Pawel2018 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Witam Wczoraj jeździłem w temperaturze -2 i amortyzator zamarzł na kamień. Zawsze w dodatniej temeprarurze powoli zaczynał działać normalnie, ale tym razem nie chce się ani ugiąć ani odbić. Co mogło się stac? Dodam że amortyzator jest nowy, kupiony jakiś tydzień temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Zobacz czy problem występuje też w środku budynku, gdzie jest ciepło. Stawiam na elastomer czyli taką gumę na sprężynie która przeciwdziała dobijaniu amortyzatora, w takiej temperaturze potrafi zmarznąć na kamień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel2018 Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Rower stoi w ciepłym pomieszczeniu, próbowałem zdjąć dolne golenie ale za nic nie chcą się ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Żeby zdjąć dolne golenie musisz odkręcić o lekko dolne śrubki a następnie puknąć w nie gumowym młotkiem lub zwykłym przez coś co nie uszkodzi śrubek, np kawałek drewna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel2018 Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Tak, wiem już nie raz to robiłem ale z te nie chcą się ruszyć jakby coś je blokowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel2018 Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Dolne golenie się przesuwają tak ciężko jakby tuleje ślizgowe były za mocno ściśnięte przez co amortyzator praktycznie wogóle się nie ugina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Wątpie, podejrzewam że jakiś syf się dostał pod uszczelki i uszkodził ślizgi i pewnie górne lagi, ale to przypusczenia. Spróbuj go rozebrać używając trochę siły, to XCR, nie trzeba jakoś specjalnie się o niego bać przy rozbieraniu. Podeślij fotki lag, tulei ślizgowych Jest też możliwość taka że w coś mocno uderzyłeś przednim kołem i skrzywiły ci się lagi górne, przez co nie mają roboczego luzu. Pokaż z boku jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel2018 Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Raczej nie mogło się nic stać ponieważ amortyzator jak pisałem był kupiony jakiś tydzień temu, jest nowy a przez ten czas dosyć mało na nim jeździłem, ale podeślę kilka zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Nie musiało to być mocne uderzenie, ja zgiąłem swojego domaina po najechaniu na krawężnik. Urok stalowych lag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 @Pawel2018 kolego czy robiłeś na dzień dobry przegląd zerowy??! XCR jest składany na sucho bez żadnego smarowidła przez co nie dziwię się takich efektów Przez brak smarowidła szybko się ten chrom przeciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 @ACTIVIA to laga od strony hamulca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 @BMXdoPieca Po to dałem 2 fotki które dotyczą osobno rur goleniowych a nie jednej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 3 godziny temu, ACTIVIA napisał: XCR jest składany na sucho bez żadnego smarowidła przez co nie dziwię się takich efektów. Jak rozumieć taką politykę firmy inaczej niż celowe działanie na szkodę przyszłego użytkownika. To tak jak by sprzedawać nowe auto z np. nie zalaną olejem skrzynią. raz, dwa moment trafi i do serwisu lub kupno nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 1 minutę temu, Janu_sz napisał: Jak rozumieć taką politykę firmy inaczej niż celowe działanie na szkodę przyszłego użytkownika. Żadne celowe działanie na szkodę użytkownika tylko zwykła oszczędność na chemii. @ACTIVIA ok, myślałem że to jedna tylko fotka zrobiona z dwóch stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Tak, bo idzie 1 tona / sztukę amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Niby nie wielka różnica ale jak tłuką x sztuk takich widelców a potem sprzedają części zamienne i to się sprzedaje to robi się niezły pieniądz. Nie nazwałbym tego celowym działaniem na szkodę użytkownika, tak już jest i trzeba się z tym liczyć :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 @Janu_sz Kolego, widzę że nieźle ci Suntour wszedł pod pazur. Nie po to jest zalecany przegląd zerowy co dużo osób ma to w du... pie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Po prostu liczą na to, że nikt tego nie zrobi w amortyzatorze ( robią przeglądy zerowe amortyzatorów przed podbiciem gw. w markowych rowerach ? NIE ), a potem leci kapucha za części i serwisowanie w lokalnych serwisach. Robisz Piotrze zerówkę przed wysłaniem klientowi ? Z tego co mi się obiło o uszy to tak, w cenie zakupu. Ale czy inni robią, pewnie nie ( o serwisowaniu takim już w rowerze nie wspomnę ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Coraz więcej co do mnie trafia amorków to wogóle nie serwisowanych przez długi okres od nowości lub często trafiają rozklekotane ponieważ uzytkownicy próbowali na własną rękę robić serwis nie mając zielonego pojęcia i narzędzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Janu_sz napisał: Robisz Piotrze zerówkę przed wysłaniem klientowi ? Piotr sprzedaje i serwisuje to co mu Sr daje i tymi problemami marki się boryka. Pewnie jak by miał możliwość to sam by lepsze amortyzatory produkował. Ale nie każdy ma fabrykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Ja to rozumiem chłopaki, że takie amorki daje SR. Tylko pytanie dlaczego. Ja mam odpowiedź taką jak sobie wymyśliłem, innej nie widzę. Otworzyłem RS Tora TK Coil z 2011 - rower jeździł tylko 300 km w latach 2011-2012, potem leżał do 2015, ja od 2015 nim zrobiłem jakieś 6k km. Po otwarciu smar na sprężynie, uszczelki niewyschnięte. Przyszedł do mnie Maniek z Ali za 620 zł ( Markhor ) w PL >1100 zł normalna cena, olej prawidłowy, uszczelki nasączone. Można ? Można... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 3 godziny temu, dovectra napisał: Piotr sprzedaje i serwisuje to co mu Sr daje i tymi problemami marki się boryka. Pewnie jak by miał możliwość to sam by lepsze amortyzatory produkował. Ale nie każdy ma fabrykę Da się, da się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 6 godzin temu, Janu_sz napisał: robią przeglądy zerowe amortyzatorów przed podbiciem gw. w markowych rowerach ? NIE Ja kupiłem na aukcji allegro aiona OEM (który prosto z hurtowni miał lądować w nowych rowerach typu swag, blackbird etc) i było wszystko elegancko zrobione, sprężyna negatywna cała w glucie, uszczelki elegancko nasmarowane, filce nasączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.