lubelaczek Napisano 29 Grudnia 2019 Napisano 29 Grudnia 2019 Cześć. Rozglądam się za rowerem elektrycznym. Na razie w oko wpadły mi dwa: Nowy Kross level boost 1.0 w cenie 7000zł Lub używany (ale w sklepie rowerowym, z gwarancją) focus jarifa i29 w cenie 6500zł. Taki jak tu https://rower.com.pl/focus-jarifa-i29-591902 Generalnie, oba wydają się być przyzwoite. Focus ma lepszy amor, hamulce, piasty, większą baterię (600wh, a w krossie jest 500wh). Silnik ma większy moment obrotowy. Ale obawiam się trochę tego osprzętu impulse. Do shimano pewnie łatwiej będzie dokupić baterię (da się kupić poniżej 1500zł). Sam silnik jest bardziej popularny i z tego co widzę, też można go kupić (cena oscyluje w okolicach 3000zł). Bateria do tego focusa jest mniej popularna (wpisałem google, to znalazłem jeden sklep, gdzie kosztuje ona niemal 3000zł). Silnika do kupna w ogóle nie znalazłem. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Bać się tego focusa? W ogóle, czy te silniki (steps czy impulse) się serwisuje, czy to "jednorazówki"? Są dostępne części do samego silnika? Może źle szukałem, ale nie doszukałem się informacji, jak serwisować taki silnik. Cytuj
Gość Napisano 30 Grudnia 2019 Napisano 30 Grudnia 2019 Gdzie i jak masz zamiar użytkować ten rower? Niestety obydwa rowery ( pomijając napęd elektryczny) są dość kiepskie, wytrzymają raczej tylko spokojną, rekreacyjną jazdę. Cytuj
lubelaczek Napisano 30 Grudnia 2019 Autor Napisano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Genealnie, nie o to pytałem i proszę nie robić drugiej elektrody . Prosiłbym jednak o opinie o samym napędzie elektrycznym. Jeśli chodzi o takie komponenty jak hamulce, amor czy napęd (deore) to mniej więcej się orientuje w tym temacie i mniej więcej wiem, co od takiego sprzętu można oczekiwać. I w razie czego nie będę miał problemu, żeby te elementy samemu serwisować, czy wymienić. No i bez przesady, że są kiepskie. Zresztą... czy są kiepskie to kwestia bardzo względna. Gdybym porównywał rower z 7 rzędowym wolnobiegiem, tourneyem i amorem xct z innym rowerem, który miałby np. alivio i amor xcr to by wyszło, że ten drugi jest całkiem niezły. Focus ma hamulce br-m365, które są całkiem przyzwoite. Ma też co prawda bardzo tani, ale jednak powietrzny, prosty w serwisie uginacz. Z krossem trochę gorzej... ale nie widziałem lepszego nowego roweru w tej cenie, z centralnym napędem (steps, bosh, czy coś podobnego). Jeśli Ty widziałeś to proszę podziel się ze mną tą informacją Od razu mówię, że nie mam zamiaru wydawać 20k na fulla, bo takiego sprzętu nie potrzebuję. Ten kross i focus wydają się być wystarczające pod względem osprzętu (według mnie, dobry kompromis między ceną a jakością, chociaż... trochę słabo, że do krossa zamiast xcra, który detalicznie kosztuje ~500zł nie wsadzili xcr air, który kosztuje stówkę czy dwie więcej). Obawiam się samej "elektryfikacji", bo z tym nie miałem do czynienia, więc proszę was aby skupić się na tym temacie. Nie wiem na ile będę w stanie poradzić sobie z serwisem choćby silnika (można dokupić do niego łożyska, przekładnie itd? Czy to jakieś nietypy?). Czy w ogóle te silniki się psują, czy wymagają regularnych serwisów np. co 10k km, czy może bez problemu zrobi przebieg 100k km? Edytowane 30 Grudnia 2019 przez lubelaczek Cytuj
Janu_sz Napisano 30 Grudnia 2019 Napisano 30 Grudnia 2019 8 godzin temu, lubelaczek napisał: Czy w ogóle te silniki się psują, czy wymagają regularnych serwisów np. co 10k km, czy może bez problemu zrobi przebieg 100k km? Miało nie być drugiej elektrody... Cytuj
BBbiker Napisano 8 Stycznia 2020 Napisano 8 Stycznia 2020 Używam obydwu -Shimano steps E8000 w górskim fullu i Impulse w miejskim Kalkhoffie żony. Z żadnym nie ma problemów. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.