Gość Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 Każdy wideł jaki miałem ze stalowymi goleniami chodził z wiekszym oporem niż na alu lagach. Nigdy nie odczułem żadnej różnicy w pracy pomiędzy smarami, dlatego uważam, że slickoleum to najbardziej przereklamowany badziew... Pisałem już nie raz, że nawet na amorkach ze sprężyną stalową, które mają najmniejsze opory przy ruchu ze względu na uszczelki, wymieniałem sam dla siebie 3-5x smar podczas jednego dnia i testowałem na trasce koło domu. Nie odczuwałem żadnej różnicy. Dokładnie tak samo mam z amorkami "powietrznymi", czy dam XXXXoleum, miodki- srodki, nie odczuwam nic. Może to wina, że nie umiem wyczuć, może wina ponadprzeciętnej wagi.... Jeszcze jedna rzecz, też już pisałem, wrzucam starego Orapi i po sezonie siedzi, wrzucam SKF tak samo, nawet Agip Autol Top 2000, co jest dedykowany do łożysk siedzi, a SICKoleum po kilkunastu wyjazdach i to jeszcze w mokrym to po kilku i ni ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 (edytowane) @skom25 - co do śruby, znalazłem tylko tyle: "Thread Pitch 0.8mm". Nie jestem jednak pewien, czy odnosi się to na pewno do tego gwintu. Najlepiej, jakbyś wykręcił śrubę i po prostu zmierzył gwint. Znalazłem informację o gwincie M8, ale to dotyczy jakiegoś starego widelca. Wydaje mi się, że w nowych jest raczej M5. Edytowane 17 Stycznia 2020 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Będę jutro robił serwis 50h w reconie, sprawdzę te śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 W Rebie którą mam wkręcam normalnie zwykłe M8 i przez to wybijam, identycznie jak w prastarej Torze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 10 godzin temu, shotgun napisał: Każdy wideł jaki miałem ze stalowymi goleniami chodził z wiekszym oporem niż na alu lagach. Nigdy nie odczułem żadnej różnicy w pracy pomiędzy smarami, dlatego uważam, że slickoleum to najbardziej przereklamowany badziew... Pisałem już nie raz, że nawet na amorkach ze sprężyną stalową, które mają najmniejsze opory przy ruchu ze względu na uszczelki, wymieniałem sam dla siebie 3-5x smar podczas jednego dnia i testowałem na trasce koło domu. Nie odczuwałem żadnej różnicy. Dokładnie tak samo mam z amorkami "powietrznymi", czy dam XXXXoleum, miodki- srodki, nie odczuwam nic. Może to wina, że nie umiem wyczuć, może wina ponadprzeciętnej wagi.... Jeszcze jedna rzecz, też już pisałem, wrzucam starego Orapi i po sezonie siedzi, wrzucam SKF tak samo, nawet Agip Autol Top 2000, co jest dedykowany do łożysk siedzi, a SICKoleum po kilkunastu wyjazdach i to jeszcze w mokrym to po kilku i ni ma... Ale przecież tutaj nie chodzi o wyczuwanie różnicy, niczym oporu stawianego przez kółka przerzutki wyczuwalnego w nogach ( nigdy nie zapomnę tego postu ). Chodzi tylko i wyłącznie o to, co jest odpowiednie dla widelca. Możemy sobie tutaj dyskutować, natomiast to inżynierowie RS projektowali ten widelec i z jakiegoś powodu użyli takiego a nie innego smaru. Dlaczego? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Z prostego powodu, ekonomia i układy jak wszędzie. To samo mam w automotive i tu mógłbym elaboraty pisać.... Pamiętasz jak kiedyś królował Manitou? I nagle w następnym sezonie był RS, za 2 lata Fox. Każda z firm miała tak gigantyczny przeskok jakościowy nad konkurencja? No nie..Kilka lat temu ci sami inżynierowie zalecali inny smarek...i? Zmienił się materiał konstrukcyjny, smarek był zły? Sprawa jest prosta- co nie szkodzi danemu sprzętowi to można stosować. I druga rzecz...od kilkunastu lat słowo inżynier to dla mnie synonim bubla. Być może uogólniam, bo chcą dobrze a księgowi obcinają, ale tu znów mógłbym dawać elaboraty i rozprawki filozoficzne jak można coś skopać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 1 godzinę temu, shotgun napisał: Być może uogólniam, bo chcą dobrze a księgowi obcinają, Wiem, ze tak się mówi, ale akurat księgowy (sam pracuje w finansach ) to akurat ma najmniej w takim temacie do powiedzenia - on tylko księguje i dla niego to nawet ze złota to mogą robić. Budżetowanie i liczenie ewentualnej rentowności do domena kogo innego ;). Wbrew pozorom więcej ma do powiedzenia w takim temacie inżynier właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Może w poprzednim poście nie do końca przekazałem to co miałem na myśli. Pomijając czy wybierają środki bez ograniczeń, czy wynika to z mniejszych lub większych kompromisów, nadal to oni są autorami tego projektu i wiedzą jak zadziała dany produkt. Ja takiej wiedzy nie mam, nie znam się na tym i nie będę eksperymentował. Może jest tak jak piszecie, a może Slickoleum jest stosowany celowo, bo po zmieszaniu z olejem nie powoduje negatywnych efektów ( zwiększenie lepkości oleju?). Jeżeli byśmy mówili o smarowaniu gwintów, mało obciążonych łożysk itp, to sam radzę używać taniego smaru do łożysk. Natomiast amortyzator mimo że skomplikowany nie jest, to jednak tolerancje i środowisko w jakim pracuje są trochę inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 (edytowane) A jeżeli ktoś Ci pisze, że przy tak prostym cepie jak Recon czy Reba nie odczujesz różnicy to dalej będziesz brnął w ślepą uliczkę? Nawet jak usłyszysz to od X osób? Bo wisz..., ja podsuwam pomysł, taki przekaz myśli, że możesz zrobić te same czynności z mniejszym kopem finansowym i różnicy nie odczujesz, ale jeśli producent zaleci dmuchać powietrzem z łopotu skrzydełek ćmy Pawica Atlas z rodziny Saturniidae, a olejek to jedynie z opuncji figowej, to ja Ci nie zabronię. I kończę dyskusję tym pozytywnym akcentem. @Sabarolus, księgowi to wiesz, taki wytrych słowny, bo wiadomo o co chodzi. Edytowane 17 Stycznia 2020 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 @Punkxtr masz chyba zapchaną skrzynkę PW. Chciałem się z Tobą skontaktować jeżeli nie masz nic przeciwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Dzięki, jbc można już do mnie napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) Slickoleum ten smar szybko ubywa i podczas następnego serwisu zwyczajnie go nie ma ,jest dużo innych smarów które są lepsze i pozostają dłużej na uszczelnieniach Co do śrub są to zwykłe śruby czy to jest M6/M8 mają zwykły gwint ,jak boisz się o to by uszkodzić śrubę to proponuję używać młotka gumowego Edytowane 23 Stycznia 2020 przez piter614 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 40 minut temu, piter614 napisał: jak boisz się o to by uszkodzić śrubę to proponuję używać młotka gumowego W Recon śruby są głęboko w goleni. Trzeba robić to przez przedłużkę. Edytowane 23 Stycznia 2020 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 Oki, ale jak masz jakieś klucze z grzechotką to wykorzystujesz taka przedłużkę z dedykowanym imbusem i idzie jak złoto., albo bierzesz zwykłą długą śrubę M8 i wkręcasz lekko , efekt znany...Tu nie ma żadnej filozofii i problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 Teraz, shotgun napisał: albo bierzesz zwykłą długą śrubę M8 To właśnie zrobię. Nie wiem ile kosztowała mnie śruba? Złotówkę? Pisałem o tym już dużo wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 Ja robie tak jak pisał SHOTGUN używam po prostu przedłużki którą odkręcam śruby i uderza w nią gumowym młotkiem (mam taki kiedyś kupiłem do płytek jest dość twardy ale gumowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 16 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2020 Byłby ktoś tak dobry i zmierzył zewnętrzną średnicę lag? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.