RowerowyMaciej Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Hej, jeżdżę starą poniemiecką przełajówką od kilku lat i chciałbym zmienić rower na coś współczesnego. Geometria wygodna, bez znacznego rozciągania. Rower powinien posłużyć 10 lat. Moje typy to: Marcin Nicasio Triban RC 500 (zdaje się jednak, że nie jest to gravel, czy jesteście w stanie wskazać dlaczego?) Fuji Yari 2.5 Co innego mógłbym wziąć pod uwagę? Pozdrower!
RowerowyMaciej Napisano 20 Stycznia 2020 Autor Napisano 20 Stycznia 2020 A co sądzicie o tym? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-pd19326/?gclid=EAIaIQobChMI4Jbhp6WS5wIVSMayCh0eLweXEAAYAiAAEgKbqPD_BwE
Sk27 Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Triban RC 500 to szosa endurance, gdzie można zmieścić opony do 36mm. Pytanie, jaka szerokość będzie Ciebie satysfakcjonować. Jeśli tak, to na niego bym się zdecydował. Oczywiście trzeba by było zmienić opony. Esker 2.0 ma aluminiowy widelec, który będzie gorzej tłumił drgania w porównaniu do stalowego i karbonowego.
m0d Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Godzinę temu, RowerowyMaciej napisał: Triban RC 500 Też nie do końca gravel, ale może by pasował: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-520-id_8502389.html Ewentualnie: https://swiatrowerow.com.pl/kellys-soot-30-2019.html
RowerowyMaciej Napisano 20 Stycznia 2020 Autor Napisano 20 Stycznia 2020 Cały dzień dziś spędziłem na poszukiwaniu odpowiedzi jaki właściwie potrzebuję rower. Aktualnie mam taki jak poniżej, zdjęcie sprzed 5 lat. Czy jesteście w stanie stwierdzić jaką ma mniej więcej geometrię? Jest dla mnie wystarczająco wygodny. Nie jestem zbyt wielkim fanem jazdy off-road, zawsze jakieś utwardzenie drogi występuję. Tym z załącznika przejechałem pół trasy R10. Chciałbym powtórzyć ten wyczyn w tym roku. I tu dochodzimy do sedna: może lepszym wyborem będzie celowanie w szosę typu endurance? Tyle, że z możliwością założenia szerszej opony i montażu bagażnika/sakwy do 10 kg. Czy myślicie, że idę w dobrą stronę?
nossy Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Myślę, że tak...triban rc 500 i rc520...tutaj masz otwory montażowe pod bagażniki, błotniki plus opcja włożenia opon do 35/36c. Więc kiedy chcesz masz szosę, a kiedy zechcesz włożyć oponkę 35c masz lekkiego gravela. Lekkiego bo w cięższy teren przydałoby się coś szerszego. Nieco wyżej masz tribana gravela z nieco inną kierą i szerszymi oponami (temat tribanów ich zalet i wad był już tu wielokrotnie wałkowany więc wszystko znajdziesz). W podobnej cenie masz jeszcze kellysa soota 30 , ale ten nie ma chyba otworów montażowych. Ogólnie jak chcesz czegoś uniwersalnego -co będzie raz szosą, a raz gravelem to wyboru za dużego do 4k nie ma.
m0d Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Jak ma być dużo mocowań do błotników, bidonów, bagażników, itp. to popatrzyłbym jeszcze raz na ofertę Marina. Oprócz wspomnianego już Nicasio to jest jeszcze kilka różnych modeli rowerów z barankiem.
RowerowyMaciej Napisano 20 Stycznia 2020 Autor Napisano 20 Stycznia 2020 Dziękuję za Wasze podpowiedzi. Poza Nicassio moją uwagę przykuły jeszcze dwa inne modele: https://sklep.biker-house.pl/rower-marin-gestalt-kolo-28-satin-black-2019.html https://hadronsport.com/rower-marin-argenta-q-700c-satin-silver-580-wyprzedaz.html Drugi jest znacznie tańszy, oba na Clarisie. Czy jedyna znacząca różnica na niekorzyść Argenta to hamulce?
clavdivs Napisano 20 Stycznia 2020 Napisano 20 Stycznia 2020 Zdecydowanie gravel. Gravel pod względem jazdy bardzo przypomina rower szosowy typu endurance, a możliwości ma dużo szersze. Marin nicasio, kross esker 2 uważam za lepszy wybór od tribana, ze względu że maja lepszą ramę, która będzie bazą do przyszłych modernizacji.
RowerowyMaciej Napisano 21 Stycznia 2020 Autor Napisano 21 Stycznia 2020 Eskera i Romet Boreas będę lokalnie oglądać. W którym koła są lepsze? Znalazłem też Zobacz ofertę: Rower gravel MONGOOSE GUIDE SPORT 56 cm https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-mongoose-guide-sport-56-cm-8783927321?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Co uważacie? Czy w moim budżecie znajdzie się coś z prawdziwie karbonowym widelcem? Rozumiem, że odczuwalna różnica między aluminiowym, a węglowym jest dopiero wtedy gdy cały widelec jest karbonowym monolitem. Dobry wniosek?
m0d Napisano 21 Stycznia 2020 Napisano 21 Stycznia 2020 39 minut temu, RowerowyMaciej napisał: Czy w moim budżecie znajdzie się coś z prawdziwie karbonowym widelcem? Soot, ale gorzej w nim z mocowaniami...
nossy Napisano 21 Stycznia 2020 Napisano 21 Stycznia 2020 2 godziny temu, RowerowyMaciej napisał: Czy w moim budżecie znajdzie się coś z prawdziwie karbonowym widelcem? Rozumiem, że odczuwalna różnica między aluminiowym, a węglowym jest dopiero wtedy gdy cały widelec jest karbonowym monolitem. Dobry wniosek? w giancie contend ar jest cały karbonowy, ale średnio tam z mocowaniami, cena ponad budżet więc rada trochę z d...y. A dlaczego chciałbyś mieć cały karbonowy?- różnica jakaś tam pewnie jest, ale dla mnie mającego porównanie jakoś niespecjalnie wyczuwalna. Temat rzeka, ale ogólnie można przyjąć , że różnica jest już między całym aluminiowym , a karbonowym z alu rurą. Nie skupiałbym się na tym zbytnio.
RowerowyMaciej Napisano 22 Stycznia 2020 Autor Napisano 22 Stycznia 2020 Nie musi być karbonowy, po prostu chciałem potwierdzić moją teorię. Rower może być równie dobrze wykonany ze stali. Zależy mi na trwałości. Nie chciałbym też, żeby lakier wycierał się od samego patrzenia. I tu kolejne pytanie: czy jakakolwiek rama w moim budżecie będzie mieć lakier bez tendencji do wycierania? Czytałem, że Marin, Kross i Romet średnio radzą sobie na tym polu. Może chociaż Mongoose Guide Sport będzie tu lepszy? Zdaje się, że Fuji daje rok gwarancji na lakier. I nie mam tu na myśli ocierania pancerzy o główkę, tylko zwyczajne zawieszenie lekkiej torby na ramie. Dodam, że mój poniemiecki złom ma lakier prawie jak nowy po 30 latach żywotu.
RowerowyMaciej Napisano 24 Stycznia 2020 Autor Napisano 24 Stycznia 2020 Oglądałem dziś Fuji Jari 2.3. Czy znajdę coś lepszego w moim budżecie?
nossy Napisano 26 Stycznia 2020 Napisano 26 Stycznia 2020 W dniu 22.01.2020 o 10:37, RowerowyMaciej napisał: Nie chciałbym też, żeby lakier wycierał się od samego patrzenia. I tu kolejne pytanie: czy jakakolwiek rama w moim budżecie będzie mieć lakier bez tendencji do wycierania? Czytałem, że Marin, Kross i Romet średnio radzą sobie na tym polu. Może chociaż Mongoose Guide Sport będzie tu lepszy? Zdaje się, że Fuji daje rok gwarancji na lakier. I nie mam tu na myśli ocierania pancerzy o główkę, tylko zwyczajne zawieszenie lekkiej torby na ramie. Dodam, że mój poniemiecki złom ma lakier prawie jak nowy po 30 latach żywotu. Twój "poniemiecki złom" ma na sobie lakier starej generacji oparty o TGIC, których w UE od dawna nie wolno stosować (mutogeny itp.). Lakiery nowej generacji niestety choć nieco zdrowsze w stosowaniu i nieco bardziej ekologiczne są niestety słabsze pod względem mechanicznym i szeroko rozumianej odporności. Musiałbyś szukać ramy, która pokryta jest lakierem bezbarwnym i to jeszcze o podwyższonej twardości. Niestety żaden producent nie dzieli się takimi informacjami więc bezpiecznej kupić taki rower, który spełnia Twoje oczekiwania i później dać do oklejenia i tyle.
RowerowyMaciej Napisano 27 Stycznia 2020 Autor Napisano 27 Stycznia 2020 Dziękuje za Waszą pomoc! Wybrałem Jari 2.3.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.