xxkkxx1982 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Witam. Bardzo proszę o pomoc w doborze roweru do 2500zł. Rower przede wszystkim musi być czarny (wiem, że to głupio brzmi J). Po za tym będzie używany głównie do jazdy po Warszawie czyli jezdnie lub ścieżki asfaltowe lub z kostki (dojazdy do pracy i dłuższe trasy) i jeżeli w ogóle to może raz czy dwa razy do roku po leśnych drogach. Na rowerze przez ostatnie kilkanaście lat nie jeździłem z wyjątkiem kilku przejażdżek rowerem Veturilo. Mam 195cm i 118kg, także rama XL. Moje ogólne pytanie to czy lekka kostka na oponie szer. 40mm bardzo mnie spowolni, niż jakbym miał oponę gładką z lekkim bieżnikiem szer. 35 lub 40mm? Czy przy mojej wadze 117kg ma to w ogóle znaczenie? Ponieważ wstępnie jestem zdecydowany na TREK Dual Sport 2 rozm. XL (opony szer. 40mm z lekką kostką - bontrager GR1 comp z przednim amortyzatorem), głównie ze względu, że wizualnie w rowerze się zakochałem, ale po krótkiej przejażdżce przed sklepem też uważam, że jest dla mnie odpowiedni. Jednak znajomy twierdzi, że przez te opony nie pojeżdżę z nim bo będę za wolny (on posiada Kross pulso - opony chyba 35mm gładkie Schwalbe kojak chyba). Dlatego rozważam także rowery bez amortyzatora z gładka wąską oponą takie jak poniżej a nawet myślałem klasycznym szosowym jak kross vento. Proszę ewentualnie o inne propozycje. Obecnie biorę pod uwagę następujące rowery (w kolejności od tego na który jestem najbardziej zdecydowany): Trek Dual Sport 2 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/23067/ Focus Arriba 3.8 - https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/focus/63321/arriba_3_8 (niestety problem z dostępnością) Trek FX1 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/trek/57875/fx_1 Kross Pulso 1.0 https://www.kross.pl/pl/2020/road/pulso-1-0 Marin Fairfax 1 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/marin/58810/fairfax_1 Giant Fastroad SL 3 https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-sl-3-2020 Cube SL Road https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/cube/62126/sl_road Merida Speeder 100 https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/merida/59596/speeder_100 Dodatkowe pytanie, czy jest sens we wspomnianym rowerze TREK Dual Sport 2 od razu wymienić opony na gładkie z lekkim bieżnikiem o szer. 35mm np. Bontrager H2? Bardzo proszę o pomoc w doborze roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 (edytowane) Branie crossa do jazdy po Warszawie jest bez sensu. Bierz fitnessa. Przy 117 kg raczej bym polecał szerokość opony 40, ale jak jest węższa fabrycznie, to sprawdź najpierw jak Ci się na niej jeździ. Poszukaj czy nie ma gdzieś np. Cube SL Road Pro w akceptowalnej dla Ciebie cenie. Edytowane 13 Stycznia 2020 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 A do fitnessa założy oponę 700x40c ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 Zależy którego. Trzeba by poszukać informacji odnośnie każdego z modeli/zapytać się sprzedawcy. Wiele jest sprzedawanych z oponami 35mm (np. w/w cube), zazwyczaj jest mniejszy/większy zapas. W fastroadzie ponoć wchodzą 38/40 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 A jaka jest różnica między fitnesem a crossem , chodzi mi o to dlaczego 'cross nie ma sensu po Warszawie'. Serio pytam - bo na pierwszy rzut oka to taki fitnes ma mniejsze prześwity od crossa, ale może są jakieś dodatkowe plusy? są dużo lżejsze czy cos? da sie mocować bagażniki/błotniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 (edytowane) Są lżejsze średnio jakieś 2 kilogramy (ze względu na brak amora). Dodatkowo amortyzator, nawet jak jest zablokowany to i tak trochę energii jest przez niego marnowane (nie jest idealnie sztywno). Otwory montażowe pod bagażnik/błotniki są zależne od modelu. W crossach otwory montażowe pewnie będą nieco częściej obecne. Edytowane 13 Stycznia 2020 przez hulk14 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 4 godziny temu, xxkkxx1982 napisał: 40mm bardzo mnie spowolni, niż jakbym miał oponę gładką z lekkim bieżnikiem szer. 35 lub 40mm? Nie spowolni, 40-42mm z dobrym bieżnikiem (zupełnie gładkie to tez bieżnik) napompowane na ok 4bar będzie bardzo dobrze się tozczyło. Natomiast w porównaniu do 35 mm da dużo więcej komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2020 No i sam nie wiem co doradzić Bo przerabiałem i fitnessa na oponie 28c, i na oponie 37c, i do tego Dual Sporta na oponie 37c. Chyba nie ma ideału. Co mnie urzekło w DS-ie - geometria. Świetnie jeździ mi się na tym rowerze i w sumie to tyle. Jeżdżę głównie na zablokowanym widelcu, na szosie szybki (bo zmieniłem opony na Double Fighter), świetnie podjeżdża, w terenie też bardzo zwrotny. Z drugiej strony jeździłem na dwóch stalowych ramach, ze sztywnym widelcem, i o ile na oponie 28c jest "twardo" to już 37c wystarcza na krawężniki, kostkę i takie przygody. Z trzeciej strony jest np. Marin Muirwoods - a tam można wcisnąć oponę praktycznie jak w góralu, i wtedy komfort jazdy rośnie jeszcze bardziej, przy tylko nieznacznie rosnących oporach toczenia. Aaa, no i właśnie - ja mam w Dual Spocie Paragona od RS - więc i waga niższa, i praca znacznie lepsza. Jeśli miałbym jeździć na poprzednim widelcu to chyba postawiłbym na fitnessa. Nie wiem jaka opona wchodzi do FX-a - kusi mnie, więc na pewno na wiosnę zgłębię temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xxkkxx1982 Napisano 22 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2020 Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przetestowałem na szybko i fitnessa i nawet klasyczną szosówkę. Szosówka mi się spodobała bardzo, jednak może kiedyś na drugi rower. Ostatecznie zdecydowałem się na Treka DS 2 i po pierwszej przejażdżce jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.