijesz ciśnienie ile ci trzeba, filozofii w tym brak. Zasadziłeś oponę i dętunię, dowaliłeś 5 barów i masz efekt, winny czynnik lucki. Pięć barów? Toż to kamień. Pozdrower
Janu_sz Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 Godzinę temu, Viera napisał: Kupiłem nowe koło Sprawdź naciąg po kilkudziesięciu km bo i nowe zajedziesz.
Viera Napisano 8 Lutego 2020 Autor Napisano 8 Lutego 2020 59 minut temu, Sobek82 napisał: Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę żeby się dobrze ułożyła i bijesz ciśnienie ile ci trzeba, filozofii w tym brak. Zasadziłeś oponę i dętunię, dowaliłeś 5 barów i masz efekt, winny czynnik lucki. Pięć barów? Toż to kamień. Pozdrower Robiłem tak jak mówisz ale za chiny nie szło jej dopasować. Naciągałem ją tak, że mi palce strzelały i nic to nie dawało. Pomyślałem, pewnie to wina obręczy, która po mocnym uderzeniu się uszkodziła. Kupiłem nową oponę. Próbowałem ułożyć ale bez skutku. Znów się przetarła. Oddałem koło do centrowania. Myślałem, że problem zniknie ale nie. Kolejną oponę też szlag trafił. Ostatnio wziąłem się za rower. Obejrzałem poradniki z YouTube gdzie mówią, że to częsty problem. Polecają smarować wodą z płynem do mycia naczyń i pompować nawet do 5 bar tak żeby opona wskoczyła na swoje miejsce. A potem oczywiście upuścić powietrze do normalnej wartości. Nigdy tak nie robiłem więc nie wiem czy mieli rację. 21 minut temu, Janu_sz napisał: Sprawdź naciąg po kilkudziesięciu km bo i nowe zajedziesz. Sprawdzę za twoją radą.
Quell Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 9 godzin temu, Sobek82 napisał: Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę Tjaaaa... ostatnio vittoria terreno i dt500db,bez mydlin i sporej ilości czasu na użeranie się z tym,mógłbym masować do śmierci. Niestety,często przysłowie ,jak smarujesz tak jedziesz,sprawdza się
Sobek82 Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 Widocznie za młody jestem, nie spotkałem w swoim życiu takiej opony i żeby jeszcze ją smarować.
Viera Napisano 8 Lutego 2020 Autor Napisano 8 Lutego 2020 Wiele poradników z internetu mówi o tym żeby smarować mydlinami. Może z niektórymi oponami jest problem przy montażu i trzeba im pomóc a inne wskakują bez większego wysiłku.
Sobek82 Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 Zmień na to ładne i stosunkowo tanie kółeczko https://www.centrumrowerowe.pl/kolo-shimano-deore-wh-mt500-pd19875/?v_Id=130485
Sobek82 Napisano 8 Lutego 2020 Napisano 8 Lutego 2020 Do tego weź race kinga/ mountain kinga lub coś od schwalbe a nie jakiś paździerzhttps://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-ii-pd19514/?v_Id=128639
Viera Napisano 8 Lutego 2020 Autor Napisano 8 Lutego 2020 Już złożyłem zamówienie i zrobiłem przelew. Ładne kółko. Podoba mi się dużo bardziej niż te od unibike. Zacząłem się zastanawiać poważnie nad zmianą roweru. Obecny rower chce doprowadzić do stanu mniej więcej odpowiadającemu oryginałowi. Może ktoś z moich znajomych będzie miał chrapkę na niego a w modyfikacje będę bawił się kiedy następny nowy rower mi się znudzi. W końcu po tych prawie 6 latach można powoli myśleć nad nowym. Naprawdę fajna propozycja z twojej strony. Szczerze mówiąc to przy takiej zmianie musiał bym wymienić też przednie koło a potem kolejne i kolejne rzeczy.
Artwro Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 Właśnie dzisiaj zakładałem Race King zwijanki,dziwnie łatwo poszło.Paluchami bez smarowania,ładnie się ułożyła.Cud?
Quell Napisano 9 Lutego 2020 Napisano 9 Lutego 2020 Teraz, Artwro napisał: Cud? Nie,bo jedne po prostu wpadną ,i nawet nie zauważymy kiedy,na innych połamiemy łyżki,a na obręczy ułożenie będzie koszmarem,zależy jak się opona z obręczą polubią
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.