Skocz do zawartości

[korba] Shimano Deore LX FC-M582


swierzak1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprzedam używaną korbę Shimano Deore LX FC-M582. Od nowości w moich rękach. Ramiona HT2 (puste w środku) 175mm. Bez suportu. Powinna z powodzeniem przyjąć nowy łańcuch. Jest w bardzo ładnym stanie. Wszystkie gwinty nienaruszone. Przejeździ jeszcze tysiące kilometrów. Pochodzi z czasów kiedy Deore LX był jeszcze grupą do MTB.

Kontakt na PW lub poprzez OLX.

https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-lx-fc-m582-175mm-ht2-CID767-IDDscIk.html

 

Napisano

Zębatki to drugi komplet, który siedzi w korbie od 2016 roku. Przejechały może z 3 tysiące kilometrów. Poprzedni komplet przejechał 12 tysięcy i dopiero wymagał wymiany średniej i dużej. Mała jest od nowości i sądzę, że jej wymiana nigdy nie będzie potrzebna, bo jest ze stali. Ta korba jest totalnie bezobsługowa. Nie wymaga niczego więcej aniżeli zwykłych czynności eksploatacyjnych w postaci wymiany blatów 32T i 44T po zużyciu.

 

Dlatego przejedzie jeszcze tysiące kilometrów.

Napisano

OK, ja komentuję tylko stan zębatek i z tymi zębatkami nie przejedzie ani kilometra po założeniu nowego łańcucha. Skomentowałem, bo wchodzą tutaj świeżaki, kupią tą korbę i będą zaskoczeni. Zwłaszcza, że koszt nowych zębatek do tej korby to pewnie ok. 200 zł - obie są aluminiowe.

Napisano

@kamfan to takie swoiste słowo przeciwko słowu. Poprzedni zestaw zębatek, który ujeżdżałem od 2009 do 2016 roku nawet przy przebiegu rzędu 5 tys. km przyjmował bez wahania nowy łańcuch. To nie kaseta gdzie po 3 tys. na jednym łańcuchu masz niemalże pewność tego, że wszystko będzie Ci przeskakiwać.

Zresztą jeżeli nie umiesz jeździć kadencyjnie, nie wiesz co to smar do łańcucha i czyszczenie napędu po każdej błotnej wyprawie to zajedziesz każdy napęd w ciągu tysiąca kilometrów. Oryginalne zębatki do tej korby nie są już dostępne. Nawet jak były to kosztowały około 140zł za dwie sztuki.

Koszt nowych stalowych blatów 32/44T od Deore oscyluje w granicach 80zł i z takim kosztem kupujący powinien się pogodzić jeżeli korba nie przyjmie nowego łańcucha w co zwyczajnie po prostu wątpię po swoich wcześniejszych doświadczeniach.

Skończmy już ten offtop.

Napisano
7 godzin temu, swierzak1 napisał:

Koszt nowych stalowych blatów 32/44T od Deore oscyluje w granicach 80zł i z takim kosztem kupujący powinien się pogodzić jeżeli korba nie przyjmie nowego łańcucha w co zwyczajnie po prostu wątpię po swoich wcześniejszych doświadczeniach.

Czyli jak rozumiem, jak nie przyjmie to napiszesz mu "peszek" czy oddasz 80 zł ?

Nie róbmy sobie jaj w rowerowej gawiedzi, wystarczy już tych Januszy Biznesu z trupami opisywanymi jako " super stan ".

Tym bardziej, że jak widzę masz tu farmę ogłoszeniową jak olx.

Napisano

Zaczynam wierzyć w hipotezę, że to wy jesteście tymi "rekinami biznesu", którzy wypisują do mnie na OLX w stylu "Dam 100zł i czy mogę liczyć na darmową przesyłkę?".

Panowie apel do was. Jeżeli nie macie nic konstruktywnego do powiedzenia to lepiej kierować się maksymą, że milczenie jest złotem. Kupno używanego sprzętu zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem. Sprzedałem już masę swojego "wyjechanego" jak zapewne sądzicie sprzętu i nigdy nie miałem reklamacji.

Posiadam tą korbę od 2010 roku. Znam ją jak własną kieszeń. Nie przejechała więcej niż 3 tys km od ostatniej wymiany zębatek w 2016 roku. Od tego czasu jeżdżona na 3 łańcuchy zmieniane co 500km. Na starych zębatkach przy 5 tys zmieniałem łańcuch i kasetę na nową. Nie było z tym żadnych problemów.

  • Mod Team
Napisano

Regulamin:

3) Wszelkie rozmowy odnośnie negocjowania cen przeprowadzamy prywatnie Pw/gg/e-mail.

Dotyczy to również oświeconych uwag co do przedmiotu sprzedaży.

Panowie odpuście sobie.

Napisano
Godzinę temu, swierzak1 napisał:

Posiadam tą korbę od 2010 roku. Znam ją jak własną kieszeń. Nie przejechała więcej niż 3 tys km od ostatniej wymiany zębatek w 2016 roku. Od tego czasu jeżdżona na 3 łańcuchy zmieniane co 500km. Na starych zębatkach przy 5 tys zmieniałem łańcuch i kasetę na nową. Nie było z tym żadnych problemów.

Sry, Przepraszam za offtop ale nie mogę. Uważam, że trzeba o tym pisać, żeby ktoś się nie nabrał jak na bajki z innego Twojego ogłoszenia

Cytat

 Pedantycznie dbana i regularnie czyszczona.

a na fotce poniżej przedmiot. Przecież to są bzdury. Moja 9 letnia nigdy nie czyszczona jest jak nowa przy Twojej. Dlatego nie wierzę w ani słowo jakie piszesz o korbie. 

image.png

 

Prośba do adminów. Proszę nie kasować, już nie udzielam się. Myślę, że trzeba o takich rzeczach pisać, bo to nic innego jak kłamstwo w żywe oczy ( na fotkach widać - kto się zna wie, a nie znający się zostanie nabrany na "cudowny, stan" )

Napisano
22 minuty temu, Janu_sz napisał:

a na fotce poniżej przedmiot. Przecież to są bzdury. Moja 9 letnia nigdy nie czyszczona jest jak nowa przy Twojej. Dlatego nie wierzę w ani słowo jakie piszesz o korbie. 

@Janu_sz a jeździłeś na niej kiedyś?

Na mojej przerzutce to zwykły kurz, który ostał się zwyczajnie w trudno dostępnym miejscu nie wpływający dosłownie na nic jeśli chodzi o działanie. Najważniejsze, że wózek jest prosty, mocno napina łańcuch i ma praktycznie nowe kółeczka. Specjalnie dla Ciebie wyszoruję ją do mistrzowskiego poziomu jak talerze z reklamy Ludwika.

Pozwól, że wyjaśnię Ci jeszcze jeden termin. Mianowicie czasownik "regularny" to:

Cytat

powtarzający się w ściśle określonych lub jednakowych odstępach czasu

Oznacza to, że jeżeli cały rower i napęd konserwuje bardzo dokładnie przykładowo w marcu przygotowując go do sezonu tak przerzutka zwyczajnie się na to nie załapała. Ostatnio zmieniłem cały napęd na 2x10, wymontowałem ją, wyczyściłem kółeczka i korpus z wierzchu, nasmarowałem i wyczyściłem sprężynę napinającą wózka i zwyczajnie poszła na sprzedaż.

Przez myśl mi nie przeszło, że ktoś na widok zwykłego kurzu dostanie takiej wścieklizny jak Ty. Przecież to przerzutka do MTB. Nie pracuje w sterylnych warunkach.

 

Proszę administratora bądź moderatora o usunięcie wszystkich postów, które naruszają regulamin.

Napisano

Na pedantycznie dbanym sprzęcie nie ma szans się kurz ostać, a podobno "pedantycznie dbałeś".

To nie jest kurz, to jest oblepiona piachem sprężyna i cały środek. Człowieku, lejesz wodę na żywca, bez hamulców.

 

Teraz, swierzak1 napisał:

 

Proszę administratora bądź moderatora o usunięcie wszystkich postów, które naruszają regulamin.

Tak, wiemy, nie opchniesz szajsu, bo się odezwaliśmy. A ja wręcz przeciwnie Proszę o pozostawienie wpisów Janusza Biznesu.

Napisano

Akurat syfu na przerzutce,za bardzo nie ma się co czepiać,ale co do korby ma całkowitą rację,zębatki w stanie agonalnym,i to trzeba szczerze przyznać,bo faktycznie ktoś kupi i wtopi.

Napisano
Teraz, Quell napisał:

Akurat syfu na przerzutce,za bardzo nie ma się co czepiać,ale co do korby ma całkowitą rację,zębatki w stanie agonalnym,i to trzeba szczerze przyznać,bo faktycznie ktoś kupi i wtopi.

Syfu nie, ale nie określajmy nie czyszczonej przerzutki idealnie zadbanej. Proszę Cię...

Napisano

3 grosze. 

Korba jest bdb, ale największa do wymiany. Najtaniej 55 pln na biostern od fc-m510, alu, tyle, że srebrna. Czarna alu droższa około 80 pln. Środkowa przyjmie nowy łańcuch tak jak jest przykręcona bo przykręcona fabrycznie ( o jedną śrubę - 90 stopni - do przodu/tyłu )  może strzelać na początku - tu pewności nie mam. Zależy też od nogi - może być gorzej lub lepiej. Środkowa alu 32 oryginał praktycznie nie do dostania. Jest jeszcze jeden sklep internetowy cena 100 pln, ale to czarna od fc-m760.  Stalowa bez problemu do dostania od np. Deore  510 za okolo 30-35 pln. ( stalowa 80-90 gr - alu 40 gr ) Generalnie to dobra, lekka, sztywna korba. 

  • Mod Team
Napisano

Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...