Shaybeck Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Cześć. Zastanawiałem się jakiś czas nad lampkami na rower szosowy. Oto moja opinia o Eyen Peleton sprzedawanych na Centrum-Rowerowe (Dadelo), gdzie chwalą się, że to ich autorska marka. Szukałem:czegoś małego, co w miarę długo trzyma na baterii, ładowanie USB, za nie dużą cenę. Zamówiłem Eyen Peleton. Sprawdziłem. Jakość wykonania w porządku, ale... Nie nadają się na rower szosowy. Nie nadają się do jakiejkolwiek jazdy ze znajomymi/w grupie. Bardzo szybko po włączeniu zorientowałem się, że lampki świecą bardzo szeroko. Konstrukcja ich sprawia, że światło rozlewa się równomiernie na wszystkie strony. Po prostu pasek LED. Żadnego rozpraszania światła. Zaleta - dobrze nas widać. Wada - razimy wszystkich dookoła. Lampka tylna zasługuje na osobny akapit. Ona świeci zdecydowanie zbyt mocno i zbyt szeroko. Okazuje się, że nie ma trybu w pełni lekkiego świecenia. Mamy do wyboru lekkie światło przeplatane krótkim rażącym błyskiem jak ze stroboskopu, lub po prostu stroboskop. Do tego dochodzi czujnik hamowania. Kiedy lampka stwierdzi, że hamujemy (na podstawie przeciążenia) uruchamia na kilka sekund tryb najmocniejszy który wypala oczy. Mimo dumnej nazwy Eyen Peleton to nie jest lampka do jazdy w peletonie. Kiedy tylna lampka świeci, nie da się za nią jechać. Do tego kompletny brak możliwości regulacji kąta nachylenia - montowania jest w jednej pozycji do rurki. Zapomnijcie też o montażu do kierownicy lub sztycy aero. Dołączone gumki pozwalają na montaż tylko do zwykłych standardowych średnic rurek. Rzadko to robię, ale piszę tą opinię tylko dlatego, że nie znalazłem takiej w internecie. Właśnie pakuję je do zwrotu. Nie polecam na rower szosowy - chyba, że ktoś chce, żeby go samoloty z góry widziały. Porównanie z Mactronic Wall-e na YouTube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goTomek Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Dzięki za tą informację, akurat właśnie tez sie nad nimi zastanawiałem, z tych samych zreszta powodów (niedrogie, USB, w miare długi czas pracy). I paradoksalnie, Twoja opinia dodatkowo przekonała mnie, żeby się na te lampki zdecydować Tyle że oczywiście nie do szosy, a do miejskiego komutera, w tej roli powinny sprawdzic sie idealnie, wszystkie opisane przez Ciebie wady w jeździe w peletonie, tu staja się zaletami . Fajnie że mają możliwość szybkiego zdjęcia/założenia bez kombinowania z gumkami A Dadelo powinno poważnie przemyśleć zmianę nazwy/przeznaczenia tych lampek, bo faktycznie wpowadzaja w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shaybeck Napisano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 @goTomek Rozumiem. Dlatego starałem się je opisać w ten sposób. Na plus jeszcze mogę wspomnieć, że całkiem sympatyczny jest wskaźnik ładowania (czerwona/zielona dioda). Ładują się też całkiem szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 A czy Waszym zdaniem te lampki się nadają do solowej jazdy na szosie zarówno jako lampki dzienne oraz nocne? Czy lepiej kupić na tył Mactronic Walle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Kupiłem te lampki dla osoby z którą często jeżdżę, zachowujemy dystans ok. 3 metry i nie czuję się oślepiany. Może to co innego niż gdy wszyscy siedzą sobie na kole. @Adamicki Jeśli chcesz Eyen to na tył kup Augon 50 https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-eyen-augon-50-pd19965/ A na przód coś zupełnie innego, bo Peleton praktycznie nie oświetla drogi. To lampka pozycyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.