Skocz do zawartości

[Rower fitness lub cross] do 2500zł rozm. XL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo proszę o pomoc w doborze roweru do 2500zł. Rower przede wszystkim musi być czarny (wiem, że to głupio brzmi J). Po za tym będzie używany głównie do jazdy po Warszawie czyli jezdnie lub ścieżki asfaltowe lub z kostki (dojazdy do pracy i dłuższe trasy)  i jeżeli w ogóle to może raz czy dwa razy do roku po leśnych drogach. Na rowerze przez ostatnie kilkanaście lat nie jeździłem z wyjątkiem kilku przejażdżek rowerem Veturilo.  Mam 195cm i 118kg, także rama XL.

Moje ogólne pytanie to czy lekka kostka na oponie szer. 40mm bardzo mnie spowolni, niż jakbym miał oponę gładką z lekkim bieżnikiem szer. 35 lub 40mm? Czy przy mojej wadze 117kg ma to w ogóle znaczenie?

Ponieważ wstępnie jestem zdecydowany na TREK Dual Sport 2 rozm. XL (opony szer. 40mm z lekką kostką - bontrager GR1 comp z przednim amortyzatorem), głównie ze względu, że wizualnie w rowerze się zakochałem, ale po krótkiej przejażdżce przed sklepem też uważam, że jest dla mnie odpowiedni. Jednak znajomy twierdzi, że przez te opony nie pojeżdżę z nim bo będę za wolny (on posiada Kross pulso - opony chyba 35mm gładkie Schwalbe kojak chyba).

Dlatego rozważam także rowery bez amortyzatora z gładka wąską oponą takie jak poniżej a nawet myślałem klasycznym szosowym jak kross vento. Proszę ewentualnie o inne propozycje.

Obecnie biorę pod uwagę następujące rowery (w kolejności od tego na który jestem najbardziej zdecydowany):

Trek Dual Sport 2 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/23067/

Focus Arriba 3.8 - https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/focus/63321/arriba_3_8 (niestety problem z dostępnością)

Trek FX1 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/trek/57875/fx_1

Kross Pulso 1.0  https://www.kross.pl/pl/2020/road/pulso-1-0

Marin Fairfax 1 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/marin/58810/fairfax_1

Giant Fastroad SL 3 https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-sl-3-2020

Cube SL Road https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/cube/62126/sl_road

Merida Speeder 100 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/merida/59596/speeder_100

Dodatkowe pytanie, czy jest sens we wspomnianym rowerze TREK Dual Sport 2 od razu wymienić opony na gładkie z lekkim bieżnikiem o szer. 35mm np. Bontrager H2?

Bardzo proszę o pomoc w doborze roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branie crossa do jazdy po Warszawie jest bez sensu. Bierz fitnessa.

Przy 117 kg raczej bym polecał szerokość opony 40, ale jak jest węższa fabrycznie, to sprawdź najpierw jak Ci się na niej jeździ.

Poszukaj czy nie ma gdzieś np. Cube SL Road Pro w akceptowalnej dla Ciebie cenie.

 

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest różnica między fitnesem a crossem , chodzi mi o to dlaczego 'cross nie ma sensu po Warszawie'. 

Serio pytam - bo na pierwszy rzut oka to taki fitnes ma mniejsze prześwity od crossa, ale może są jakieś dodatkowe plusy? są dużo lżejsze czy cos? da sie mocować bagażniki/błotniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są lżejsze średnio jakieś 2 kilogramy (ze względu na brak amora). Dodatkowo amortyzator, nawet jak jest zablokowany to i tak trochę energii jest przez niego marnowane (nie jest idealnie sztywno).

Otwory montażowe pod bagażnik/błotniki są zależne od modelu. W crossach otwory montażowe pewnie będą nieco częściej obecne.

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xxkkxx1982 napisał:

40mm bardzo mnie spowolni, niż jakbym miał oponę gładką z lekkim bieżnikiem szer. 35 lub 40mm?

Nie spowolni, 40-42mm z dobrym bieżnikiem (zupełnie gładkie to tez bieżnik)  napompowane na ok 4bar będzie bardzo dobrze się tozczyło.

Natomiast w porównaniu do 35 mm da dużo więcej komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sam nie wiem co doradzić :D

Bo przerabiałem i fitnessa na oponie 28c, i na oponie 37c, i do tego Dual Sporta na oponie 37c. Chyba nie ma ideału. 

Co mnie urzekło w DS-ie - geometria. Świetnie jeździ mi się na tym rowerze i w sumie to tyle. Jeżdżę głównie na zablokowanym widelcu, na szosie szybki (bo zmieniłem opony na Double Fighter), świetnie podjeżdża, w terenie też bardzo zwrotny. 

Z drugiej strony jeździłem na dwóch stalowych ramach, ze sztywnym widelcem, i o ile na oponie 28c jest "twardo" to już 37c wystarcza na krawężniki, kostkę i takie przygody. 

Z trzeciej strony jest np. Marin Muirwoods - a tam można wcisnąć oponę praktycznie jak w góralu, i wtedy komfort jazdy rośnie jeszcze bardziej, przy tylko nieznacznie rosnących oporach toczenia. 

Aaa, no i właśnie - ja mam w Dual Spocie Paragona od RS - więc i waga niższa, i praca znacznie lepsza. Jeśli miałbym jeździć na poprzednim widelcu to chyba postawiłbym na fitnessa. Nie wiem jaka opona wchodzi do FX-a - kusi mnie, więc na pewno na wiosnę zgłębię temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przetestowałem na szybko i fitnessa i nawet klasyczną szosówkę. Szosówka mi się spodobała bardzo, jednak może kiedyś na drugi rower. Ostatecznie zdecydowałem się na Treka DS 2 i po pierwszej przejażdżce jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...