Skocz do zawartości

[3000] Cube Nature EXC/Pro i pytanie o marki


emes83

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Temat jakich dziesiątki, kupię crossa do 3k, jeżdżę 30 letnim batavusem do pracy i tak pozostanie, potrzebuje roweru za miasto na szutry, ścieżki leśne, czasami asfalt, jakieś wiejskie drogi (zapakować na dach i heja) przejrzałem tonę tematów, oglądam YT, już kumam o co chodzi z osprzętem, itp. cała dziedzina to dla mnie nowy świat. Nie będę zamulać właściwie mam pytanie o jeden rower a bardziej marki.

Mianowicie, widzę dość tanie oferty za 2,5k na Cube Nature EXC/Pro - zawsze myślałem, że to taka marka premium, tu pytanie czy coś jest nie tak z tym modelem? Czy generalnie z marką Cube? O taki model pytam https://bikepark24.pl/Rower-crossowy-Cube-Nature-Exc-black-n-red-2020.html - osprzętowo wygląda super.

I drugie pytanie, wydaje mi się, że jak się szuka jakiegoś modelu, to można powiedzieć, że generalnie w podobnym pułapie cenowym, wszystko w miarę jest takie samo (wiadomo gdzieś przyoszczędzili na amorze, gdzieś na supporcie, nie ma w takiej cenie wszystkiego super - nigdy nie miałem amora, zatem nie wiem czy uda mi się odczuć jakąkolwiek różnicę który lepszy).

Wymieram między: 

1) Trek DS2,

2) Merida Crossway 500/300,

3) Unibike Viper,

4) Cube Nature EXC/Pro 

nie podobają mi się Krossy i Romety.

Czy to patrząc na tę półkę tak generalnie to czy nie jest tak, że w sumie to bez znaczenia co się weźmie?  

 Dzięki

emes

Napisano
16 godzin temu, emes83 napisał:

Czy to patrząc na tę półkę tak generalnie to czy nie jest tak, że w sumie to bez znaczenia co się weźmie?  

Ma znaczenie, i to bardzo duże. 

Wspomniany Cube - bezsensowna przerzutka XT (ale rzuca się w oczy), sprężynowi widelec i najtańsze hamulce. 

Unibike - napęd Deore, ale takie też hamulce. 

Kellys - napęd Deore/XT, korba ze sztywną osią, hamulce Deore, powietrzny widelec 

Dorzućmy jeszcze polecanego w budżecie Gianta Roam 1 Disc - tutaj korba dwublatowa ale też powietrzny widelec. 

No i na sam koniec najważniejsze - geometria ramy. Mam bezpośrednie porównanie Unibike i Treka - to zupełnie inne rowery. Ten pierwszy bardziej do rekreacyjnej jazdy, drugi ma lekkie zacięcie sportowe. Spróbuj chociaż na 3 różnych pojeździć i będziesz wiedział w którą stronę iść. Bo rower ma być przede wszystkim wygodny. 

Napisano

Nie wiem jak wy, ale ja przy kupnie roweru ( tak jak kiedyś używanych aut ) z marszu omijam tyle co ochlapane wodą rowery. Na bank ta woda ma coś ukryć przed ew. kupującym ( oczywiście to moja teoria ) + nie podoba mi się ten sposób pozostawienia roweru po myciu ( jeśli faktycznie był on myty po to aby go do fotki wyczyścić ).

Napisano
7 godzin temu, Janu_sz napisał:

Na bank ta woda ma coś ukryć przed ew. kupującym

Akurat w przypadku rowerów ja bym bardziej obawiał sie brudasa gdzie nie widac wszystkiego.

Napisano
W dniu 30.01.2020 o 14:29, MikeSkywalker napisał:

No i na sam koniec najważniejsze - geometria ramy. Mam bezpośrednie porównanie Unibike i Treka - to zupełnie inne rowery. Ten pierwszy bardziej do rekreacyjnej jazdy, drugi ma lekkie zacięcie sportowe. Spróbuj chociaż na 3 różnych pojeździć i będziesz wiedział w którą stronę iść. Bo rower ma być przede wszystkim wygodny. 

Dzięki za to, to faktycznie kluczowe, czasami łatwo to zgubić szukając technikaliów.

 

W dniu 30.01.2020 o 21:02, Colonel napisał:

Bez amora, ale do bólu uniwersalny i czujący miejski klimat https://allegro.pl/oferta/rower-marin-muirwoods-xxl-urban-gravel-8815630549?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Jakby trzeba mniejszy rozmiar to ktoś z forum L sprzedawał. 

To jest cos co chodzi mi po głowie po tym jak odpowiedz napisał kolega @MikeSkywalker oraz @Janu_sz. Mianowicie zacząłem szukać informacji o tym czy rower z amortyzatorem czy bez, ja osobiście nie czuję takie potrzeby, bo nigdy nie miałem, jeździłem para wynalazkami które gdzieś tam są na wsi po droga, szutrach, piachach i dawały rade. Myślę, o tym Marinie - tylko za każdym razem jak zapytam o niego w sklepie, to dostaje info, ze to rower miejski i generalnie to o czym ja mówię... Wiem, że piszecie tutaj, że tanie amory to generalnie psu na budę i tak też sądzę, sam nie wydam majątku na rower, po prostu mnie nie stać, więc skoro to taka "lipa" to właściwie po co mi to... Cross bez amora, czy są takie modele? Czy łatwiej dostosować "fitness" czy tego Marina + jakieś bardziej crosowe/gravelowe oponki i do takiego normalnego szutrową, lekko pagórkowego terenu, ścieżki rowerowe (jak w Kampinosie) to wystarczy? Są jakieś inne. "gotowe" crossy bez amora?

Napisano

Niestety ale ten gatunek umarł. Marin jest bliżej górala niż crossa, jest długi więc nieco bardziej rozciąga, musiałbyś go sprawdzić na żywo. 

Fitness wydaje mi się dużo lepszą propozycją.

Za 3 tysiące masz np. Treka FX 3 Disc - z geometrią z gatunku "rekreacyjnych". Oponka 32c, ale myślę że wejdzie 35-40c, czyli już bliżej crossowych. Wspominałeś na początku o Meridzie - też mają fitnessy ale jest im bliżej do rowerów szosowych niż crossów. 

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...