Wisnia333 Napisano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2020 Wydobywa mi się brudny smar z amortyzatora. Rower posiadam kilka miesięcy dla czego tak się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2020 Jak to się wydobywa smar? Jakieś zdjęcia? Używałeś Brunoxa lub czegoś podobnego do czyszczenia goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2020 (edytowane) XCR'y i ogólnie te niższe modele suntoura mają słabej jakości uszczelki, to norma w tych amorach że coś po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz. Podeślij zdjęcie bo bez tego więcej nic więcej nie można stwierdzić Edytowane 4 Stycznia 2020 przez BMXdoPieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Jeśli używałeś Brunoxa - to normalne, lepiej go nie używaj. Warga uszczelki kurzowej po pewnym czasie się zużywa i zaczyna wpuszczać do środka brud, kurz i td, a na zewnątrz wychodzi smar lub olej. Gdy używałem zmortyzator Suntoura z tymi gorszymi uszczelkami to wymieniałem je około 3 razy do roku. 18 godzin temu, BMXdoPieca napisał: to norma w tych amorach że coś po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz. Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 37 minut temu, Ilia napisał: Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić. W każdym widelcu, tu akurat bym się specjalnie nie przejmował. Miałem ładne parę lat temu raidona i xcra i było tak samo. Każdy xcr którego widze na ulicy jest lekko mówiąc zarzygany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Niezależnie od półki cenowej suntour cierpi z powodu słabych uszczelek kurzowych. Trzeba częściej serwis dolnych goleni robić i się nie przejmować. Nie używać nic do smarowania na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Teraz, Dokumosa napisał: suntour cierpi z powodu słabych uszczelek kurzowych Nie koniecznie. Uszczelki z "wargą" spisują się całkiem nieźle. Miałem takie w Epixonie i zbierały naprawdę dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Zgadzam się z @skom25 jeżdże na aionie i duroluxie naprzemiennie i nie ma takich sytuacji, ewentualnie cienki film smaru stałego który chcąc nie chcąc i tak się wydostanie na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Bo tam pany macie gąbki, które robią robotę a uszczelki są średnie również w wysokich modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Nie mocąc koledze w głowie, wyślij zdjęcie i pokaż nam jak to wygląda i czy uszczelki (i syf pod nimi) nie szarpią ci przez przypadkiem lag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Uszczelki w XCR-ze nie sa takie złe, lecz tak jak pisał @Dokumosa częściej trzeba je czyścić i niczym nie psikać po lagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Nawet w starym Zoomie, nie wspominajac o RST, to byly lepsze. Nigdy tak slabych jak w XCR nie widzialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Rozbierałem wczoraj 3 tygodniowego xcra brata, coś się dostało pod te uszczelki i zrobiło sporą szramę w ladze przez co amor istnie pluje olejem ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Cały Suntour Dziwie się, że dobrowolnie to ktoś kupuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Teraz, BMXdoPieca napisał: Rozbierałem wczoraj 3 tygodniowego xcra brata, coś się dostało pod te uszczelki i zrobiło sporą szramę w ladze przez co amor istnie pluje olejem ;/ Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Amor nowy, ślizgi sprawdzałem i są jak nowe, jak był nowy to nawaliłem tam pełno towotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 (edytowane) Teraz, BMXdoPieca napisał: nawaliłem tam pełno towotu No i po co? Masz jakieś dziwne zapędy to używania nie tego co potrzeba. Do widelca używa się bardzo rzadkiego smaru, w niedużej ilości. Teraz, BMXdoPieca napisał: Amor nowy, ślizgi sprawdzałem i są jak nowe Nie ma to znaczenia. Miałem XCR i tak właśnie to wygląda. Chociażbyś go serwisował codziennie, to i tak skończy tak jak na zdjęciu powyżej. Ślad jest "od przodu", prawda? Po stronie hamulca? Edytowane 5 Stycznia 2020 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Ślad jest z przodu ale na prawej ladze, a smar dałem w ramach ''tuningu'' niż konserwacji bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Teraz, BMXdoPieca napisał: bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy Dokładnie odwrotnie. Są to tanie widelce, z wieloma wadami. Żeby posłużyły jakiś rozsądny czas, trzeba dbać o nie znacznie mocniej niż o inne. Taki Tuning zrobiłeś, że Towot tylko zamulił ten widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Pracował tak samo brat sie uparł żebym mu zrobił serwis bo naczytał się na forach że te amorki są seryjnie suche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 10 godzin temu, BMXdoPieca napisał: Pracował tak samo brat sie uparł żebym mu zrobił serwis bo naczytał się na forach że te amorki są seryjnie suche Bo są dość często. Natomiast trzeba to zrobić z głową i odpowiednimi środkami, ale o tym już pisałem a potwierdził to tylko @Dokumosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 12 godzin temu, skom25 napisał: Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami. W XCR-ze to nie tak jak XCM. Tam trzeba się trochę namordować żeby tą tuleje wsadzić 12 godzin temu, BMXdoPieca napisał: Ślad jest z przodu ale na prawej ladze, a smar dałem w ramach ''tuningu'' niż konserwacji bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy xD Sam już testowałem różne smary i broń boże żeby tam dawać jakichkolwiek smar litowy na uszczelki, tuleje 9 godzin temu, Dokumosa napisał: Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć. @Dokumosa Często mam XCR-y na serwisie i bardzo mało mi się zdarza z takim przetarciem. Zależy od użytkownika do czego amor używa i jak go szanuje, bo jeśli właściciel amorka go katuje w skokach, dropach i nie dba o niego to nie ma co się dziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 A z ciekawosci,co robi ten litowy z uszczelkami w SR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BMXdoPieca Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 Podobno wchodzi z nimi w reakcje i powoduje zmiany właściwości tej gumy, marszczy się, wysusza, pęka takie tam... Ja czegoś takiego nie zaobserwowałem. Mi xcra nie było szkoda to użyłem byle czego do lubrykacji tak bo wiedziałem co będzie i nie ma co się przejmować. W wyższych modelach bym tego nie zrobił i nie robie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.