Gość Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 Hej, Kupiłem nowy rower z oponami Schwalbe Nobby Nic Evo, LiteSkin, Addix SpeedGrip (29" × 2,25", folding) Jakieś opinie na ich temat? Myślałem nad sprzedażą i założeniem Continental X-King 2.4, natomiast nie wiem czy nie będzie to sztuka dla sztuki. Bieżnik nie wydaje się jakoś mocno agresywny, ale płaski też nie jest. Trochę odrzucają mnie beżowe boczne ścianki, ale może jakoś przeżyje
radziuGD Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 Ten bieżnik z tą mieszanką jest dość szybki i bardzo fajnie trzyma. Jedynie liteskin wątpliwy, łatwo bok rozciąć a i kiedyś miał problemy z uszczelnianiem na mleku. O ile x-kinga nie wsadzisz w wersji protection to nie zyskasz na trwałości a wg: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews nawet race sport nie będzie szybszy (pacestar to poprzednik speedgrip). Chyba że priorytetem jest masa. Beżowy bok bym zostawił, w duscie wygląda jak milion dolarów.
Gość Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 Jak dla mnie to bieżnik jest bardziej agresywny niż w conti. Co prawda mam EVO SS, TLE, Pacestar 29x2.35
radziuGD Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 Głębszy i rzadszy to jest na 100% w NN, tutaj to jedynie ślepy by się spierał.
SoloTM Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 Ja mam starszy model ( i w rozmiarze 26 ) 26x2,25 również evo i ta opona świetnie trzyma, niestety minimalnie kosztem szybkości. Ponoć rocket ron jest szybszy. Co do reszty ( ścieralność itp ) to się nie wypowiadam bo to inna mieszanka i budowa niż te starsze ( i lżejsze - bo nowsze pod tubless są cięższe )
Dokumosa Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 IMHO NN dzielniejsze w trudniejszym terenie pod warunkiem że twarde podłoże. Sam jak założyłem swego czasu takowe to długo nie chciałem myśleć o niczym innym. Do czasu jak musiałem przejechać 2km po mocno rozmoczonym szutrze - przeszkoda wręcz śmieszna dla XK czy nawet RK ale NN miał na tym opory jakbym jechał w piachu na głębokość połowy wysokości opony. Mają też tendencję do łapania kamyków i ich wystrzeliwania. W każdym razie na suche większe kamienie, korzenie itp. świetna opona.
Janu_sz Napisano 15 Stycznia 2020 Napisano 15 Stycznia 2020 XK albo RK też strzelają kamyczkami ( nie wiem która, ale raczej RK bo słyszę jak by już za sobą ) i to nawet powiem,że często ( spokojnie kilka razy na 15-17 km trasie po szutrowej drodze )
Dokumosa Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 W przypadku NN są one znacznie większe, zakleszczają się w kostce bieżnika i siła odśrodkowa je katapultuje więc mogą latać na wszystkie strony.
Mod Team safian Napisano 16 Stycznia 2020 Mod Team Napisano 16 Stycznia 2020 11 godzin temu, skom25 napisał: Jakieś opinie na ich temat? Myślałem nad sprzedażą i założeniem Continental X-King 2.4, natomiast nie wiem czy nie będzie to sztuka dla sztuki. No dobra, ale w jaki teren potrzebujesz tej opony? To kluczowe pytanie. Na NN latałem dość długo na różnych wersjach tej opony i w sumie potwierdzam to co koledzy piszą - dosćagresywna i w trudniejszy i suchy teren to świetna opona, nie raz uratowała mi tyłek ;p Na XKingu (29x2.2) przejeździłem 2 sezony i nie polubiłem się z tymi oponami, nie czuję się na nich pewnie. Na górskich maratonach brakuje mi przyczepności, zarówno z tyłu jak i z przodu niezależnie od warunków. W ostatnim sezonie powrót do RoRo/Vittoria Barzo ;p
Gość Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 @safian Głównie dość mocno ubite ścieżki, trochę luźnego piachu, miękkie leśne podłoże, szutry. Po bardzo mokrym raczej nie jeżdżę.
dovectra Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 13 godzin temu, skom25 napisał: Trochę odrzucają mnie beżowe boczne ścianki, ale może jakoś przeżyje Jak byś się miał męczyć to mogę Cię uratować..... Ale NN to takie trochę bardziej do ciorania w polu. Na lekkie tereny to conti RK, albo Ikon, albo Mezcal...
Gość Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 Kwestia jest taka, że kupiłem rower Trailowy, więc mam zamiar trochę "poszaleć". Właśnie z tego względu odrzuciłem Race King, mimo że jestem ich wielkim fanem. Pozostała kwestia czy X-King to podobny poziom co NN.
radziuGD Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 X-king to taki RocketRon bardziej, NN porównałbym do MK
Gość Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 Dokładnie jak Radziu pisze.., jakbym miał używać w lekkim terenie to zostawilbym te co masz i jeździł...
Dokumosa Napisano 16 Stycznia 2020 Napisano 16 Stycznia 2020 MK to już opona w naprawdę ciężki teren do jazdy technicznej raczej. Do solidnej rypanki brałbym coś twardszego z większymi klockami (np. hans dampf z "czerwonej" mieszanki). Do uniwersalnego ścieżkowca NN.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.