fazer72 Napisano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2019 Witam, potrzebuję porady. Zakupiłem rower Koga Miyata Tesla TL( ? ). Nowy, ale niekompletny, brak części związanych z napędem elektrycznym. Mam zamiar przerobić ją na zwykły rower, i mam problem z doborem tylnej piasty. Co mam w rowerze ? Przerzutka Deore, klamkomanetka 7s i będę chciał tam dać hamulec rolkowy. Jakby jeszcze była z prądnicą 3 W to ideał. szerokość montażowa ok 160 mm, czyli dość szeroko. Jaka piasta by tu pasowała ? Najlepiej jakby to było Shimano kaseta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Jest "tylko" szereg problemów. 1. Jak piasta z hamulcem rolkowym to tylko Shimano (inne nie wchodzą w grę)... 2. ... ale wtedy tylko Nexus - te z kolei mają old 135mm szerokość albo i mniej... 3. ...osi takiej długiej nie znajdziesz do takiej piasty, żeby ją przerobić... 4. ....a w ramie pewnie jest i tak oś fi14mm, choć to akurat załatwisz redukcjami 5. w życiu nie widziałem piasty tył z prądnica (ale akurat mało w życiu widziałem, choć google tez nie pomaga) Najprostszym/najtańszym rozwiązaniem będzie prawdopodobnie kupno najtańszej piasty pod wolnobieg lub kasetę na sztywną oś fi 10mm i przerobienie jej - dobrać odpowiednią ilość dystansów przy konusach. Tutaj jest "tylko" kolejny problem, ponieważ te osie mają maks 185mm(czasem nawet 175mm)... Nawet jak uda się dobrać tą dłuższą to 185-160=25mm, na dwie strony daje 12,5mm-szerokość haka i pewnie zostanie kilka minimetrów na nakrętkę. Trzeba by zrobić piastę nieco węższą, np. 155, lekko ramę ścisną i sprawdzić czy złapią na tyle nakrętki, żeby można było uznać za bezpieczne rozwiązanie. Więcej niż 1cm bym tej ramy nie ściskał (choć zawsze znajdzie się jakiś maniak co i tak będzie chciał). Chodzi mi jeszcze po głowie dorobienie osi ze szpilki gwintowanej 10mm, ale to na banki inny skok gwintu... Pozostaje jeszcze sprawa hamulca. Rolkowy odpada. Albo dorabianie piwotów lub założenie takich gotowych obejm z piwotami + podkowa i założenie V-brake; albo idziemy w tarczówki i dokładanie haka (klik) i bawienie się w przeróbki, tulejki i inne dup###lki Coś gdzieś kiedyś było o piastach do tandemów mających 160mm szerokości ale ceny chyba były 500 jurków Więcej chyba nie uradzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fazer72 Napisano 29 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Średnica osi to 12 mm, myślałem o założeniu piasty 135 mm i dorobieniu tulejek dystansowych. Za fajnie wyglądać nie będzie, ale będzie. Hamulców za bardzo nie chcę zmieniać na inne, bo v-brake odpada, a do tarcz nie mam mocowań. Poza tym z przodu jest już rolkowy. Choć tam też będę musiał wymienić piastę na taką z prądnica, bo kolejną modyfikacją będzie oświetlenie - w spadku po elektryku załączane ze sterownika i zasilane z baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Hmm... No to dobrą opcją będzie w takim razie zastanowienie się nad piastą DH w standardzie 157x12, tylko będziesz musiał do tego dorobić fajną oś, najlepiej u znajomego tokarza... co z hamulcem, nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fazer72 Napisano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 wpadłem na inne, chyba najlepsze rozwiązanie. Kupię oryginalne koło do tego roweru, czyli system ION. Tam jest wszystko, czego potrzebuję, czyli : szerokość, hamulec i kaseta. Aby zmniejszyć masę silnika wywalę co się da ze środka. jakbym był elektrykiem to bym może przerobił silnik na prądnicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.