Krzysiek85 Napisano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 Witam, Robiłem mały serwis Manitou Minute (rocznik chyba 2013) tj. czyszczenie goleni górnych i dolnych, wymiana oleju... Nie rozkręcałem komory powietrznej i tłumika. Jednak po złożeniu amortyzator nie ugina się na 9 cm jak to było wcześniej ale blokuje się przy 5 cm (przy spuszczonym powietrzu). Co może być przyczyną? Mam nadzieję, że to nie tłumik, bo nie mam do niego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 Nalałeś dobrą ilość oleju do goleni? Jeżeli tak, to musisz zrobić pełny serwis. Z tym olejem do tłumika to nie powinno być większego problemu. Poczytaj i raczej bez problemu kupisz jakiś zamiennik u siebie w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 (edytowane) ściągnąłem golenie i widać, że blokada jest po stronie tłumika Edytowane 14 Grudnia 2019 przez Krzysiek85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli. Wiadomo że blokada jest po stronie tłumika. Nie odpowiedziałeś na pierwsze pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 32 minuty temu, Krzysiek85 napisał: że blokada jest po stronie tłumika Blokada w sensie mechanizm czy coś tam się blokuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 (edytowane) W sensie, że jest problem z prawą golenią i coś w niej blokuje ugięcie amortyzatora (pierwsze skojarzenie z wciskaniem strzykawki z zamkniętym wylotem). Goleń lewa z komorą powietrzną chowa się cała... Do goleni wlano po 16 ml oleju, ale to nie ma teraz chyba znaczenia, bo golenie dolne są obecnie zdjęte. Edytowane 14 Grudnia 2019 przez Krzysiek85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Po stronie tłumika zawsze będzie pewien opór, ale przy sprawnym tłumiku i prawidłwej ilości oleju nie ma prawa się blokować przy połowie skoku. Sprawdź pro forma ustawienie pokrętła platformy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Pokrętło działa tj. na skrajnych pozycjach albo blokuje albo jest największe ugięcie. No nic, pozostałe zamówić Motorex Fork oil 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 14 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 kup sobie litr oleju Repsol fork oil 5W i bierz się za wymianę oleju w tłumiku. Repsol spokojnie zastąpi Ci oryginalnie lany Motorex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskidbike Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 A co jest lepsze do Manitou, Repsol czy Motorex? Ja akurat mam Marvela Pro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 14 godzin temu, beskidbike napisał: A co jest lepsze do Manitou, Repsol czy Motorex? Ważne są parametry oleju , a nie marka. Z drugi strony- jeśli nie ruszałeś tłumika, a problem pojawił się podczas małego serwisu, to wymiana oleju nie musi rozwiązać problemu. Jednak opisany problem: W dniu 13.12.2019 o 22:45, Krzysiek85 napisał: Nie rozkręcałem komory powietrznej i tłumika. Jednak po złożeniu amortyzator nie ugina się na 9 cm jak to było wcześniej ale blokuje się przy 5 cm (przy spuszczonym powietrzu) może sugerować zapowietrzenie tłumika. A propos- jaki masz tłumik? 17 godzin temu, Krzysiek85 napisał: Pokrętło działa tj. na skrajnych pozycjach albo blokuje albo jest największe ugięcie. Czy na pozycjach pośrednich pokrętła czujesz różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 15 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 (edytowane) 11 godzin temu, durnykot napisał: A propos- jaki masz tłumik? ABS+ 11 godzin temu, durnykot napisał: Czy na pozycjach pośrednich pokrętła czujesz różnice? Na skrajnym położeniu jest brak ugięcia, a później wydaje mi się że przekręcając pokrętłem nie widać większej różnicy Edytowane 15 Grudnia 2019 przez Krzysiek85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2019 Chyba wypadało by wyjąć tłumiki, zarówno ABS jak i tłumik odbicia, i sprawdzić czy wszystko z nimi ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 16 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2019 A jeszcze jedno pytanko... Przed rozkręceniem należy ustawić pokrętło na górze maksymalnie w prawo (czyli bez blokady ugięcia) a jak ma być ustawiony tłumik odbicia (niebieskie pokrętło od spodu)? Czy ma to jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2019 Wszystkie tłumiki muszą być w pozycji OPEN. 23 minuty temu, Krzysiek85 napisał: Czy ma to jakieś znaczenie? Ma. Tłumik w innej pozycji niż OPEN może ,mimo zalania olejem , zostać zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 Otwarta kąpiel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskidbike Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 W dniu 15.12.2019 o 10:10, durnykot napisał: Ważne są parametry oleju , a nie marka. Z drugi strony- jeśli nie ruszałeś tłumika, a problem pojawił się podczas małego serwisu, to wymiana oleju nie musi rozwiązać problemu. Jednak opisany problem: może sugerować zapowietrzenie tłumika. Czy na pozycjach pośrednich pokrętła czujesz różnice? W moim Marvelu Pro jest ABS+ . Bez powietrza ugina się na max. Z ustawionym prawidłowo ciśnieniem jestem w stanie ugiąć go na ok.80mm (przy skoku 100mm). Blokada działa, ale w pośrednich ustawieniach nie widzę różnicy. Jak odpowietrzać tłumiki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 15 godzin temu, beskidbike napisał: Z ustawionym prawidłowo ciśnieniem jestem w stanie ugiąć go na ok.80mm (przy skoku 100mm). Sprawdzałeś "na sucho" w domu czy w czasie jazdy? Jeśli "na sucho" to nie jest to miarodajny wynik, bo nie osiągniesz odpowiedniej siły i przyśpieszenia ( prędkość ugięcia). Z drugiej strony wykorzystanie pełnego skoku w amorku do XC nie musi być super ważne. Jeśli w czasie jazdy to może to być efekt: - za dużej ilości oleju w tłumiku - za dużej ilości oleju w dolnych goleniach - ustawienia tłumika . W ABS zapowietrzenie tłumika powstaje w momencie wkładania tłumika do komory ,gdzie obwód tłumienia ( czerwone pokrętło dla tłumika kompresji, niebieskie dla tłumienia powrotu ) nie jest w pełni otwarty ( powietrze w portach nie jest wypchane przez olej ). Efektem może być bardzo ograniczone wykorzystanie skoku i wczesna blokada ,co moze doprowadzić do uszkodzenia shimów ( blaszki regulujące przepływ oleju ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskidbike Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Wydaje mi się że przy serwisie zrobiłem wszystko prawidłowo. Tylko dalej nie odczuwam różnicy pomiędzy ustawieniami kompresji. Jest pełna blokada, a potem na każdym innym ustawieniu wydaje się pracować tak samo. Różnica powinna być w progresji twardości, czy odporności na pompowanie-pedałowanie? Bo sam już nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Stycznia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2020 Na sucho nie odczujesz różnicy w działaniu platformy, a przynajmniej w pierwszej połowie ustawień. Regulacja wolnej kompresji ( czerwone pokrętło ) dotyczy tego , co napisałeś: W dniu 31.12.2019 o 12:12, beskidbike napisał: odporności na pompowanie-pedałowanie? Można na nią wpływać zmieniając wewnętrzne ustawienia tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.