Safar Napisano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2020 Czy ktoś próbował samodzielnie wykonać serwis tytułowego amortyzator ? Manuale na stronie Foxa są bardzo ubogie, a poza kilkoma filmikami niewiele można zleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2020 Mały serwis robisz tak jak w każdym amortyzatorze. Żeby rozebrać sprężynę potrzeba odpowiednie szczęki i palnik. Można wyjąć cały zespół sprężyny z goleni, ale nic Ci to nie da. Airshaft przesuwa się przez element, który trzyma go w goleni. W środku są trzy uszczelki. Żeby je posmarować/wymienić trzeba końcówkę airshaftu złapać w szczęki i podgrzać by można było wykręcić śrubę blokującą ten element przez który przechodzi airshaft. Potem trzeba to skręcić na Loktite. Z tłumikiem jest podobnie plus z tego co mi w pamięci świta trzeba mieć coś takiego jak klucz do konusów tyle, że w rozmiarze 10 czy 12. Gdybyś chciał w tłumiku tylko olej wymienić i mniej więcej wiesz jak to się robi to powinieneś sobie poradzić strzykawką z apteki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 5 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 Ten amortyzator nie jest na sprężynie. Przejechałem na nim 3000 tyś i wg Foxa powinien mieć już kilka przeglądów. Działa bardzo dobrze, ale wypadałoby go przynajmniej wyczyść i wymienić olej. z tego co doczytałem do każdej goleni chodzi ok. 30ml , olej klasy 10W. Czy gdzieś szczególnie muszę uważać przy rozkręcaniu, wymianie itp. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 5 godzin temu, Safar napisał: Ten amortyzator nie jest na sprężynie. Jeśli na jednej goleni jest zawór Shradera to nie. Chyba, że Fox ostatnio coś nowego wymyślił, ale wątpię. Tam jest sprężyna w IFP i kilka mniejszych sprężynek od regulacji. Czy działa dobrze to zależy na ile ktoś czułe ma ręce i na czym wcześniej jeździł. Ja po trzech tysiącach kilometrów bez serwisu bym już szczególnie na niego uważał. Jakość pracy jakoś mocno się nie pogorszy, ale jak przesadzisz z długością interwału serwisowego to w środku może być już taka impreza, że żaden serwis nie pomoże. Podaj ile ma skoku to potwierdzę ile oleju do niego wchodzi. Co do trudnych miejsc do odkręcenia to tak jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 5 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 To jest amortyzator w tym rowerze https://www.rowerymerida.pl/produkt1419/bignine-6000-rower-merida.html, skok 100 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy. Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 7 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2020 22 godziny temu, Ilia napisał: Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy. Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego. Ale chyba na liście po stronie tłumika jest olej FOX 5wt., dlaczego piszesz o 20wt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Stycznia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2020 Nie napisał, że masz wlać olej 20 W po stronie tłumika: W dniu 6.01.2020 o 18:00, Ilia napisał: Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. tylko ,że 20 W możesz zastąpić innym olejem. Między 40 ml a Fox 20 WT jest kropka, która oznacza koniec zdania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wracając do tematu czy zamiast FOX 5WT mogę zastosować ROCKSHOX 5WT ? Lepkość jest ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 11 Marca 2020 Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 (edytowane) WT to tzw. klasyfikacja SAE, równie istotnym parametrem jest klasyfikacja lepkości ISO. Rzeczony olej Fox ma następujące parametry: 15.8@40c. Niektórzy zamiast niego leją Motorexa 2.5WT. Jeśli chcesz zamiennik musisz znaleźć olej o najbliższych parametrach. Edytowane 11 Marca 2020 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 11 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 W takim razie to też wydaje się być pasujący zamiennik -> Motul Fork Oil 2.5W Factory Line Very LIght 1L. według tabeli ma 16.00@40c to 0,2 różnicy (aż lub tylko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 12 Marca 2020 Udostępnij Napisano 12 Marca 2020 mimo, że ten amortyzator nie kosztuje majątku, po takim pierwszym pytaniu ja bym polecał oddać komuś kto się na tym zna Ja serwisowałem sam wcześniej rockshoxy to wydawało mi się, że z foxem też nie będzie problemu. I tak było...wydawało mi się. Od tamtej porty wole zapłacić, bo nie są to jakieś kosmiczne kwoty, a mieć pewność, że wszytko będzie działało jak powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 26 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 A z czym był problem w przypadku Fox'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 W dniu 12.03.2020 o 09:26, Marjanek napisał: I tak było...wydawało mi się. problem może być tylko albo aż z tłumikiem, bo FOXy był zawsze duoż bardziej zaawansowane niż RSy (do czasu Chargera). Reszte zrobi się samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Coraz więcej osób ostrzega mnie przed rozbieraniem tego FOXa, pewnie to był błąd przy zakupie roweru. Także, albo pozostaje go oddać do serwisu FOXa, bo pewnie każdy serwis rowerowy sobie z tym nie poradzi, albo to rozebrać i uczyć się na własnym błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Ale, z czym konkretnie jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Z podjęciem decyzji czy robić to samemu, to jedyna rzecz której jeszcze nie robiłem w rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Jeżeli chcesz zrobić podstawowy serwis dolnych goleni. to jest to dokładnie tak samo proste/trudne jak w każdym innym widelcu. Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia. JAk tłumik to lepiej wysłać fachowcom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2021 Hej, na wstępie przepraszam że podpinam się pod ten temat, ale bezcelowe wydawało mi się założenie nowego bliźniaczo podobnego. Otóż: Posiadam model rythym 32 z 2019 z tłumikiem GRIP. Na stronie producenta widnieje 32mm RHYTHM Grip Damper-Side Bath FOX 5wt. Teflon Infused 30cc o numerze kodowym 025-03-023 Od 3 tygodni czekam na info z serwisu rowerowego odnośnie dostępności oleju ponieważ nigdzie nie ma w hurtowniach. Sklep jednak podaje mi olej o nr 025-06-007 i tego rzeczywiście praktycznie nigdzie nie ma. Nie wiem natomiast czy taki rzeczywiście ma być zalany czy to błąd pracownika tegoż serwisu. Miał być przeprowadzony podstawowy serwis. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Kwietnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2021 Jeśli dobrze pamiętam to olej 025-06-007 był stosowany do starszych modeli z tłumikami FIT4. Obecnie zalecanym jest 025-03-023 z dodatkami PTFE ( teflon ). Oba oleje są dostępne np w DE https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/Suspension-Fluid-5-WT-PTFE-Infused-p65455/ lub na allegro https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-5-wt-ptfe-100ml-7611562976 https://allegro.pl/oferta/olej-fox-do-amortyzatorow-r3-5wt-100ml-10152868081 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2021 (edytowane) Nie dawało mi to spokoju więc wolałem zapytać. W takim razie lepiej skorzystać z tego z oficjalnej specyfikacji ze strony FOX'a czyli 025-03-023. Facet prowadzi kiosk kolarski rzut beretem odemnie także nie ma problemu. Czy 200.ml wystarczy na jeden serwis? Edytowane 5 Kwietnia 2021 przez adamsanders Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 6 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2021 Daj znać czy uda ci się go przeserwisować w domowych warunkach, może następnym razem zabiorę się za swój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Niestety nie pomogę, od początku była u mnie mowa że serwis przeprowadzi sklep rowerowy, ja akurat w tym aspekcie nie czuję się na siłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Kwietnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 200 ml powinno wystarczyć na dwa serwisy. https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Co oznacza skrót CC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.