Skocz do zawartości

[koło] serwis czy wymiana


Viera

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim. Po 5 latach intensywnego użytkowania mojego Unibike Evolution 2014 https://www.unibike.pl/unibike2014/evolution.html przyszedł czas na "generalny" remont. Przy wymianie kasety pomyślałem, że zajrzę do tylnej piasty. Okazało się, że bierznie mają już wżery a kulki z jednej strony zmatowiały dosyć znacznie. Obręcz była już centrowana dwa razy. Możliwe, że jest uszkodzona, tutaj nie mam pewności, ponieważ już 3 opony przetarły mi się przy feldze. Orginalna opona po mocnym uderzeniu przetarła się. Kolejne dwie również się przetarły nawet po centrowaniu obręczy (mogłem nieumiejętnie założyć opony, jest taka mozliwosc). Zastanawiam się co teraz zrobić. Czy kupić

nowe konusy (2x20 zł)

nowe kulki (ok 10 zł)

nowa opona (ok 60)

klucz do konusow (ok20)

plus do tego koszty wysyłki w zależności od sklepu i jest możliwość, że obręcz też jest do wymiany. Czy zakupić nowe oryginalne koło https://bikecenter.pl/p36634,unibike-evolution-kolo-tylne-27-5x2-10-schwalbe-shimano-disc.html i mieć spokój i pewność, że wszystko jest w idealnym stanie? Proszę was o poradę. 

Napisano

Te 3 opony to pewnie przeterły  o ocierający klocek który był ustawiony za wysoko. Albo obręcz była jajowata  i klocek w pewnym miejscu ''brał oponę'' Dobrze myślę?

Napisano
13 minut temu, kamilmozej napisał:

Dobrze myślę?

Klocek od hydraulika przetarł oponę. Dobrze myślisz...

@Viera A co z piastą ? Części ze złożeniem 150-170 zł nie licząc piasty. Skontaktuj się tu z Dawidem z Daveo, pewnie coś trwalszego Ci złoży za może i cenę niewiele większą niż nowe oryginalne, które pewnie słabe jest do bólu.

Napisano
37 minut temu, Viera napisał:

Przetarta opona wygląda tak:

Po mojemu to była krzywo nałożona,i włókna popękały.

Widać jak z jednej strony wskoczyła,z drugiej nie.

 

Napisano

Ostatnio widziałem filmik z YouTube gdzie dokładnie ktoś opisał jak poprawnie założyć oponę. Nieźle się męczyłem żeby ją równo założyć ale nie stosowałem "smarowidła" i pompowania do 5 bar żeby wskoczyła. Najwyraźniej nie zrobiłem tego porządnie. Pierwsze uszkodzenie nastąpiło kiedy zjeżdżałem z bardzo stromej górki i uderzyłem kołem w krawężnik. Nie wiem czy ryzykować kolejna oponę plus części piasty kiedy za cenę niewiele większą tych części mam całe kompletne koło. 

Napisano
13 minut temu, Viera napisał:

Nie wiem czy ryzykować kolejna oponę plus części piasty kiedy za cenę niewiele większą tych części mam całe kompletne koło. 

Masz odpowiedzi wyżej.

Napisano

JANU_SZ Nie będę zmieniał na nic lepszego, ponieważ powoli myślę o kupnie nowego roweru więc oryginał w zupełności wystarczy. Kupuję nowe koło. Dzięki wszystkim za pomoc w dokonaniu wyboru i pozdrawiam 

Napisano
1 godzinę temu, Viera napisał:

Nieźle się męczyłem żeby ją równo założyć ale nie stosowałem "smarowidła" i pompowania do 5 bar żeby wskoczyła.

Zależy,czasem wskoczy jak w kaczą d...,a czasami trzeba się namęczyć,bawić w smarowanie itd.

W przypadku z foto,ewidentnie nie wskoczyła,i nie ułożyła się,guma lubi w tym miejscu pękać.

Napisano

Przy następnej wymianie opony posmaruję, napompuję i pogłaskam żeby się dobrze ułożyła. Wymiana opony to prosta rzecz jeśli się wie jak to zrobić. Ja myślałem, że wiem. Kupiłem nowe koło więc przynajmniej będę pewny, że obręcz jest prosta i cała reszta znów da radę wytrzymać kilka sezonów 

Napisano

Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę żeby się dobrze ułożyła i bijesz ciśnienie ile ci trzeba, filozofii w tym brak.

Zasadziłeś oponę i dętunię, dowaliłeś 5 barów i masz efekt, winny czynnik lucki.
Pięć barów? Toż to kamień.
Pozdrower

Napisano
59 minut temu, Sobek82 napisał:

Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę żeby się dobrze ułożyła i bijesz ciśnienie ile ci trzeba, filozofii w tym brak.

Zasadziłeś oponę i dętunię, dowaliłeś 5 barów i masz efekt, winny czynnik lucki.
Pięć barów? Toż to kamień.
Pozdrower

Robiłem tak jak mówisz ale za chiny nie szło jej dopasować. Naciągałem ją tak, że mi palce strzelały i nic to nie dawało. Pomyślałem, pewnie to wina obręczy, która po mocnym uderzeniu się uszkodziła. Kupiłem nową oponę. Próbowałem ułożyć ale bez skutku. Znów się przetarła. Oddałem koło do centrowania. Myślałem, że problem zniknie ale nie. Kolejną oponę też szlag trafił. Ostatnio wziąłem się za rower. Obejrzałem poradniki z YouTube gdzie mówią, że to częsty problem. Polecają smarować wodą z płynem do mycia naczyń i pompować nawet do 5 bar tak żeby opona wskoczyła na swoje miejsce. A potem oczywiście upuścić powietrze do normalnej wartości. Nigdy tak nie robiłem więc nie wiem czy mieli rację. 

21 minut temu, Janu_sz napisał:

Sprawdź naciąg po kilkudziesięciu km bo i nowe zajedziesz.

Sprawdzę za twoją radą. 

Napisano
9 godzin temu, Sobek82 napisał:

Człeniu, pompujesz do 1bara, ''masujesz'' oponę

Tjaaaa... ostatnio vittoria terreno i dt500db,bez mydlin i sporej ilości czasu na użeranie się z tym,mógłbym masować do śmierci.

Niestety,często przysłowie ,jak smarujesz tak jedziesz,sprawdza się ;)

Napisano

Wiele poradników z internetu mówi o tym żeby smarować mydlinami. Może z niektórymi oponami jest problem przy montażu i trzeba im pomóc a inne wskakują bez większego wysiłku.

Napisano

Już złożyłem zamówienie i zrobiłem przelew. Ładne kółko. Podoba mi się dużo bardziej niż te od unibike. Zacząłem się zastanawiać poważnie nad zmianą roweru. Obecny rower chce doprowadzić do stanu mniej więcej odpowiadającemu oryginałowi. Może ktoś z moich znajomych będzie miał chrapkę na niego a w modyfikacje będę bawił się kiedy następny nowy rower mi się znudzi. W końcu po tych prawie 6 latach można powoli myśleć nad nowym. Naprawdę fajna propozycja z twojej strony. Szczerze mówiąc to przy takiej zmianie musiał bym wymienić też przednie koło a potem kolejne i kolejne rzeczy. 

Napisano
Teraz, Artwro napisał:

Cud?

Nie,bo jedne po prostu wpadną ,i nawet nie zauważymy kiedy,na innych połamiemy łyżki,a na obręczy ułożenie będzie koszmarem,zależy jak się opona z obręczą polubią ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...