Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Hej wszystkim, wczoraj pewien warunkowo zielony kierowca najechał na mój rower na ścieżce wykrzywiając tył roweru (Spectral:ON AL 6.0 2019). Po przepraszał, ubezpieczenie dał, oświadczenie spisane. I teraz kilka kwestii: - jak wygląda sprawa pojazdy zastępczego z ubezpieczalni? Nie mam prawa jazdy a rower to mój główny środek lokomocji. Wg tego co wyczytałem to ma być to sprzęt tej samej klasy co sprzęt w naprawie. Więc mogę się domagać full sus elektryka tej samej klasy? - kwestia naprawy szkody jest nieco zagmatwana. Cały tylni trójkąt jest wygięty włącznie z linkiem. Orientuje się ktoś czy u Canyona można w ogóle dostać sam trójkąt z linkiem czy trzeba będzie wymienić całą ramę? Wtedy pewnie lekko 10k z ubezpieczenia - Jeśli ubezpieczyciel uzna szkodę całkowitą mogę się z tym nie zgodzić? Zakładam , że będą mnie chcieli zrobić w wała a ciężko znaleźć sensowne info w przypadku kolizji samochód=>rower za to tona informacji przy rower=>samochód. - czy mogę wysłać rower od razu do Canyona czy muszę najpierw czekać na ubezpieczycielowego "experta"?
radko10 Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Taka moja rada nic nie naprawiaj. Moim zdaniem rower w całości do wymiany. Poczekaj na stanowisko firmy ubezpieczeniowej. Szkoda że nie wezwałeś policji, towarzystwa czasami robią problemy. Trzymam kciuki
eloo Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Co do roweru zastępczego to nie wiem bo nie potrzebowałem, ale co do uszkodzenia to żądaj wymiany całej ramy i części typu suport, stery, linki, pancerze itp. których drugi raz się nie powinno używać no i oczywiście robocizna serwisu. Polecam wybrać sie do uznanego serwisu i poprosić o wycenę. Obowiązkowo trzeba mieć fakturę/paragon zakupu roweru. Jeśli Canyon nie sprzedaje samych ram to domagać się zwrotu za cały rower albo poprosić Canyona o ofertę na samą ramę nawet z ceną z kosmosu. W moim przypadku rama carbon w detalu dostępna tylko za granicą to było 80proc wartości całego nowego roweru Od razu oddałem do serwisu do wyceny a rzeczoznawca/pracownik ubepieczalni który robił zdjęcia kilka dni później dostał kopię rachunku Miałem szkodę samochód i przewożony w nim rower. Na wypłacie za samochód oszukali ile mogli, na szkodzie na zdrowiu też ale co do roweru dostałem odszkodowanie co do złotówki jak na wycenie. Choć to pewnie będzie zależało od tego jaki to ubezpieczyciel
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 W poniedziałek będę dzwonił do ubezpieczyciela. Poczekam pewnie na ich rzeczoznawcę a potem wyślę rower do Canyona. Canyon ma program wymiany ramy za 6800 ale nie zamierzam z niego skorzystać bo można go użyć tylko raz a potem płaci się full retail za nową ramę. Sama rama pewnie 10k. + wymiana + dodatkowe części to całość pewnie wyjdzie koło 12k. Nowy ten sam model teraz w promce za niecałe 15. Nie zdziwiłbym się jak będą chcieli się wykpić szkodą całkowitą.
eloo Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 u mnie rower kosztował prawie 10k i za samą ramę zapłacili 80proc wartości roweru bez gadania. To była oficjalna cena ze strony producenta chyba z Niemec bo u nas samych ram nie sprzedawali. Pewnie jakby sie powołać na crash replacement to można by kupić taniej ale to już problem ubezpieczalni, Ciebie interesuje oficjalna cena
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 Powoływać to się mogą Z tego można tylko raz skorzystać więc na pewno nie będę tego marnował żeby ubezpieczalnia zaoszczędziła
radziuGD Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Zaproponuj 90% ceny roweru bo jest świeży i nie zapomnij upomnieć się o swoje, czyli rekompensatę za straty niematerialne, 5k powinno przejść. PS. zadzwoń, powiedzą Ci jakie dokumenty, jeśli przyślą experta, to on i tak będzie miał nikłe pojęcie o rowerach. Po kilku dniach odezwą się telefonicznie z propozycją, zaproponuj swoje rozwiązanie, pewnie odpowiedź dostaniesz podczas tej samej rozmowy.
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 Jak mi zrobię szkodę całkowitą na 90% wartości to byłoby zacnie Straty niematerialne zrobię inaczej. Będę chciał wziąć rower elektryczny tej samej klasy do wypożyczenia na zastępstwo. Tego typu rower rynkowo 200 zł dziennie. Więc jak rower 4 tygodnie posiedzi u Canyona to juz sie suma zbierze
eloo Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 może być ciężko bo samochód zastępczy przy szkodzie całkowitej dają tylko na tydzień
radziuGD Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Nie ma szkody całkowitej na rowerze z tego co się orientuję, za wypożyczenie zapłacą co najwyżej za czas od kraksy do dnia wypłaty odszkodowania.
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 Z tego co tam na necie wyszukałem to robią szkodę na rowerach też. Co prawda nazywają to jakoś naprawa nieuzasadniona ekonomicznie ale efekt jest ten sam. Od kraksy do wypłaty też spoko. Zanim to ogarną to trochę pewnie zajmie.
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 Ja nie wiem czy mi w tydzień Canyon odpisze ile za ramę z wymianą xD
radziuGD Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 To nie ma znaczenia. I nie baw się w żadne wymiany ram.
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 Teraz, radziuGD napisał: To nie ma znaczenia. Załóżmy że w poniedziałek dzwonię, w środę ekspert. Piątek tel i mówią , że za 500 zł mogę sobie naprawić. Jak nie przystanę na ich ofertę i powiem 12k bo tyle mi Canyon powie a oni powiedzą nie, to jak ten proces wygląda dalej? Sąd ?
radziuGD Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Dołącz do dokumentów fakturę i informacje że najbliższy serwis canyona jest w Niemczech, pamiętaj że dla nich im szybciej sprawa zostanie załatwiona, tym niższe będą mieli koszty.
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 W Szczecinie jest serwis Canyona. Fakturę z zakupu roweru i iść w oddawajcie 90% i zostawcie mi rower? Dobry biznes by to był
radziuGD Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 Kwestii zostawiania roweru nawet nie poruszaj, nie sądzę aby go chcieli.
eloo Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 oddaj rower do uznanego serwisu niech wypunktują co uszkodzone i wycenią, jak będzie problem z wyceną ramy to oficjalny mail do producenta o oficjalną cenę i podeślij do ubezpieczyciela gotową wycenę z tego co pamiętam to przy zgłoszeniu nie było rozmowy o kwocie tylko decyzja czy rozliczamy się na podstawie faktur czy wyceny rzeczoznawcy, dopiero po jakiś czasie po oględzinach przyszła propozycja kwotowa
Furey Napisano 4 Stycznia 2020 Autor Napisano 4 Stycznia 2020 13 minut temu, eloo napisał: oddaj rower do uznanego serwisu niech wypunktują co uszkodzone i wycenią, jak będzie problem z wyceną ramy to oficjalny mail do producenta o oficjalną cenę i podeślij do ubezpieczyciela gotową wycenę z tego co pamiętam to przy zgłoszeniu nie było rozmowy o kwocie tylko decyzja czy rozliczamy się na podstawie faktur czy wyceny rzeczoznawcy, dopiero po jakiś czasie po oględzinach przyszła propozycja kwotowa Czyjego rzeczoznawcy? Bo ich może powiedzieć że koszt naprawy 100 zł. Faktury to chyba realny koszt ile by to kosztowało wszystko? TU to Generali.
eloo Napisano 4 Stycznia 2020 Napisano 4 Stycznia 2020 u mnie to samo TU wycena/oględziny ich rzeczoznawca faktury to Ty płacisz a oni Ci potem zwracają w moim przypadku na rowerze nic nie kombinowali i widocznie rzeczoznawca zgodził się z wyceną serwisu
Furey Napisano 5 Stycznia 2020 Autor Napisano 5 Stycznia 2020 Cytat Diagnostyka po kolizji Wymiana wykrzywionej ramy Wymiana pancerzy Wymiana łożysk w ramie Wymiana tylnej obręczy AlexrimsEM35 + szprychy i zaplecenie koła - raczej nie da się dostać tej obręczy więc nowe koło od Canyona Założenie tubless w tylniej oponie Wymiana tylniego haka przerzutki Wymiana tylniej sztywnej osi koła Wymiana tylniej przerzutki Tak mi to wstępnie podsumował znajomy serwis. Zakładając, że rama od Canyona nowa jakieś 10k to będzie w sumie pewnie koło 12-13.
eloo Napisano 5 Stycznia 2020 Napisano 5 Stycznia 2020 jeśli kupiłeś rower na firmę to wypłacą tylko kwotę netto
radziuGD Napisano 5 Stycznia 2020 Napisano 5 Stycznia 2020 Nie baw się w żadne wymiany obręczy tylko całe koło. Nie sprawdzałem czy canyon sprzeda Ci ramę z czy bez silnika ale nie baw się przypadkiem w przekładkę. Po 300km padnie silnik, canyon wyśle do producenta, tamci stwierdzą, że ucierpiał w wypadku i masz się gonić. I jesteś w przysłowiowej czarnej... To samo z resztą elektroniki, damper - mógł dostać i stracić osiowość, sprawdzą Ci to w byle serwisie? Jest to rower do jazdy ekstremalnej, jeśli serwis nie da ci gwarancji że coś po kilkuset km nie zdechnie w związku z tym zdarzeniem (a nie da Ci bo to proszenie się o problemy w ewentualnej rozprawie) to zabawa w takie naprawy jest niewarta Twojego zdrowia. Tak argumentuj to ubezpieczalni. Odpal sobie misia na scenie jak Kowalewski mówi, że kukła będzie z cepeli, helikopter wynajęty za pełną stawkę, paliwo legalne i zastosuj się do tego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.