ZX_agent Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 Witam wszystkich! Przed odpowietrzaniem hamulców zauważyłem, że jeden tłoczek (z czterech) bardzo mocno się wychyla w porównaniu do reszty. Jak już serwisuję hamulec to wolę w nim zrobić wszystko. Czyli w grę wchodzi serwis zacisku, znalazłem taki oto poradnik: http://bike4-life.blogspot.com/2014/04/serwis-hamulca-hydraulicznego-avid-code.html. Jeżeli dobrze rozumiem to mam wypchać dwa tłoczki z jednej strony, wyczyścić cylinder, tłoczki i nałożyć pastę, następnie wepchać je z powrotem i zrobić to samo z drugą stroną, wcześniej ściskając tamte tłoczki np. trytytkami. W miarę dobrze to zrozumiałem? Jeżeli nie to proszę wyjaśnijcie mi to tutaj. Jednak kupowanie starszego roweru to jednak trochę roboty jest, a nie chcę niczego spierniczyć... Tradycyjnie wszystkich pozdrawiam! Cytuj
Gość Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 Jeżeli nie rozkładasz całego zacisku, to tak. Jeszcze lepiej zrób sobie kostkę, tak żeby wchodziła do zacisku i blokowała tłoczki. Z tym że, klocek wytnij tak, żeby jeden tłoczek mógł się wysuwać. Wsadzisz, będziesz naciskał klamką i tylko jeden tłoczek się wysunie. Cytuj
ZX_agent Napisano 12 Stycznia 2020 Autor Napisano 12 Stycznia 2020 No dobra, a jeżeli miałbym rozbierać to jakoś bardzo się to różni? Cytuj
Gość Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 Jak rozbierzesz, to wysunięcie tłoczka nie będzie takie łatwe. Musiałbyś wtedy wypchnąć wszystkie przed rozkręceniem. Cytuj
ZX_agent Napisano 12 Stycznia 2020 Autor Napisano 12 Stycznia 2020 No dobra, czyli nie będę rozbierał. Dzięki za pomoc! Cytuj
tomo63 Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 (edytowane) Wypchnięcie tłoczków w Code to zabawa na całego z tego co pamiętam - bardzo ciężko wypchnąć oba na raz. Ja to zrobiłem pompką, po rozebraniu zacisku na pół, wypchnąłem jeden tłoczek, potem go troszeczkę wepchnąłem z powrotem, zabezpieczyłem zipem i wypompowałem drugi tłoczek. Z tego co pamiętam to chyba ze 12 bar potrzebowałem żeby wyszedł. Potem wymiana uszczelek na nowe, szlifowanie tłoczków papierem chyba jakims 1000 i składanie. Z tego co zauważyłem niestety, cabawa nie zawsze daje radę i tłoczki bywa że znó chodzą nierówno ale wynika to z tego że tłoczek 16mm (ten większy jak się nie mylę) i 12mm (mniejszy) mają różne głębokości tego otworu na uszczelkę i po prostu potrzeba różnego cisnienia w ukłądzie do ich wypchnięcia. Edytowane 12 Stycznia 2020 przez tomo63 Cytuj
Gość Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 Spokojnie, w Shimano też nie chodzą równo, taki już urok tych hamulców. Cytuj
tomo63 Napisano 12 Stycznia 2020 Napisano 12 Stycznia 2020 W shimano, chyba nie ma problemu z regeneracją zacisku bo nie ma części zamiennych Cytuj
ZX_agent Napisano 12 Stycznia 2020 Autor Napisano 12 Stycznia 2020 Dobra, ale jeżeli nie będę rozbierał to wykorzystam siłę płynu hamulcowego, więc chyba nie będzie większego problemu Płyn jest stary, także mi na nim nie zależy, a hamulec zapowietrzony Uszczelek raczej nie będę wymieniał, na razie nic nie cieknie... W sensie nic nie ciekło jak go używałem przez 3 dni Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.