Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja nie mogę powiedzieć że nie widać różnicy między tańszymi a droższymi. Tarcze na pająku (ale klasyczne, bez technologii z tostów) są znacznie sztywniejsze i nie gną się tak jak dostaną na jakimś długim zjeździe wyższej temperatury. 

Podobnie RT66 vs tańsze modele - różnicę niewielką, ale czuć. 

Napisano

Ja tam czuje różnicę w sile hamowania między tarczami rt56 a rt66 (japan) na tych samych hamulcach około 40-50%. 56 praktycznie nie hamują. Testowane na kilku kompletach tarcz oraz różnych klockach. Zaciski m6000, m6100, m785, m8120. 

Napisano (edytowane)

Jeden czuje 50%, drugi w ogóle, kolejny niewielka... Wniosek? Ot kolejna dziedzina na miarę audio voodoo, za to dobry temat do doktoryzowania się dla speców z Bike (pewnie finalnie najlepszy i tak okaże się niemiecki wytwór).

Edytowane przez Sabarolus
Napisano

E, zdecydowanie nie. Może przesadziłem pisząc o niewielkiej - bo taka jest w moim przypadku, przy podstawowych hamulcach, najprostszych klockach. Ale parę rowerów z RT66 się przewinęło przez moje ręce, i hamulce-żylety. Deorki, SLX, coś z tych grup. Z drugiej strony - te same Deorki, na tarczach Deore - czyli właśnie RT56 to nie to samo. 

Także - różnica jest na pewno mierzalna, przy odpowiednio dobranych warunkach i jakiejś grupie kontrolnej na pewno do sprawdzenia. Do audiofanatyków to temu daaaaaaaaaleko. 

Napisano (edytowane)
7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Także - różnica jest na pewno mierzalna, przy odpowiednio dobranych warunkach i jakiejś grupie kontrolnej na pewno do sprawdzenia. Do audiofanatyków to temu daaaaaaaaaleko. 

pewnie tak, ale dodam, że czterotłoczkowy hamulec Shimano jest mocniejszy od dwutłoczkowego o c.a 10% (zwyczajna matematyka). Przy przejściu z tarczy 160 na 200/203 bedzie to ok. 27%. Stąd moje wątpliwości co do rzekomo ZNACZĄCych różnic. To nigy nie będzie gamechanger ;)

Edytowane przez Sabarolus
Napisano (edytowane)

Powyzej to dane testowe - zależą od wielu czynników (tarcze, klocki, wilgotność powietrza nawet). Pomijając pojemność cieplną, różnice we współczynnikach tarcia klocków i tarcz (oraz ich zmienność w czasie hamowania) różnica w sile wynika z różnicy wypadkowego pola powierzchni tłoczków w zaciskach (wszystkie klamki Shimano z servo-wave mają identyczny tłoczek). Tym samym biorąc dwutłoczkowe slx/xt/xtr, które mają średnicę tłoka 22mm mamy powierzchnię 380mm2. Natomiast wszystkie czterotłoczkowce Shimano (od mt420 po m9120, wliczając wiekowe zee i saint) maja tłoczki o średnicach 15 i 17mm co daje 176+227=403mm2. Tym samym różnica 23mm2 daje nam przyrost siły hamowania względem dwutloczkowców z wyższej półki na poziomie 23/380=6%. Porównując natomiast do zacisķów z niższej półki (deore i w dół, średnica tłoka 21mm) różnica wprowadzana przez zacisk względem czterotłoczkowców jest bliska 17%.

Edytowane przez Dokumosa
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Teraz te tarcze Shimano to kosztują tyle, że zaryzykuję z tymi co wklejaliście: https://pl.aliexpress.com/item/33060081734.html?spm=a2g0o.cart.0.0.71a8452cLHirvz&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol

Pomijam już fakt, że ostatnio kupowałem "oryginał" Shimano na Allegro i wyglądało mi to na niezłą podróbkę, albo przynajmniej gorszą jakość wykonania.

Co do klocków to chwilowo jeżdżę z zaciskami Shimano MT200 (MT500 czekają w szafie) i korzystam z okładzin Shimano B01S - podobno te zostały wycofane i aktualnie te co pasują to Shimano B05S RX (nie wiem ile w tym prawdy, taką informację dostałem od sprzedawcy po moim zdziwieniu się, że zamawiałem B01S a dostałem B05S).

Dużo też pisaliście o metalicznych klockach, kojarzycie co będzie lepsze od powyższych Shimano B01S/B05S i będzie pasować do tych tarcz z Aliexpress?

Napisano

W sklepach teraz są do kupienia 01s, 03s, 05s. Podobno aktualne teraz 05, reszta wycofana i wysprzedaje się zapasy. Dla niektórych różnicy nie ma, niektórzy widzą nie dużą różnice na korzyść 03/05. Alternatywą jest A2Z eco, te chwalą też tu na forum. 

 

A jak już jesteśmy przy tarczach. Kolega zamierza się pozbywać kompletu trp spyre-s i tarcz tr29. Hamulce mnie nie interesują, a czy tarcze będą dobrym wyborem do niskiego modelu Shimano na duży klocek 01s?

Napisano

Ja mam te A2Z Eco. One są chyba organiczne, chociaż w większości miejsc są opisane jako półmetaliczne.

 

Napisano

Pytanie czy to ryzyko, czy już głupota.

2 zł za tarczę 140 mm?

Napisano

Jakby nie patrzeć to niby wynika z promocji, normalna cena to około 30 zł. Pewnie słabo schodzą te 140 mm, to promują. Grubość tarczy zmierzona przez klientów to 1,8 mm. Mogę zamówić, zrobić na tym z tysiąc kilometrów i dać znać, czy się coś dziwnego nie zadziało :P Jak już nie odpiszę - lepiej nie kupujcie :D.

Napisano (edytowane)

Normalna cena, to taka jak ta słynna cena katalogowa. Każdy widział, a nikt nigdy tyle nie zapłacił.

Oni do interesu nie dokładają. Muszą jeszcze doliczyć pakowanie, więc co to za jakość, jeżeli koszt materiału, robocizny i pakowania to pewnie 1 zł?

Edytowane przez skom25
Napisano

Sprostuję temat tych tarcz wymienionych powyżej tj. https://pl.aliexpress.com/item/4000441824050.html okazuje się, że cena po zalogowaniu jest inna i przy zamówieniu za tarczę 160 mm i 180 mm wyszło mi łącznie 65,58 zł. Także ta cena kilka złotych za 140 mm to jakiś marketingowy mit, po włożeniu jednej sztuki do koszyka wyświetla się na dzień dzisiejszy 26,59 zł. Dam za kilka miesięcy znać jak to "hamuje".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...