Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Wczoraj jeździłem w temperaturze -2 i amortyzator zamarzł na kamień. Zawsze w dodatniej temeprarurze powoli zaczynał działać normalnie, ale tym razem nie chce się ani ugiąć ani odbić. Co mogło się stac?

Dodam że amortyzator jest nowy, kupiony jakiś tydzień temu.

Napisano

Zobacz czy problem występuje też w środku budynku, gdzie jest ciepło. Stawiam na elastomer czyli taką gumę na sprężynie która przeciwdziała dobijaniu amortyzatora, w takiej temperaturze potrafi zmarznąć na kamień.

Napisano

Żeby zdjąć dolne golenie musisz odkręcić o lekko dolne śrubki a następnie puknąć w nie gumowym młotkiem lub zwykłym przez coś co nie uszkodzi śrubek, np kawałek drewna

 

Napisano

Wątpie, podejrzewam że jakiś syf się dostał pod uszczelki i uszkodził ślizgi i pewnie górne lagi, ale to przypusczenia. Spróbuj go rozebrać używając trochę siły, to XCR, nie trzeba jakoś specjalnie się o niego bać przy rozbieraniu. Podeślij fotki lag, tulei ślizgowych

Jest też możliwość taka że w coś mocno uderzyłeś przednim kołem i skrzywiły ci się lagi górne, przez co nie mają roboczego luzu. Pokaż z boku jak to wygląda

Napisano

Raczej nie mogło się nic stać ponieważ amortyzator jak pisałem był kupiony jakiś tydzień temu, jest nowy a przez ten czas dosyć mało na nim jeździłem, ale podeślę kilka zdjęć.

Napisano

@Pawel2018 kolego czy robiłeś na dzień dobry przegląd zerowy??! XCR jest składany na sucho bez żadnego smarowidła przez co nie dziwię się takich efektów 

Przez brak smarowidła szybko się ten chrom przeciera

f364.jpg?0.07155167198738988

f363.jpg?0.8051350549846834

Napisano
3 godziny temu, ACTIVIA napisał:

XCR jest składany na sucho bez żadnego smarowidła przez co nie dziwię się takich efektów.

 

Jak rozumieć taką politykę firmy inaczej niż celowe działanie na szkodę przyszłego użytkownika.

To tak jak by sprzedawać nowe auto z np. nie zalaną olejem skrzynią. raz, dwa moment trafi i do serwisu lub kupno nowej.

Napisano
1 minutę temu, Janu_sz napisał:

Jak rozumieć taką politykę firmy inaczej niż celowe działanie na szkodę przyszłego użytkownika.

Żadne celowe działanie na szkodę użytkownika tylko zwykła oszczędność na chemii.

 

@ACTIVIA ok, myślałem że to jedna tylko fotka zrobiona z dwóch stron

Napisano

Niby nie wielka różnica ale jak tłuką x sztuk takich widelców a potem sprzedają części zamienne i to się sprzedaje to robi się niezły pieniądz. Nie nazwałbym tego celowym działaniem na szkodę użytkownika, tak już jest i trzeba się z tym liczyć :>

Napisano

Po prostu liczą na to, że nikt tego nie zrobi w amortyzatorze ( robią przeglądy zerowe amortyzatorów przed podbiciem gw. w markowych rowerach ? NIE ), a potem leci kapucha za części i serwisowanie w lokalnych serwisach.

Robisz Piotrze zerówkę przed wysłaniem klientowi ? Z tego co mi się obiło o uszy to tak, w cenie zakupu. Ale czy inni robią, pewnie nie ( o serwisowaniu takim już w rowerze nie wspomnę ).

Napisano

Coraz więcej co do mnie trafia amorków to wogóle nie serwisowanych przez długi okres od nowości lub często trafiają rozklekotane ponieważ uzytkownicy próbowali na własną rękę robić serwis nie mając zielonego pojęcia i narzędzi

Napisano
1 godzinę temu, Janu_sz napisał:

Robisz Piotrze zerówkę przed wysłaniem klientowi ?

Piotr sprzedaje  i serwisuje to co mu Sr daje i tymi problemami marki się boryka.

Pewnie jak by miał możliwość to sam by lepsze amortyzatory produkował.

Ale nie każdy ma fabrykę

Napisano

Ja to rozumiem chłopaki, że takie amorki daje SR. Tylko pytanie dlaczego. Ja mam odpowiedź taką jak sobie wymyśliłem, innej nie widzę.

Otworzyłem RS Tora TK Coil z 2011 - rower jeździł tylko 300 km w latach 2011-2012, potem leżał do 2015, ja od 2015 nim zrobiłem jakieś 6k km. Po otwarciu smar na sprężynie, uszczelki niewyschnięte.

Przyszedł do mnie Maniek z Ali za 620 zł ( Markhor ) w PL >1100 zł normalna cena, olej prawidłowy, uszczelki nasączone. 

Można ? Można...

Napisano
3 godziny temu, dovectra napisał:

Piotr sprzedaje  i serwisuje to co mu Sr daje i tymi problemami marki się boryka.

Pewnie jak by miał możliwość to sam by lepsze amortyzatory produkował.

Ale nie każdy ma fabrykę

Da się, da się 

f365.jpg?0.8522801421927524

Napisano
6 godzin temu, Janu_sz napisał:

robią przeglądy zerowe amortyzatorów przed podbiciem gw. w markowych rowerach ? NIE

Ja kupiłem na aukcji allegro aiona OEM (który prosto z hurtowni miał lądować w nowych rowerach typu swag, blackbird etc) i było wszystko elegancko zrobione, sprężyna negatywna cała w glucie, uszczelki elegancko nasmarowane, filce nasączone.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...