Electronite Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 (edytowane) Akurat to moja tarcza, mój stół, i moja fotka A tarcza była jechana klockim WIDE i zatartym zaciskim TRP Spyre z klockiem chyba Tektro zółtym. Zachcam do poczytania, oczywiście póki link działa https://forum.szajbajk.pl/topic/24478-dylemat-z-wyborem-tarczkolocków-do-systemu-wide-od-shimano/ Edytowane 8 Stycznia 2021 przez Electronite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol22 Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Tak czytam i wychodzi na to, że lepiej trochę dopłacić i kupić tarcze RT64 niż RT54? Po górach za wiele nie jeżdżę, ale jakieś tam zjazdy czasami się zdarzają i trochę błota i czuję, że lepsze heble by się przydały. Mocowanie mam CL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Kwestia tego jakie masz heble. Nie do każdych RT64 będą odpowiednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol22 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Heble mam BR M355 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Przy tych hamulcach zmiana tarcz absolutnie nic nie zmieni, no chyba że na większy rozmiar. Zacznij od klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol22 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Czyli dać półmetaliki? Albo lepsze hamulce. Tarcze i tak muszę wymienić bo są już zjechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol22 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Przy wymianie tarcz (teraz mam obie 160) dać z przodu 180 a z tyłu zostawić? Czy obie 180? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariush19 Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 A czy ktoś stosował może do tarczy pokroju Rt26 (wysoki klocek) hamulce M6000 lub M7100? po prostu mam już wszystko do kompletu m7100/6000 oprócz tarcz, które teraz są cholernie drogie... doradźcie czy składać na tym czy czekać na lepsze tarcze? Te moje Rt26 (180) są w dobrym stanie, nie mają rantu, nie dzwonią itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 Składaj na tym co masz, taka kombinacja będzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 Biorąc pod uwagę, że nowe tarcze rt65 i nawet wyższe tłuką już w chinach bez końcowego szlifowania powierzchni to na tych rt26 będzie to działać dokładnie tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariush19 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Dzięki 😀 Przygotuję odpowiednio te tarcze że będą jak nówki😀 Nie mogę się doczekać montażu 14 godzin temu, Dokumosa napisał: Biorąc pod uwagę, że nowe tarcze rt65 i nawet wyższe tłuką już w chinach bez końcowego szlifowania powierzchni to na tych rt26 będzie to działać dokładnie tak samo faktycznie, już nie są cięte laserowo tylko prasa lub wykrawarka, widać fazy na otworach, tymczasem ostre krawędzie po laserze lepiej czyściły klocek... wszędzie cięcie kosztów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Tylko tarcze z poziomu XT/XTR dalej mają ostre krawędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariush19 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 te na zdjęciu to Rt76, to nie jest XT? nadal SLX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Uzupełnię ten wątek - kupiłem ostatecznie Shimano SM-RT66 (160 mm tył i 180 mm przód) i tak sobie już na nich zrobiłem ponad 5000 km i to co mogę powiedzieć to, że do miasta z klockami Shimano B01S Resin są wystarczające :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 To zwróć uwagę, że klocki pracują poza tarczą (poza jej powierzchnią roboczą). Mniej więcej jakbyś koło z piastą boost montował do zwykłej ramy rozginając nieco tylny widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 A co tym idzie można to tak zostawić albo nieco podnieść zacisk na podkładkach i co jakiś czas szlifować próg który zrobi się na klockach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 W dniu 22.06.2021 o 10:11, Sabarolus napisał: Tylko tarcze z poziomu XT/XTR dalej mają ostre krawędzie. No właśnie nie. Stare i nowe RT76. Różnicę widać jak na dłoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Heh... czyli Shimano już nie oferuje tarcz hamulcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 1 godzinę temu, cervandes napisał: No właśnie nie. Stare i nowe RT76. Różnicę widać jak na dłoni. RT76 jest obecnie pozycjonowana jak ZEE. Jakiekolwiek tarcze przypisane do grup XT, XTR, Dura Ace, Ultegra maja ostre krawędzie. Podobnie jak RT70 przypisane do 105/SLX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Tyle, że wszystkie ice-techy mają inną "przypadłość" - szybko się kończą a w jeździe grawitacyjnej się momentalnie przegrzewają ze względu na nieiwelką pojemność cieplną. To niestety potwierdzone zarówno w praktyce jak i przez testy, które co jakoś czas można spotkać w prasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Ja przyznam szczerze, że dla mnie owa duża różnica w hamowaniu miedzy jednymi a drugimi tarczami jest zupełnie pomijalna. To co faktycznie daje się odczuć to klocki i przede wszystkim wielkość tarczy. Reszta to dla mnie rowerowe voo-doo. Te tańsze tarcze są mniej sztywne, ale to i tak będzie istotone jedynie dla ciężkiej osoby, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Bo między rt66 i wyższymi, za czasów produkcji japońskiej nie było żadnej różnicy w sile hamowania a paradoksalnie te ice-techy, które miały lepiej odprowadzać ciepło z tarczy na piastę (co samo w sobie jest idiotyczbe) szybciej osiagały temperaturę krytyczną przy której z klocków uwlniały się gazy powodujące fading a w skrajnych przypadkach tarcze się rozwarstwiały co w praktyce oznaczało katastrofalne skutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 ja mówie o tych najtańszych shimanowskich. Jeżdziłem na nich z zaciskami SLX i nawet w górach na metalikach nie widziałem w zasadzie żadnej różnicy w stosunku do MT800. Być może jak ktoś waży 120kg i jeździ bardzo agresywnie to dostrzega jakieś tam niuanse (część to odczuje, reszta sobie wmówi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 53 minuty temu, Sabarolus napisał: Te tańsze tarcze są mniej sztywne, ale to i tak będzie istotone jedynie dla ciężkiej osoby, Temat kanapkówek. Nie tak dawno na lampkach leciałem dość prostą trasę ale wiadomo noc, już zmęczenie i lekka gleba. To znaczy w zasadzie podparłem nogą, siadłem na tyłku a rower od strony tarcz na bok na kamerdolce. Prędkość tak z 5 na godzinę. Lekko się otrzepałem i jadę dalej. Kolejny pech za parę sek na płaskiej ścieżce gdzie poukładane były kamienie. Gdzieś zebrało się sporo pod nimi wody i tak chlupnęło, że całe koło przednie, rejon suportu w wodzie. I do sedna. Coś mi zaczyna trzeć z przodu. Myślę no brudna woda ochlapała tarczę i wiadomo trzeba przehamować. I faktycznie pomogło. W domu czyszczę rower na stojaku obracam przednie koło a ono staje. Patrzę a tarcza bije tak z 1,5 mm. Myślę lipa ale spróbuje naprostować bo i tak ten syf zaraz idzie na śmieci. Biorę byle kombinerki i ledwie spróbowałem to jeszcze pogorszyłem sprawę. To się wygina jak plastelina. Finalnie udało mi się wyprostować prawie idealnie minimalnym nakładem sił. To jest coś nieprawdopodobnego by po w zasadzie mocniejszym rzuceniu roweru na kamienie tak wyginało tarcze. Teraz jeszcze czytam, że se przerobili 76-kę na Zee. A co to Zee to tanie paści by z napisem Japan nie dało się wyciąć laserem. Nie po prostu Japońce to coraz większe oszusty się zrobiły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Optymalizują koszty Większość i tak kupi i różnicy nie poczuje. Zresztą te tarcze (76)nie idą na OEM więc stanowią pewnie jakiś niewielki odsetek produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.