Skocz do zawartości

[klamki] Po ktorej stronie.


JWO

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przymierzam się do montażu hamulców w swoim składaku (to ostatnia rzecz do montażu :) ) i zacząłem się zastanawiać po której stronie powinny być klamki  do hamulców. W obydwóch rowerach które mam w domu (made and bought in China), przód po prawej (jak w motocyklu), tył po lewej stronie. Ze względów praktycznych (w nowym rowerze mam napęd 1x11), byłoby dobrze mieć przedni hamulec z lewej strony. Jak przejrzałem internety to okazuje sie ze w RP przód jest przeważnie po lewej stronie :). Z drugiej strony, używanie dwóch rowerów z odwrotnymi hamulcami nie może być wygodne. Jako że nigdy nie używałem klamkomanetek, ciężko mi ocenić, czy hamowanie i zmiana przełożeń w tym samym czasie jest wygodna. Przy shiftgripie nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, TheJW napisał:

Przy klamkomanetkach Shimano może być wręcz niemożliwa...

Tak jak wspomniał @abdesign, jest z tym jakiś problem? Na początku mojej przygody z szosą, zdarzało mi się zahamować przy zmianie biegu. 

Zresztą ostatnio rozkładałem taką manetkę i nie kojarzę żeby te dwa mechanizmy ze sobą kolidowały.

Co do stron, to hamulec tam gdzie obsługa danej przerzutki. Nie wyobrażam sobie hamować przodem, tam gdzie zmienia się biegi z tyłu. Swoją drogą, brzmi to nawet lekko niebezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano w szosowych klamkomanetkach od dawna ma jeden problem - jak dźwignia jest wychylona lekko w bok, nie zrzucisz biegu cynglem. O to mi chodziło. A przy hamowaniu nie trudno o wychylenie mechanizmu w bok. Poza tym - kto zmienia biegi w czasie hamowania albo hamuje w czasie zmiany biegów? :D Chyba muszę iść na jakiś kurs jazdy na rowerze. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, TheJW napisał:

kto zmienia biegi w czasie hamowania albo hamuje w czasie zmiany biegów?

To pierwsze? Odruchowo bezwiednie raz na jakiś czas - wszyscy - Ty też :), celowo... bardzo wiele osób.

To drugie - celowo - nikt, ale... też wszyscy jak im podczas zmiany przed nosem wyskoczy "akcja kotwica".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JWO: ustaw tak, jak Tobie jest wygodniej i do czego jesteś przyzwyczajony.  Ja zmieniłem swoje heble około 20 lat temu na prawa-przód, lewa-tył gdy zdawałem prawko na motor.  Jeśli takie ustawienie nie jest Ci obce a wręcz pasuje to pozostań przy nim.  A zawsze w przypływie wolnego czasu lub nudy możesz zmienić celem testu...   Pamiętam za to jak raz koleś chciał sobie dla jaj wypożyczyć mój rower bez pytania.  Widok jego krwawiącej japy bo upadku był dziwnie satysfakcjonujący... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukuję przed hamowaniem, żeby po jego zakończeniu móc ruszyć z kopyta - po ostrym zakręcie na przykład.

...i z doświadczenia mogę powiedzieć, że to działa. :D

Oczywiście pomijam tu wszystkie sytuacje awaryjne, bo tych nie sposób przewidzieć w żadnych okolicznościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...