przemekgi Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 Witam Potrzebuję dojeżdżać do pracy 35 km dziennie po asfaltowych ścieżkach podmiejskich. Budżet do 4000 zł, rower trekkingowy, nowy, możliwie najlepiej wyposażony i niezawodny. Skłaniam się do CUBE-a ale wszyscy mówią o jej krótkiej ramie. Do tej pory jeździłem trekkingowym Krossem, przymierzałem się do Unibike-a i Scotta w rozmiarze M (podsiodłowa 48 cm) i było to bardzo komfortowe (mam 177 cm wzrostu, 80 kg). Nie mam dostępu do Cube-a w mojej okolicy - zostaje tylko zakup internetowy. Który lepszy? https://www.unibike.pl/globetrottergts.html https://www.rove.pl/cube-kathmandu-pro-iridium-n-black-2019.html Czy jest jeszcze coś lepszego w tych cenach i porównywalnym osprzęcie? Jeżdżę rowerem do pracy pon-piątek kwiecień - wrzesień oraz weekendowe wypady do 100 km z sakwami po dobrych drogach. Porównując rozmiary ramy 50 Cube i M Unibike na stronach internetowych to są one praktycznie identyczne (w załączeniu grafiki ze stron Cube-a i Unibike-a). A jednocześnie wszyscy mi mówią, że powinienem wziąć rozmiar 54 z CUBE-a bo niby 50-tka będzie za mała. Jeśli ktoś chciałby cos doradzić to byłbym niezmiernie wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sk27 Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 Jeśli jeździsz po dobrych drogach i na stosunkowo długich dystansach to może pomyślałbyś o gravelu albo szosie endurance? Taki rower będzie znacznie lżejszy i kierownica baranek daje więcej możliwych chwytów. Co do rozmiaru to wiele zależy od długości nóg. Przy 177 cm wzrostu rozmiar 54 cm zazwyczaj jest za duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 Przy takich dystansach faktycznie aż prosi się o baranka - ale jeśli chcesz pozostać przy prostej kierownicy to może chociaż coś ze sztywnym widelcem i lżejszego niż trekking? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgi Napisano 20 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 Dziękuję za odpowiedzi:) Nie zależy mi żeby rower był demonem prędkości. Głównie chodzi mi o to żeby był trwały, niezawodny i wygodny. Poza tym ma mieć pełne oświetlenie i solidny bagażnik więc +/- 2 kg nie robi różnicy bo i tak nie będę jeździł na pusto. Czy przy moich przebiegach i spokojnej jeździe jest szansa żeby łancuch wytrzymał więcej niż 1 sezon? Zastanawiam się jak trwałe są napęd i hamulce w tym Cube Kathmandu Pro i jak bardzo kosztowny będzie serwis takiego roweru. Pod kątem trwałości myślę również nad paskowym Kalkhoffem ENDEAVOUR 8 z Nexusem 8: https://rower.com.pl/kalkhoff-endeavour-8-meski-598172 Nie wiem tylko czy nie będzie za mało przełożeń i jak z awaryjnością tego Nexusa. Wydaje mi się, że samochód jakoś łatwiej kupić niz rower...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.