Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no dobra to potrzebuje 20wt gold 10cc a dla dampera Rythym 5w teflon 30cc

czyli ile w końcu to jest 10ml pierwszego i 30ml drugiego czy jedno zero więcej w wartościach? Przecież to tyle co nic...chyba mi sie przyda powrót do szkoły ;)

Napisano

Ja ostatnio kupiłem 100ml 20wt gold z czego niby potrzebowałem razem 25ml + nasączenie gąbek. 

Ze 100ml zostało może 40ml :D Nie wiem czy to gąbki tyle pożarły ale następnym razem kupię litra.

Napisano
W dniu 6.04.2021 o 23:52, Safar napisał:

Daj znać czy uda ci się go przeserwisować w domowych warunkach, może następnym razem zabiorę się za swój.

Jednak przeprowadziłem serwis na własną rękę, właściwie to ze znajomym z pracy który kupił rower z tym samym amortyzatorem co mój. Pomimo że sam bym tego się nie podjął jak wcześnie pisałem to serwis okazał się bardzo prosty. Tak naprawdę większym problemem było ustawienie manetki blokady na goleni żeby poprawnie blokowała/odblokowywała.

W obu przypadkach ciężko było odkręcić prawą goleń aby dostać się do tłumika (klucz nasadkowy 26) i trochę je objechaliśmy, na pewno trzeba było użyć większej siły niż przy przykręceniu (20-23Nm - około, piszę z pamięci) 

Co ciekawe u kolegi (rower kupiony używany ale na pewno z większym przebiegiem niż mój) oleje zlane z goleni i tłumika odpowiadały stanom podanym w instrukcjach tak już u mnie tylko 5ml 20wt gold zamiast 10 który powinien być. Także po stronie tłumika z lagi dolnej tylko 25 zamiast 30ml. Na lewej goleni (tak gdzie olej 20wt gold) widać było delikatny cień (oznaki wytarcia na skutek malej ilości oleju?)

 

Żadna znaleziona przez nas instrukcja nie zawierała stanu ilościowego zalania tłumika, jedynie oficjalny tutorial z fox pisze coś o 50mm słupa płynu oraz ktoś na zagranicznym forum podał że zamiast 40ml musiał zalać 65ml. U nas wyszło podobnie - więc na jeden serwis poszła cała butelka 100ml 5wt teflon oraz około 10-15ml golda.

 

  • +1 pomógł 2
Napisano

Cześć, też zamierzam zrobić serwis dolnych goleni w tym amorku. Blokadę już parę razy musiałem ustawiać i jest to najbardziej frustrująca rzecz jaką robiłem w życiu i następnym razem zostawiam to serwisowi. Wracając do tematu, potrzebuję takie narzędzie lub zamiennik do oddzielenia tych goleni:

IMG_8743-m.jpg

 

w ogóle. na stornce foxa jest napisane że 20 WT po stronie komory powietrznej 10ml, a 5wt 30ml po stronie tłumika, czy to prawda?:

32mm RHYTHM Grip Damper-Side Bath FOX 5wt. Teflon Infused 30cc
32mm RHYTHM 100-120 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 10cc 

 

5WT mam tutaj https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-5-wt-ptfe-100ml-7611562976

a 20WT https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-20-wt-gold-100ml-7498421594

one są ok?

Napisano (edytowane)

Ja sobie dorobiłem takie narzędzie sam z plasticzanu, masz tam gwint m8 jak dobrze pamiętam.

Co do ilości oleju - patrz mój wcześniejszy post.

 

Tak przy okazji... jestem po 2 jazdach i wszystko wskazuje że jest ok, nic nie cieknie i w końcu blokada w trybie pośrednim rzeczywiście działa tak jak powinna. Zablokowany amor jestem w stanie ugiąć góra 10mm.

Edytowane przez adamsanders
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja raczej sobie sam narzędzia nie zrobię, mógłbyś mi podpowiedzieć co zamiast tego mogę użyć? Btw tam chyba jest 10mm klucz nasadka prawda?

 

No tą blokadę to obawiam się że niedługo będę musiał znowu robić, masz może jakiś patent na to? Bo te nakręcanie sprężyny to jest masakra jak się nie jest jakąś złotą rączką. Chciałbym żeby to porządnie chodziło, jeden kapsel już raz zniszczyłem i cała zabawa mnie kosztowała 250 zł...

Napisano

Tak, potrzebujesz kluczem nasadkowym odkręcić nakrętki/śruby w lagach, masz tam pod nimi uszczelki a wybijakiem tylko lekko stuknąć aby "puściło". Nie bardzo wiem czym innym można to zrobić, przypuszczam że czymkolwiek byle by nic nie uszkodzić. Ja posiłkowałem się tutorialem o oficjalnej stronie FOX'a, jest tam też filmik co do blokady ale nie wiele mi pomógł, tak naprawdę to udało się to zrobić za którymś razem metodą prób i błędów. Jedynie co mogę doradzić to użycie pancerza hamulcowego, jest grubszy i bardziej trwały dzięki czemu masz lepszy i pewniejszy naciąg linki w środku.

 

W ostateczności mogę ci ten dorabiany klucz wysłać, ja mam dwa a i w każdej chwili mogę sobie dorobić kolejny.

Napisano

O o. To ja bym poprosił. Ile i gdzie mam ci wysłać. Co do. Manetki. Nakręcanie tej sprężyny to jest porażka. Problem jest taki że serwisy też tego nie potrafią. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

I jak? dałeś radę zrobić sobie serwis sam?

 

Pytanie do expertów, co może być powodem uciekającego cieśnienia w amorze? ostatnio musiałem dopompować troszeczkę a teraz znowu wydaje mi się (nie mam pompki aktualnie na stanie więc nie sprawdzę) że trochę uszło, gumka na ladze zatrzymuje mi się około 15-20mm więc mocno dobijam (aczkolwiek sprawiedliwie oddając przed serwisem też tak było), chyba że ten typ tak ma, ktoś coś pisał że rythym jest mocno pluszowy. U kolegi (z którym robiłem ten serwis) jest wszystko ok.

Napisano

Zrobiłem serwis. Miałem jeden problem z odkręceniem tłumika i olej musiałem wylewać i wlewać przez tą dziurkę na górze, przez co jest minimalnie zapowietrzony. Nie wiem co mam włożyć w imadło żeby tego nie uszkodzić i to normalnie odkręcić. Znalazłem też sposób wlewania i wylewania przez ten otwór, a odpowietrzasz w podobny sposób jak hamulce.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...