Skocz do zawartości

[zzr maraton] usunięcie jednej powłoki lakieru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 Stałem się posiadaczem wyżej wymienionego rowery.

 Niestety ktoś go pomalował prawdopodobnie lakierem samochodowym od malucha.

 Chciałbym zciągnąć tą czerwień i dobrać się do oryginału.

Lakier słabo poddaje się nitro,  Benzyna go nie rusza.

Spróbowałem preparatem do usuwania powłok farb ale boję się że wszystko zlezie.

maraton1 m.jpg

Edytowane przez dovectra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna nic nie zdziała, nitro czy aceton lekko złuszczą powłokę, ale nic to nie da. Tak jak wyżej napisano...do piachu i lakier proszkowy, a jak chcesz się pobawić to lakiernik samochodowy albo majster od motorów- ale to będzie kosztowało. Jeśli chodzi o proszek to możesz poprzestać na jednej warstwie koloru, ale będzie na pewno łatwiej go zarysować i nic z tym nie zrobisz. Dobre lakiery proszkowe bezbarwne mają większą twardość, ale w przypadku zarysowań też niekiedy trudno o polerkę. Dlatego system automotiv pod tym kątem jest lepszy, ale droższy. Ja starą goplanę potraktowałem piachem, a później zwykłym czarny matem proszkowym poliestrowym bez dodatkowej warstwy klaru- wiadomo trzeba uważać przy myciu żeby nie szorować za mocno, ale to akurat rower, który rzadziej jeździ i bardziej cieszy oko po renowacji.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już kilka ram Wicher Pasat Gimondi Jaguar Diamant... Po pewnym czasie jest żal że znikł oryginał, z tego i Jaguar i Diamant były pomalowane warstwami takie to były oryginały... Rower ze zdjęcia jest uroczy w wersji rdzawej i raczej próbowałbym zrobić go na mat z pozostawieniem tego co jest.  zmian siodła na już lekko znoszonego bruksa i mamy fajny efekt patyny lat..  Zmieniłbym tylko klamki hamulcowe na identyczne w wyglądzie, ale sprawniejsze w obrocie  klasyki włoskie czy nawet bardzo stare Shimano. Linki i pancerze obowiązkowo.

Kolor prawie jak minia, pięknie nadaje się na fantazje postarzania :)

zamiast matu można mu zrobić polerkę  na wielki błysk z przebiciami w miejscach przetrać, ewentulanie nawet miękkim papierem na mokro najpierw zmatowić rury , a potem wypolerować pastą na błysk... Można też całość klarem ... zgodnie z fantazją posiadacza

Aceton to podstawa działania każdej lampucery z hamulcami czy bez, ale do zmywania paznokci, ale też w sklepach budowlanych  bywa jako pół litra. :)

Lekko rozpuszczony i rozmazany lakier też można wypolerować po wyschnięciu na błysk ( tak na marginesie)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...