Gość Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 W dniu 16.12.2019 o 11:41, ACTIVIA napisał: A nie są tam korki aluminiowe pod klucz sześciokątny Zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 10.12.2019 o 07:47, michuuu napisał: Warto mieć jak szukasz swojego ustawienia twardości amortyzatora. Koszt nie jest powalający. Ale też można korzystać z pomocy serwisu. Rozwiązanie bardziej upierdliwe. Kupiłem Beto SP-003AG za 70 PLN. Przydała się, pojeździłem trochę i ustawiłem sobie optymalne wg mnie ciśnienie 7 bar. Musialem dobić, bo po podłaczeniu pompki manometr wskazał niecałe 2 bary. No i skoro trzeba amorek serwisowac to pompka się przyda. Pompka wygląda raczej solidnie, pompuje sie bardzo lekko, na takie sporadyczne uzywanie to chyba będzie w sam raz Edytowane 19 Grudnia 2019 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2019 Firma BETO ma bardzo negatywne opinie co do wytrzymałości. Chodzi tu szczególnie o końcówkę na wentyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 11 godzin temu, ACTIVIA napisał: Firma BETO ma bardzo negatywne opinie co do wytrzymałości. Chodzi tu szczególnie o końcówkę na wentyl Zauważyłem dziwną rzecz. Pompuje powiedzmy do 5 bar, odkręcam szybko końcówkę , słychać syk powietrza. Robię test ugięcia wstępnego, okazuje się za duże, znowu podłączam pompkę i pokazuje tylko 3 bary. Dlaczego tak się dzieje? Podczas odkręcania tak ciśnienie spadło? Robiłem to kilka razy i zawsze podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 20 Grudnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 8 godzin temu, Thomlodz napisał: Dlaczego tak się dzieje? A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła? Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór. Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 Teraz, michuuu napisał: A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła? Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór. Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla. Ano tak to jest jak się nie czyta instrukcji. Dzięki https://www.beto.com.tw/products/ins.php?index_id=92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2019 Miałem BETO i właśnie te końcówki co się nakręca na zawór to szybko się psują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2019 13 godzin temu, ACTIVIA napisał: Miałem BETO i właśnie te końcówki co się nakręca na zawór to szybko się psują Dziwne. Przecież produkuje to firma z Tajwanu. Ale w sumie ja to będę używał kilka razy w roku, wiec może wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2019 21 godzin temu, michuuu napisał: A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła? Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór. Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla. Wypróbowałem. Jest lepiej, też trochę powietrza ucieka, ale ciśnienie spada o ok. 0,5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2019 W dniu 21.12.2019 o 07:31, Thomlodz napisał: Dziwne. Przecież produkuje to firma z Tajwanu. Ale w sumie ja to będę używał kilka razy w roku, wiec może wytrzyma No ja to testowałem na serwisie przez co miałem w rękach sporo pomoek i najlepiej się spisał GIYO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 W dniu 16.12.2019 o 11:41, ACTIVIA napisał: A nie są tam korki aluminiowe pod klucz sześciokątny I cale szczęście. W drugim rowerze (koła 26'') mam "uginacz" spręzynowy. Kupiłem specjalny klucz, na szczęscie metalowy, ale co się namęczyłem aby odkręcić te plastykowe korki to moje. Przy tej operacji trochę zdeformowały się ząbki w korkach i musiałem rozgrzać klucz nad płomieniem aby wcisnąć go potem na odpowiednią głębokość przy wkręcaniu. Na gwintach korków była rdza, potraktowałem je WD40, następnym razem powinno sie odkręcać lżej. Ale mam kolejny przykład "jakości" tanich amortyzatorów sprężynowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2020 Szkoda że nie podesłałeś tu nam fotek bo widzę że niezły horror sobie zrobiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 10 godzin temu, ACTIVIA napisał: Szkoda że nie podesłałeś tu nam fotek bo widzę że niezły horror sobie zrobiłeś Co do korka to widzę, ze nie tylko ja miałem ten problem. Klucz to Bitul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 Najlepiej to mi się ten klucz spisuje który otrzymałem od Suntoura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2020 W dniu 11.12.2019 o 20:40, Thomlodz napisał: SR SUNTOUR NCX D-RL Air rocznik 2017 Poza tym linkę blokady montuje się inaczej niz w instrukcjach z netu, bo nie trzeba odkręcać pokrywki tylko wsunąć linke w otwór z przodu , a potem dokręcić zacisk wsuwajac mały imbus w otworek z boku Odświeżam temat, bo nieźle się wkurzyłem. Sterowanie blokada przestało działać, bo rozlazła się aluminiowa koncówka pancerza linki. Na szczęście znalazłem w domu inną - plastykową. Jednak trzeba było wysunąć linkę z korka, po zdjęciu zaprasowanej końcówki druty zaczęły się rozłazić. Tak więc musiałem wziac tez nowa linkę. Jednak na domiar złego zachciało mi się obejrzeć mechanizm korka od środka no i zgubiłem spręzynkę pokazana na zdjęciu. Zresztą nie tylko ja miałem podobne problemy https://forum.szajbajk.pl/topic/6172-prośba-o-pomoc-w-montażu-blokady-amortyzatora/ Na szczęście udało się dopasować sprężynkę od długopisu (długość ok. 30 mm, musi być mocna) i sterowanie blokadą z kierownicy działa poprawnie. Przy okazji zainteresowałem się tez tymi wkrętem blokującymi linkę i jest to prawdopodobnieM2,5x3. Wkręcany jest on w otwór z boku tej metalowej kostki ze sprężynką. Co prawda trudno go wykręcić i zgubić ale na wszelki wypadek jest to do dokupienia (w necie 2,80 zł z paczkę 10 szt.). Cały zespół korka to prawie 100 zł + wysyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Maja 2020 Udostępnij Napisano 28 Maja 2020 W dniu 12.04.2020 o 08:12, Thomlodz napisał: Odświeżam temat, bo nieźle się wkurzyłem. Sterowanie blokada przestało działać, i kolejny raz przestało. Po zdjęciu pokrywy blokady z napisem RSLO okazało się, że mechanizm ciezko chodzi. Napsikałem więc smaru silikonowego K2 (zalecanego przez niektórych do amorków jako zamiennik Brunoxa) i teraz jest OK. Smar ten też stosuję na golenie amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Maja 2020 Udostępnij Napisano 28 Maja 2020 Smarem tym psikasz bezpośrednio na rury goleniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 W dniu 28.05.2020 o 10:09, Thomlodz napisał: i kolejny raz przestało. Po zdjęciu pokrywy blokady z napisem RSLO okazało się, że mechanizm ciezko chodzi. Napsikałem więc smaru silikonowego K2 (zalecanego przez niektórych do amorków jako zamiennik Brunoxa) i teraz jest OK. Niestety problem powrócił. Zbadałem temat, pomocne okazały się 2 filmiki Okazało się, że końcówka tego trzpienia (1 na zrzucie ekranu z filmiku), którego wciskanie w dół za pomocą kształtownika zamocowanego na lince powoduje blokowanie amora, nie jest idealnie półokrągła. Był lekki zadzior, który szorował po powierzchni kształtownika (2). Wygładziłem powierzchnię trzpienia pilnikiem i papierem ściernym, nasmarowałem i zmontowałem. Teraz sterowanie blokadą chodzi płynnie i mam nadzieję że to wreszccie koniec problemu. Widocznie w fabryce Suntour niedokładnie wykonano ten trzpień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 ACTIVIA a jest gdzieś w necie dostępna instrukcja/filmik na temat serwisu tego amorka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 Musisz popatrzeć na YOU TUBE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 A myślisz że nie szukałem? Są, ale dokładnie do tego modelu nie ma. Na stronie SR też nie. U Was są rysunki https://activia.sgl.pl/rys_techn2017/ Który pasuje do mojego? Mogłbys chociaz w skrócie napisac jak serwisować ten amorek? Z grubsza się juz zorientowałem w temacie, zwykły spręzynowy uginacz potrafię serwisować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) @ACTIVIA "żyje" z serwisowania amortyzatorów, więc proszenie na ogóle o instruktaż jest wg mnie nie na miejscu . Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 A ile osób samodzielnie serwisuje amortyzatory? Suntour w swoich filmikach zamieszcza info, e jet to praca dla doświadczonych specjalistów, a podejrzewam że niektórzy po obejrzeniu ich czy innych na YT wolą jednak zlecic to profesjonalistom. To nie to samo, co np. regulacja przerzutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 19 godzin temu, ACTIVIA napisał: Musisz popatrzeć na YOU TUBE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.