Skocz do zawartości

[kross Trans Hybrid] + silniki Shimano


tdm

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś z Was miał dłuższy kontakt z topowym trekkingowym e-bikiem krossa Trans Hybrid 5 (lub niższy model z tej samej serii). 

Chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tym modelu, jak oceniacie pracę amortyzatora (w modelu 5 jest powietrzny), czy są jakieś uwagi, na co zwracać uwagę przy zakupie itp. Jaka najszersza opona tylna zmieści się do tej ramy (fabrycznie jest 1.75 a chciałbym grubszą, np. 2.0) ? 

 

Drugie pytanie odnośnie silników shimano (szczególnie tych trekkingowych e6000/61000 ale i chętnie posłucham opinii o innych silnikach shimano.

Dawniej w Trans Hybrid kross stosował e6000, obecnie jest nowy model e6100. Czy w tych silnikach można samemu aplikacją ustawić stopień wspomagania, jak w e8000, czy też nie.??  Wg producenta już zasięg e6000 był imponujący (70km na max wspomaganiu i 100km na średnim), w e6100 jeszcze więcej - 93km na max wspomaganiu i 130km na średnim. Jak to wygląda w praktyce? 

Czy macie jakieś zastrzeżenia do pracy tych silników? Jak z hałasem? Czy opory przy jeździe na wyłączonym wspomaganiu mocno przeszkadzają? Jakieś awarie itp.?

 

Będę wdzięczy za wszelkie informacje na ten temat. 

 

Edytowane przez tdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2020 o 17:56, tdm napisał:

Dawniej w Trans Hybrid kross stosował e6000, obecnie jest nowy model e6100. Czy w tych silnikach można samemu aplikacją ustawić stopień wspomagania, jak w e8000, czy też nie.??  Wg producenta już zasięg e6000 był imponujący (70km na max wspomaganiu i 100km na średnim), w e6100 jeszcze więcej - 93km na max wspomaganiu i 130km na średnim.

Obstawiam, że albo te zasięgi były liczone dla innych baterii (inne pojemności), albo w innych warunkach testowych (inna masa roweru+rowerzysta, lub inny teren, albo choćby inne rowery), albo siła wspomagania w obu silnikach jest różna. Nie sądzę by różnica w sprawności silnika aż tak się różniła pomiędzy tymi modelami.

Co do amora, to tutaj co nieco o nim napisano:

https://www.forumrowerowe.org/topic/199412-cross-nrx-czy-paragon/

A czy jest dobry... to warto odpowiedzieć sobie, czego potrzebujesz. Osobiście Nie chciałbym mieć kiepskiego amora w mtb, ale jeździłem brata trekkingiem (bez prądu), który ma sztywny wideł i jakoś to nie przeszkadza (o ile oczywiście nie jeździ się agresywnie w terenie - raczej do tego trekking nie służy). Opony ma chyba 42 lub 44mm. Jeśli Tobie zależy na amorze, to raczej jest OK. Ten amor jest powietrzny, można go więc dostosować pod wagę jeźdźca i jego preferencje. Być może w tym budżecie lepsze (i prostsze w serwisowaniu) robi suntour, ale chyba nie jest łatwo znaleźć fabrycznego ebika, który miałby takie części, jakie sobie zażyczysz, a według mnie, amor w trekkingu to nie jest najważniejsza część.

Co do oporów i hałasu - jeździłem na saracen juiced (on ma e6000). Silnik słychać, ale nie jest dokuczliwy (najlepiej sam się przekonaj bo to kwestia subiektywna). Co do oporów, to to bez wspomagania mało jeździłem (tylko tak dla testów) no i czuć, że jest ciężej, ale to raczej głownie przez masę roweru. Opory silnika nie są duże, ale to również kwestia subiektywna. Jeśli ten rower chcesz kupić w DobreRowery, to jeśli mają go na stanie, to na pewno będziesz mógł się sam o tym przekonać.

Edytowane przez lubelaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, wg. producenta e6100 ma o 20% wyższą sprawność niż e6000, shimano wszędzie to podkreśla więc zakładam, że nie zmyślają. https://www.shimano-steps.com/e-bikes/poland/pl/product-information/city-trekking/e6100

Amortyzator - właśnie jest bardzo ważny w trekkingu, na mtb grube opony same w sobie nieźle amortyzują, wąskie oponki trekkingowe po mocnym napompowaniu są bardzo mało komfortowe, na dziurawej drodze dobry amortyzator bardzo się przydaje. Miałem sprężynowy amor w trekingu, teraz powietrzny w mtb - różnica komfortu ogromna. 

 

A może ktoś z Was jest w byłby okreslić realny zasięg e-bike z silnikami shimano.

Szczególnie chodzi mi o e-MTB z napędem shimano, ale przy zwykłej jeździe turystycznej po płaskim, a nie w górach. Ile km da się wóczas zrobić tym sprzętem na poszczególnych trybach wspomagania, szczególnie średnim i max wspomaganiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, tdm napisał:

hmmm, wg. producenta e6100 ma o 20% wyższą sprawność niż e6000, shimano wszędzie to podkreśla więc zakładam, że nie

Ok. Nie spodziewałem się, że tak prostu z generacji na generację udało im się zwiększyć sprawność o 20%. To świadczy raczej o tym, że te silniki w e-bikach to dopiero raczkująca technologia.

Teraz, tdm napisał:

Amortyzator - właśnie jest bardzo ważny w trekkingu, na mtb grube opony same w sobie nieźle amortyzują, wąskie oponki trekkingowe po mocnym napompowaniu są bardzo mało komfortowe, na dziurawej drodze dobry amortyzator bardzo się przydaje. Miałem sprężynowy amor w trekingu, teraz powietrzny w mtb - różnica komfortu ogromna. 

Ja jednak zostanę przy swoim zdaniu, że "ważność" amora w trekkingu to kwestia preferencji (i generalnie w mtb jest to ważniejsze niż w trekkingu, bo jednak jeśli ktoś chce jeździć po dziurach, to wybiera mtb). Jeżdżę na mtb z reconem i nie mam wątpliwości, że amor robi robotę. Trochę więcej niż na mtb śmigam szosówką, która siłą rzeczy ma sztywny wideł i raczej mam cieńsze oponki niż w trekkingu i jakoś daję radę jeździć po drogach, które są różnej jakości. Także tym bardziej da się trekkingiem, bo jednak opony ma grubsze. W każdym razie, tak jak pisałem, to kwestia indywidualna. Jeśli amor ma dla Ciebie znaczenie, to może od razu jakiś mtb, który ma 100mm skoku (lub więcej) - choćby kross level boost (szajbajk testował wersję 1.0, aczkolwiek on ma sprężynowego xcra, level boost 2.0 ma powietrzny amor). Z sakwami czy błotnikami trzeba będzie co prawda pokombinować. W przypadku elektryka, wyższe opory toczenia kół mtb są nieco mniej istotne bo to "jedynie" przekłada się na mniejszy zasięg.

Co do zasięgów, to zależy. Zazwyczaj zasięgi podawane przez producenta są górną granicą, ale całkiem realną do osiągnięcia.

Bosh zrobił dla swoich silników kalkulator: https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant/

Tutaj można poczytać o zasięgach w elektrykach: https://forum.szajbajk.pl/topic/11526-dystans-e-bikeow/

W razie czego, za 1500zł można kupić baterię do shimano steps e8000 500wh i mieć w zapasie (do innych systemów może być drożej, bo są mniej typowe. np 600wh do impulse evo to jakieś 2500-3000zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lubelaczek napisał:

Zazwyczaj zasięgi podawane przez producenta są górną granicą, ale całkiem realną do osiągnięcia.

przy rowerach touringowych tak, z moich ustaleń też wynika że te dane są raczej wiarygodne. 

niestety przy rowerach MTB Shimano podaje zasięg chyba w oparciu o jakąś inną metodę obliczania, być może liczą to jako jazdę terenową z podjazdami, bo są bardzo duże różnice zasięgu w porównaniu do silników touringowych. Silniki e6100 (touring) i e7000 (mtb) mają tą samą moc max 60Nm, ale na tej samej baterii 504Wh zasięgi tego pierwszego Shimano określa jako 93/130/185km a drugiego jako 50/75/100km. Różnica ogromna, niemal 2x mniej km.

 

Dopuszczam możliwość zakupu e-mtb, byłby najbardziej uniwersalny, ale próbuję najpierw ustalić ile zasięgu miałby on w jeździe turystycznej po płaskim.

...........................................

edit.,

Z wypowiedzi na forum Szajbajka wynika, że na silniku shimano e8000 (mtb) po płaskim asfalcie bateria starcza mniej więcej na dystanse podawane przez producenta. Czyli trochę lipa.... wychodzi na to, że e-Touring to prawie 2x więcej zasięgu niż e-MTB. :(

 

Edytowane przez tdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

od 2 miesięcy używam trans hybrida 2( poza "normalnym MTB Gianta XTC  i przełajówką Focusa)

rower jest miły ,służy  mi na dojazdy do pracy ( 4 km w jedną  stronę-najczęściej robię dłuższe kółeczko)

,maksymalny zasięg na przełożeniu eco -bez wiatru i po płaskim -120 km

po ok 1000 km błąd zasilania ( E 10)-usunięty w serwisie-podobno pierwszy raz sie spotkali

generalnie -sympatyczny i ładny  pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...