Skocz do zawartości

[hamulce] Najlepsze mechaniczne tarczówki

MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam wielkiego doświadczenia z tarczówkami mechanicznymi, bo przerobiłem tylko kilka generacji Hayesów MX, szosowe CX a do tego Avidy BB5 i jakieś zaciski Tektro. Dawno też z nich nie korzystałem i praktycznie zapomniałem jak działały. 

Myślę nad wyposażeniem się w jakiś komplet zacisków do zimówko/dojazdówki, żeby uniknąć problemów związanych z hydraulikami. 

I tak zastanawiam się czy jest jakiś zacisk który wywołuje efekt wow, albo czymś wyraźnie wybija się ponad innymi?

Mowa o zaciskach pod zwykłe klamki, na prostą kierownicę. 

Pierwszy na myśl przychodzi TRP Spyke, z dwoma ruchomymi klockami. Ewentualnie kupno tańszego Spyre i poszukanie jakiś klamek pod ciąg szosowy. 

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Myślę nad wyposażeniem się w jakiś komplet zacisków do zimówko/dojazdówki, żeby uniknąć problemów związanych z hydraulikami. 

Daj spokój i weź coś pokroju Level (T/TL) albo podobny model na DOT i ciesz się normalnymi hamulcami ;)

Czyli w ten sposób ;)

@m0d a masz porównanie do hamulców na oleju? 

Teraz, dziksoltys napisał:

a mam tektro

Jak długo jeździsz na jednym komplecie? Co do Tektro to faktycznie, miałbym mniejsze obawy bo na razie jedyne cieknące zaciski jakie spotykam to Shimano albo jakieś stare Avidy (stąd też chyba uraz do Leveli, i chęć wymiany Deorki). 

12 minut temu, MikeSkywalker napisał:

I tak zastanawiam się czy jest jakiś zacisk który wywołuje efekt wow, albo czymś wyraźnie wybija się ponad innymi?

Nie idź tą drogą.

Na przełaju bb7,dużo prześmigane też na trp,i są właściwie prawie wystarczające na moje potrzeby,ale są daaaaleko za nawet najbardziej podstawowymi hydraulikami.

Jw,kup coś na dot,i sprawa z głowy.

Teraz, MikeSkywalker napisał:

a masz porównanie do hamulców na oleju?

Jakieś mam :)

W skrócie:

- Tektro Draco (olej) spuchły i posikały się po pierwszej dłuższej zimowej jeździe