Skocz do zawartości

[amortyzator] fox32 SC czy Rockshox sid ultimate carbon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam zamiar zakupić nowy rower full a że jest dostępny z 2 wariantami zawieszenia czyli foxa oraz RS, chciałbym zapytać który wybrać :Dmiałem okazję jeździć na rebie oraz Fox 32 i lisek okazał się nie porównywalnie lepszy :D niestety nie mam porównania do rodziny sid-ow:Dwyczytałem w teście bike że sid jest  sztywniejszy bocznie ale za to Fox jest sztywniejszy przy hamowaniu :D

I co tu wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o sztywnościach a to mały wycinek parametrów, poza tym to pisanie o sztywnościach to przynajmniej po części kwestia subiektywna. Zacznijmy od serwisu ... będziesz robił sam? Serwis FOXów jest chyba zawsze droższy... Ile ważysz. Jak chcesz jeździć i gdzie. A tak w ogóle to ten ful to będzie 100/100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: full to 100/100, jazda to głównie maratony w Beskidach, moja waga to ok 70kg,

Jeżeli chodzi o serwis to zaprzyjaźniony serwis będzie to robił więc kosztów nie wliczam, chyba że ewentualne 

Koszty części zamiennych kiedy nawali coś grubszego. Co do sztywności to nie wiem czy pod każdym względem 

Sid jest sztywniejszy, napisałem tylko co stwierdzono w testach labolatoryjnych magazynu bike. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

A oba są na sztywnych osiach lub zwykłej ośce 9mm? A może jeden taki a drugi tak?

 

9mm... w dzisiejszych czasach... w Foxie lub Sidzie z karbonu...

Do RS masz dostępne części "na każdym rogu", ale skoro serwis będzie Ci robił ktoś inny, to to chyba nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z tymi częściami do najnowszych SIDów to nie do końca tak - w pierwszym lepszym na pewno nie, niektórych rzeczy jak shaft sprężyny się trzeba naszukac. Do Foxa wszystko od ręki znajdziesz w Gregorio.

Co do serwisu - serwis dolnych goleni w obydwu zrobi każdy średniorozgarniety, ale Charger to to już nie MotionControl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli uszczelki itd. Wydaje mi się że takie zestawy są bardziej popularne niż do Foxa, ale mogę się mylić.

A jak wypada odporność na uszkodzenia karbonu? A jak z wagą?

To ma być rower na zawody czy do normalnej jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki kurzowe do nowego SIDa są pewnym problemem (w PL zdaje się w jednym sklepie widziałem) chyba że godzimy się na starsze,  które nie były montowane fabrycznie. 

Shaft  się nie zużywa więc jeśli skok ma być docelowo 100 to jego dostępnością bym się nie przejmował.

Poza tym przód jak przód ale ważny jest jeszcze tył. Tutaj nie ma dampera lepszego/gorszego i wszystko trzeba rozpatrywać testując tą samą ramę z różnymi damperami w różnych konfiguracjach. Nie raz spotkałem się z sytuacją że SR unair lepiej zachowywał się niż wypasiony monarch. Ale ten sam unair w innej ramie zupełnie się nie sprawdzał. Kwestia charakterystyki przełożenia skoku wahacza na skok tłoka. W każdym razie w modelach do 2018 zwykle lepiej z tyłu spisywał się nawet tani Fox (na bazie własnych doświadczeń i tłumików montowanych fabrycznie - nigdy nie miałem potrzeby natychmiastowego wyrzucenia tłumika czego nie mogę powiedzieć o RS (chociaż fakt z tyłu nie bawiłem się w tuning czy zmianę progresji)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Shaft  się nie zużywa

Chyba, że pan serwisman nie wie, że nie umie. Jeden amor kupiłem nowy i mi uszkodzili powłokę na serwisie. Innego kupiłem od serwisanta i co? Też rozwalona powłoka.

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Uszczelki kurzowe do nowego SIDa są pewnym problemem (w PL zdaje się w jednym sklepie widziałem) chyba że godzimy się na starsze,  które nie były montowane fabrycznie. 

Z tego co wiem kilka firm robi uszczelki i prawie wszystkie czymś się różnią. W Foxie miałem SKFy, potem zmienili mi na Lycany. Wyglądają trochę inaczej, a dla mnie działają tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa - i żadych zamienników nie ma sensownych? dla tych nowych RSów. Te SKFy o obniżonym tarciu do tej pory rozprowadzane nie pasują?

Szaft się nie zużywa, ale można to uszkodzić przy serwisie i mamy problem. Warto wiedzieć, że część można zamówić dzisiaj a jutro mieć w domu, a nie szukać W Burkina Faso :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dostępne do tej pory SKFy były zieone i pasują ale nie wyglądają (jak będzie wyglądał wideł w kolorze red devil z zieloną uszczelką? cytując klasyka "jak gówno w lesie" ;)). Nie mam porównania zielonych do nowych czarnych słyszałem jedynie, że te czarne spisują się lepiej (jeszcze mniejsze tarcie). W każdym razie w PL widywałem te nowe czarne SKFy do Lyrika/Pikea mod. 2019 (czyli już te low friction) a ich 32mm wersji jeszcze powszechnie dostępnej nie ma. Do nowych SIDów widziałem zdaje się całe kity serwisowe w .de. No i te zielone to "tuningowe" niby przez co koszt 150zł+. Pasują też klasyczne czarne ze starszych SIDów/Rebów ale podobno (podaję za RSem) połowa sukcesu do uzyskania znacząco lepszej czułości nowych widłów to uszczlki, reszta to inny smar oraz zwiększone przpływy w tłumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Te dostępne do tej pory były zieone i pasują ale nie wyglądają (jak będzie wyglądał wideł w kolorze red devil z zieloną uszczelką? cytując klasyka "jak gówno w lesie" ;)).

Wcale nie! To kwestia gustu :D 

Dzięki! Trochę dziwi ten brak części... Tzn, wszystko się da kupić , ale to nie ten sam poziom dostępności co byle pierdoła do Reby czy Recona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Semper_fidelis napisał:

Obydwa to bardzo podobne konstrukcje. Zasada działania w obydwóch jest taka sama. Jak bym miał wybierać to bym brał Sida, bo serwis tańszy.

Zależy

Koszt wszystkich potrzebnych narzędzi może przekroczyć 2000 zł, bo sam komplet kluczy dynamometrycznych kosztuje 1200-1500 zł (jeden nie ogarnie wszystkich zakresów - potrzeba 2-3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o cenę usługi w serwisie. Myślę, że koszt wszystkich potrzebnych narzędzi to pewnie spokojnie z 10 tysi przekracza. Kiedyś w serwisie z usług, którego obecnie korzystam, pokazali mi pełną regenerację mojego Foxa 36. Potrzeba dużo różnych specjalistycznych narzędzi i jeszcze trzeba to umieć zrobić. Jak oglądałem jego bebechy to za bardzo nawet nie zrozumiałem co tam w środku się dzieje.

Swojego Foxa ,, po jednym sezonie" kupiłem od gościa co robi w jednym z lepszych sklepów we Wrocku, więc myślałem, że sprzęt zadbany i rzeczywiście w bardzo dobrym stanie. Jak im zaniosłem to wyszło, że airshaft mam porysowany. Gość wkręcał tłumik w imadło bez odpowiedniego uchwytu i zgiął jakąś rurkę. Nakrętki z alu odkręcał jak by były ze stali i do tego znaleźli jeszcze parę drobnych usterek. Jak go rozbierali to praktycznie po oględzinach poznali całą jego historię i mniej więcej to co usłyszałem od gościa ,od którego go kupiłem. Mówili, że dużo airshaftów zostaje uszkodzonych właśnie przez ludzi, którym się wydaje, że potrafią, a nie potrafią. Co śmieszniejsze to sklep-serwis, w którym kupiłem ten amortyzator ma w cenniku usługę ,,serwis amortyzatora".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skom25

Nie wiem jak z trwałością tego karbonu, choć to tylko chyba sterówka i korona więc nie są narażone zbytnio 

Co do wagi to Fox w wersji factory chyba lżejszy :D rower praktycznie tylko pod zawody XC w górach. Głównie interesuje mnie 

Kultura pracy, wybieranie małych nierówności itd RS reba w porównaniu do fox32 SC była bardzo toporna. 

Kotos jeszcze wspominał o tylnym zawiasie, więc z tyłu pracuje RS deluxe ultimate. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie trzeba ustawić pod siebie i typ terenu (tokeny, ciśnienie, kompresję i odbicie). Niektórzy tylko pompują pod tabelkowe wartości albo książkowy SAG i myślą, że załatwione. Karbonu nie  masz się co bać, tym bardziej, że jak rower pod zawody to na 2-3 sezony i będziesz chciał nowy "lepszy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ImDokumosa, nigdy nie śmigam na ustawieniach tabelkowych bo i tak się to ma nijak do rzeczywistosci

Co do roweru to raczej nie zmieniam co 2 lata :D jeżeli rama jest dobra bazom geometrycznie 

To zazwyczaj tylko zmiana osprzętu wystarczy :D tak jak pisałem wcześniej jedyne oco mi chodzi to porównanie 

tych modeli pod względem kultury pracy wiem że foxa 32 można fajnie dostroić, tak żeby dobrze wybierał małe jak i duże 

nierownosci ale o sid-zie nie wiem nic :D czym się różni np charger od charger 2, czy np sid też ma regulacje open Mode adjust czy tylko odbicie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podszedł do wyboru jeszcze od strony technicznej. Ile oleju w lagach jest w SID, a ile w FOX SC ? Z tego co kojażę to chyba w RS-ach leją kilka ml - tyle co kot napłakał. 

Więcej oleju do smarowania= większa odporność na zużycie i mniejsze ryzyko zatarcia amora jeśli przeciagniemy trochę czas między serwisami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stepcast od strony sprężyny ma zalecane 8ml, od strony tłumika 15ml. 

SID do obydwu goleni ma 5ml. 

 

W kontekście odporności na zużycie można dodać, że kashima to nie tylko kwestia wyglądu, ale przede wszystkim jest to najbardziej odporna na uszkodzenia i wytarcia powłoka z dostępnych. 

Osobiście wziąłbym Foxa. Serwis goleni dolnych kosztowo i pod względem skomplikowania wygląda podobnie. Co do tłumika i tak robi to raczej serwis. Fox ma niższa wagę, fit4 to sprawdzony tłumik obecny na rynku już dłuższy czas. 

Jeżeli jesteś lekki to i kwestia sztywności nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 8ml do lagi ??? - to śmiech na sali. Widać, że Fox też idzie w badziew, który ma się zatrzeć szybciej,  jeżeli tylko o kilka godzin przeciągniesz przegląd....

P.S. Mój stary lis F100 0/B ma w lewej ladze 20ml (ja leje nawet 25ml i nic się nie działo złego), a w drugiej ladzie 3/4 szklanki w otwartej kompieli. Już takiego dobrego sprzętu się nie kupi :-(

P.S. 5ml to się leje do sprężyny powietrznej, a nie lagi - co za inżynierowie w tym RS :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...