Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Witam poszukuje gravela w cenie do ok 5000-5500. moje oczekiwania to -żeby ramą była rozwojowa i mogła mi posłużyć długie lata - możliwość zastosowania opon od cienkich po jakieś 40mm -żeby koszty wksploatacyjne nie jakieś mega wygórowane -oczekuje możliwości zamontowania błotników i ewentualnie bagażnika pod sakwy. -nie zależy mi na super grupach napędowych,sprzęt ma być trwały i nie przesadnie drogi w eksploatacji i dawać szanse na ewentualny upgrade w kolejnych latach. co do moich tras są to głównie okoliczne drogi asfaltowe słabej jakości 80%ale lubię tez pośmigać po leśnych ścieżkami jak np w Białowieży. co do długości to bardzo różnie ale zazwyczaj 60-100km raz na jakiś czas chciał bym tez pojechać z sakwą na powiedzmy 2-3dni oto rowery które wstępnie sobie wybrałem i proszę Was bardziej doświadczonych o opinie i analizę który w czym lepszy a który sie nie nadaje. https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-cube-nuroad-pro-black-sharpgreen-2020/37725.983.1.1.pl2.0.htm Na tym siedziałem i jest od ręki.W sumie wszystko spoko,jedyne co to hamulce w sklepie nie chamowaty zbytnio ale to pewnie kwestia dotarcia lub poprostu przyzwyczajenia bo nigdy nie jeździłem na tarczach ani w ogóle. na baranku https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-giant-revolt-2-czerwony-matowy-2020/37866.983.1.1.pl2.0.htm Giant daje dożywotnia gwarancje na ramę,wiec duży plus stopniowanie napędu tez mi dopowiada i na zdjęciu mi sie podoba choć na żywo jeszcze nie dostępny https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-kellys-soot-70-2019/32525.983.1.1.pl2.0.htm dobra cena i dobry osprzęt jednak wygląd mi nie bardzo podchodzi i jeszcze te stopniowanie korby https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-kross-esker-60-czarny-grafitowy-mat-2019/31746.983.1.1.pl2.0.htm no i tutaj czarny koń:) rower chyba najrozsądniejszym pod względem cena jakość. Tylko nie wiem jakiś ten esker mi sie toporny i ciężki wydaje a nie ukrywam chciał bym żeby nowy rower dodał mi prędkości
some1 Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 W gravelach w tym budżecie "rozwojowość" ramy sprowadza się do sztywnych osi, karbonowego widelca i jakichś sensownych otworów mocujących. Co większość rowerów spełnia. Ważne, żeby rozmiar był właściwy i pozycja dobrana do oczekiwań klienta. Nie licz za bardzo na łatwy upgrade osprzętu w kolejnych latach, kompatybilność grup szosowych jest taka sobie a zintegrowane klamkomanetki utrudniają modyfikacje, a przynajmiej czynią je dość kosztownymi. Kellys nie ma tradycyjnych mocowań bagażnika, to rower nastawiony na bikepacking w "nowoczesnym" wydaniu. Jeśli to nie przeszkadza, to jest też Soot 50, to samo ale z napędem 2x Shimano. Godzinę temu, Chmielo85 napisał: no i tutaj czarny koń:) rower chyba najrozsądniejszym pod względem cena jakość. Tylko nie wiem jakiś ten esker mi sie toporny i ciężki wydaje a nie ukrywam chciał bym żeby nowy rower dodał mi prędkości Na wygląd ramy nie poradzisz, ale rower waży tyle samo co pozostałe wymienione. Zresztą nie licz, że pół kilograma w jedną czy drugą stronę zrobi zauważalną różnicę w rekreacyjnej jeździe. Kross również zaczął dawać dożywotnią gwarancję na ramę, sprawdź czy ten rower się łapie.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Co do upgrade w przyszłości to nie chodzi mi o jakieś mega zbijanie wagi czy ładowanie kasy w wyższe napędy,bardziej myśle o ewentualnej zmianie hamulców jeśli mechaniczne nie będą dawać rady i personalizacji korby czy kasety pod moje oczekiwanie.ewentualnie koła lżejsze,ale to raczej w odległej perspektywie
some1 Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Wymiana hamulców na hydrauliczne w przypadku Sory/Tiagry oznacza też wymianę klamkomanetek na co najmniej 105/GRX 400. Łączny koszt operacji powyżej 1000 PLN. Samą kasetę i korbę wymieniać oczywiście możesz, choć te rowery już są blisko maksymalnie miękkich przełożeń.
m0d Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 18 minut temu, Chmielo85 napisał: bardziej myśle o ewentualnej zmianie hamulców jeśli mechaniczne nie będą dawać rady Bierz od razu z hydraulicznymi, powinno się dać w tym budżecie, potem podziękujesz ;) Wymiana hamulców mechanicznych na hydrauliczne w gravelu czy szosie to najbardziej niewdzięczna i kosztowna rzecz jak już wyżej wspomniano. 20 minut temu, Chmielo85 napisał: personalizacji korby czy kasety pod moje oczekiwanie Napęd 1x to do wyboru do koloru, 2x baaardzo niewielkie pole do manewru, żeby nie powiedzieć niemal żadne. Chyba, że w twardszą stronę ;)
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Wiem ze to duży koszt,pytanie czy mechaniczne mi nie stykną? jesli miały by być hydrauliczne to jeszcze dochodzi mi do wyboru Marin Nicasio 2 cena ok 5000 mam na miejscu nawet https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-nicasio-2
Quell Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Teraz, Chmielo85 napisał: czy mechaniczne mi nie stykną? To zależy jakie hamulce,jakie klocki,i jaka waga. Jeżeli masz wybór bierz hydrauliki.
m0d Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Nikt nie wie czy Ci nie stykną. A z drugiej strony nie znam nikogo, kto by żałował zmiany na hydraulikę Tak BTW, jak już podałeś link do Soota 70 to poszukaj Soot 50 - będzie hydraulika i może być jeszcze nieco taniej niż 70. No chyba, że 70kę wyprzedają taniej bo nie poszła - nie każdy chciał dopłacać za myk-myka Tylko jest jedno ale - Soot to nie jest rower pod sakwy z racji braku mocowań do bagażnika. Jak dla mnie to poszukaj czegoś od Marina albo Fuji - to jest full opcja jeśli chodzi o wszelakie mocowania.
goTomek Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 IMO tylko hydrauliki, do baranka w trudniejszy teren nie wyobrażam sobie nic innego. /edit: Jak juz patrzysz, to bierz Nicasio, znaczy ja bym brał na twoim miejscu Co prawda napęd to Tiagra, niekompatybilna z niczym innym, ale nie wydaje mi się żeby tu trzeba było coś zmieniać, ew. korbę na jakąś mniejszą, bo fabrycznie jest szosowy kompakt, ale to akurat spoko do ogarnięcia.
clavdivs Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Esker i revolt te dwa modele wydają mi się najciekawsze. Revolt ma bardzo dobry framset, waga ramy z widelcem w okolicach 2kg co jest bardzo dobrym wynikiem, bardzo fajna baza, tym bardziej ze posiada sztywne, bsa, FM.
Blueforce Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Weź pod uwagę, że w wielu możliwych ustawieniach rąk na kierownicy, nie wykorzystujesz pełnej długości dźwigni hamulca, więc hydrauliczne hamulce z mniejszymi stratami siły mogą okazać się przydatne.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Teraz, clavdivs napisał: Esker i revolt te dwa modele wydają mi się najciekawsze. Revolt ma bardzo dobry framset, waga ramy z widelcem w okolicach 2kg co jest bardzo dobrym wynikiem, bardzo fajna baza, tym bardziej ze posiada sztywne, bsa, FM. No nie ukrywam że tym revoltem sie trochę zajaralem podoba mi sie, choć napęd słabszy niż pozostałych w zestawieniu.Zastannawia mnie tez bo siedziałem na tribanie który miał klamki sory i tam chamowac szło tylko w dolnym chwycie na Cube z tiagra już nie było tego problemu wiadomo ciężej było niż w dolnym ale dałem radę
clavdivs Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Cube ma trp spyre, chyba najlepsze mechaniki na rynku. Nie porównywał bym hamulców Tribana do Gianta, bo w Giancie masz conduct, to specyficzne rozwiązanie ,ale nie spotkałem się z opinia że hamują źle.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Teraz, clavdivs napisał: Cube ma trp spyre, chyba najlepsze mechaniki na rynku. Nie porównywał bym hamulców Tribana do Gianta, bo w Giancie masz conduct, to specyficzne rozwiązanie ,ale nie spotkałem się z opinia że hamują źle. Chodziło mi o klamki same ze w tribanie na sora w ogóle nie szło mi ruszyć klamki na prostym chwycie,a na tiagra z Cube to już bez problemu.Dlatego zastanawiam sie czy w hamulcach Gianta których klamki są od sory nie będzie tego problemu. nieiwem poprostu czego oczekiwać w tej hybrydzie:) Czyli teraz reasumując to chyba wybór trzeba podjąć pomiędzy Marin Nicasio 2 który ma hydraulikę,tylko te dość twarde przełożenia czy jest możliwość wymiany blatu na coś mniejszego w tym rowerze czy cała korba, macie jakieś pomysły? a Giant Revolt 2 na sora ale z porządnym framesetem i hamulcami które są troszkę zagadką
kipcior Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 3 godziny temu, Chmielo85 napisał: żeby ramą była rozwojowa i mogła mi posłużyć długie lata Napęd i hamulce to ostatnia rzecz jaką będziesz zmieniał, a jak ma być na długie lata to kupuj od razu coś sensownego czyli GRXa Jeśli w tym budzecie nie ma to zapytaj o możliwy rabat w modelu, który to ma. A nawet jakbyś miał dołożyć 2-3 stówki to i tak będzie taniej niż późniejsza modyfikacja.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Grx z moim budżetem to chyba tylko Romet Aspre 2 nie żeby zły rower ale raczej chyba nie:/ a na modele 2020 to w ogóle nie chcą gadać o rabatach.Do tej pory 10%na gianta wyrwałem w jednym sklepie i 10%na Cube jest w sku team ale na akcesoria
wojtas7 Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 też bym skłaniał się w stronę hamulców hydraulicznych Shimano GRX. Mam Raga+ na Sram Apex hydraulicznych, zaciski już się zapiekły, lewa klamka lata luzem całkiem i wymiana na gwarancji, ogólnie wygląda to na nieudany produkt. A cena zabija, jedna klamka 900zł. Na linkę jednak bym chyba nie chciał przejść mimo że pewnie lżej i łatwiej serwisować.
kipcior Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Ja dostałem 10% na Meridę choć i tak trochę przekroczyłoby Twoj budżet. Zobacz jeszcze na Authora Aurę XR5 o ile wizualnie Ci to leży, bo mnie akurat nie. Ale cenowo źle nie jest. Fakt, że jeszcze jakieś pedały trzeba kupić.
m0d Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Godzinę temu, Chmielo85 napisał: te dość twarde przełożenia czy jest możliwość wymiany blatu na coś mniejszego w tym rowerze czy cała korba, Tam jest wynalazek od FSA, trzeba by sprawdzić mocowanie zębatek żeby wiedzieć czy da się coś dobrać. A z nową korbą też nie jest prosto, bo nie ma dużej liczny wariantów. Masz szosowe 50/34, 52/36 i 53/39, przełajowe np. 46/36, jest jakaś Tiagra 48/32 której chyba nikt na oczy nie widział, jest wreszcie GRX ze stopniowaniami typu 46/30 czy 48/32. Tylko jeszcze trzeba by sprawdzić co i jak obsłuży przerzutka i ją też ewentualnie wymienić :) Podsumowując - znajdź sprzęt jak najbliższy tego co chcesz finalnie mieć i nie myśl o modyfikacjach.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Teraz patrze na tego eskera 6.0 2020 i tutaj jest już Grx pełny a cenę 5999-10% był bym w stanie przeżyć... no to chyba nic innego nie pozostaje tylko zamawiać:) ktos wie jakie tam są zębatki i kaseta?
some1 Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Kaseta HG700 ma tylko jedną wersję ze stopniowaniem 11-34 a korba GRX 46-30.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Kolejny argument za eskerem Pytanie dla znających sie na cyferkach...geometria eskera nie jest zbytnio sportowa na pierwszy kontakt z barankiem chyba nie powinno być źle?przy moim 182 to chyba rozmiar L?
m0d Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Cudów nie ma - trzeba się przymierzyć :) A i to nie gwarantuje sukcesu jeśli nie masz punktu odniesienia. Sugestia - pojeździj po sklepach, pooglądaj i przymierz się do różnych graveli, szos i inszych sprzętów z barankiem, potem popatrz na "ich cyferki" i porównaj z "cyferkami" Eskera. No i poszukaj samego Eskera. Bo może się okazać, że pomimo fajnej ceny i osprzętu to jednak nie to ;)
nossy Napisano 3 Lutego 2020 Napisano 3 Lutego 2020 Po pierwsze to się przymierzaj ( tak jak kolega wyżej radzi) i przede wszystkim skup się na tym sprzęcie, na którym czujesz się dobrze, a jeśli na paru czujesz się dobrze to wtedy wybieraj najlepszy stosunek jakość/cena. Jeśli 80% to asfalty, a reszta to lekkie szutry to raczej skupiłbym się na grupach szosowych i wtedy też dobre mechaniczne tarcze będą wystarczające. Jeśli chodzi o revolta to conducty hamują fajnie- to najlepsza hybryda na rynku (choć nie ma ich za dużo), ale mnie drażni to przedłużenie mostka (zbiorniczek na płyn). W giancie jeśli chodzi o przyszły upgrade to warto wymienić sztycę d-fuse na karbonową i koła na lżejsze. Obadaj też treka checkpointa.
Chmielo85 Napisano 3 Lutego 2020 Autor Napisano 3 Lutego 2020 Tylko z tym przymierzaniem to kłopot rowerów gravelowych w mojej miejscowości to zbytnio nie ma.jest soot 70 w L no i mariny 56 ewentualnie.Po rower będę musiał jechać do stolicy albo w inne miejsce gdzie znajdę interesujący mnie rower w dobrej cenie. a tak sobie myśle ze nie mając żadnego odniesienia to czy kupię gianta czy eskera to i tak będę szczęśliwy jak dziecko i nie będę rozróżniał czy jest idealny czy mogła by być geo ciut inna.a z tego co patrze to w obu z nich jest ona zaplanowana na długie wygodne trasy wiec nie powinienem być zawiedziony,aczkolwiek denerwuje to ze tych rowerów jeszcze nigdzie nie ma a nawet jak coś to wszystko pod zamówienie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.