chudzinki Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 10 godzin temu, abra napisał: Dlaczego pomyłka? Nie znając ceny ? Właśnie ! Ja np. potrzebuję drugi rower, który nie będzie zbytnio eksploatowany. Kwestia ceny. Gdyby kosztował do 5500 to bardzo poważnie bym się zastanowił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 Jak mówiłem, tańszy model jest po to byś wiedział dlaczego wydajesz więcej na droższy Tak ustawionych jest wiele cenników bo człowiek nie ma wbudowanego zmysłu wartościowania, musi widzieć gorsze by wiedział co jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StRaDiVaRiUs Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 Godzinę temu, Mik0laj napisał: Inaczej? Myślałem że dodali łącznik między górną rurą a podsiodłówką. Ale faktycznie w 2020 też tak było (pewnie zależne od wielkości ramy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 11 godzin temu, abra napisał: Dlaczego pomyłka? Nie znając ceny ? Części niskiej jakości są niskiej jakości niezależnie od ceny. Chyba że rower będzie na tyle tani, że będzie się opłacało go kupić, puścić napęd i widelec za grosze na olx i wymienić na porządne (w 2022, gdy będzie się dało już coś kupić ) Godzinę temu, StRaDiVaRiUs napisał: Nie rozumiem też wrzucania hamulców 2-tłoczkowych do roweru Trailowego - wystarczyłyby budżetowe Shimano MT420, chociaż na przód, do których zamontujesz sobie metaliki. .......... No i opony 2.1 do roweru AM... 1. Z przodu ma 4-tłoczkowe. 2. Z przodu ma 2,5, z tyłu 2,35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 Ty piszesz o AM 100S, a @StRaDiVaRiUs dalej pisze o "wadach" 50-tki . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nash Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 (edytowane) Wadą każdej AMs są hamulce i sama rama, marna sztywność i jeszcze niedawno kąt główki ramy, który poprawili. Owszem każda rama pracuje, ale AMki wyjatkowo się wyginają. Jest to fajny rower do turystycznej jazdy po górach i lekkiego trailu. Single pivot z popychaczami jest bardzo czuły, ale ciągnie koło pod dupę a delikatna konstrukcja sprawia że w bandach masz wrażenie jakby tylne koło jechało kolo ciebie. Hamulce? Kiedyś (w czarnych modelach) tektro auriga ;D zostały levele - jak bedizesz miał farta to po 2 latach wywalisz bo zestaw naprawczy kosztuje ponad połowe ceny samej klamki. Tak kończą heble na DOT-a a zwłaszcza te nowe z plastikowymi tłoczkami czyli i levele i guide'y. EDIT: No i wszystkie przewody puszczone po ramie. Edytowane 19 Lutego 2021 przez Nash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 Klientela Deca to nie jest "śmietanka" Polskiego AM/enduro. Prawie wszystko sprzedaje się ze względu na cenę i lipę w postaci gatki jaką ci to tam handlują sprzedają. To rowery jak napisano wyżej do lekkiej turystyki górskiej i tyle. Co nie zmienia faktu, że pełne SX to jest dla mnie ... i tu można sobie puste miejsce wypełnić odpowiednim słowem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 2 godziny temu, Nash napisał: Wadą każdej AMs są hamulce i sama rama, marna sztywność Pierwsze czytam. Skąd takie informacje? Jakieś testy? 2 godziny temu, Nash napisał: No i wszystkie przewody puszczone po ramie. Dla niektórych jest to zaletą, choć z tym się zgodzę i dla mnie jest to jednak wadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 11 godzin temu, abra napisał: Kupując mercedesa spodziewasz się mercedesa, kupując forda bez sensu narzekać, że nie jest mercedesem. Kupując mercedesa jeździsz do mechanika, kupując forda jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 (edytowane) 2 godziny temu, abra napisał: Pierwsze czytam. Skąd takie informacje? Jakieś testy? Autor informacji jest byłym pracownikem deca :-D Ja bym wierzył. Edytowane 19 Lutego 2021 przez KSikorski literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2021 Skoro byłym, to ma powody by Deca nie przedstawiać w dobrym świetle. W tej sytuacji nie jest osobą obiektywną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StRaDiVaRiUs Napisano 22 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2021 (edytowane) Ale może być osobą, która o tym sprzęcie wie najwięcej. W przypadku rowerów ciężko kierować się obiektywizmem. Dla jednego może być za sztywny, dla innego za wiotki. Taki człowiek, jeśli ma opinię od kilku osób i wyrobioną swoją, może powiedzieć więcej niż ktokolwiek inny. Edytowane 22 Lutego 2021 przez StRaDiVaRiUs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drzonos Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) Uszanowanie, To mój pierwszy post na tym forum, pragnę więc wszystkich przywitać. Odnośnie ramy w AM100s. Mam obie wersje tego roweru (czarną i aktualną), zgodzę się że sztywność wahacza nie zachwyca. Po mojemu przydałyby się dodatkowe usztywnienia tylnego trójkąta, jednakże nie ma co demonizować, moim zdaniem rower nie pływa w zakrętach aż tak jak opisuje to kolega @Nash. Tuż po kupnie roweru moja masa startowa wynosiła około 110kg i rama wytrzymała, nic się nie powyginało @Nash celnie podsumował: to jest rower nastawiony stricte na rekreacyjną jazdę; bardzo dobra opcja dla osób które dopiero chcą zacząć przygodę z kolarstwem szlakowym. Ja czasy ostrej rąbanki po kamulcach i korzeniach mam już za sobą, kolana przestały wyrabiać. Zamiłowanie do fulli jednak pozostało, dla mnie ten AM idealnie nadaje się na weekendowe wypady do Srebrnej Góry, bądź po prostu leniwe turlanie się po mieście, bez przejmowania się co mniejszymi krawężnikami Edytowane 26 Lutego 2021 przez Drzonos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StRaDiVaRiUs Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Drzonos, a jak porównujesz geometrię obu rowerów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drzonos Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Spora różnica jak dla mnie. Czarna wersja lepiej spisuje się w lekkim terenie i na płaskim, przyspieszenie i prędkość z jaką można jechać niewiele ustępują sztywniakowi. Niebieski z kolei prowadzi się pewniej, bardziej przewidywalnie, ale jazda po płaskim jest już dość męcząca. Na niebieskim pozycja jest bardziej wyprostowana, wygodniejsza w moim odczuciu. Oba rowery mam w rozmiarze M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) 3 godziny temu, Drzonos napisał: ale jazda po płaskim jest już dość męcząca. Na niebieskim pozycja jest bardziej wyprostowana, wygodniejsza w moim odczuciu. Mógłbyś jeżeli mogę prosić rozwinąć i uzasadnić dlaczego na wygodniejszym rowerze jazda jest bardziej męcząca? Pytam bo chodzi za mną niebieski a mam już czerwono-czarnego XC który po małych przeróbkach- krótszy mostek, więcej podkładek , sztyca bez offsetu uważam za idealny dla mnie rower do wszystkiego. Edytowane 26 Lutego 2021 przez Teodoryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drzonos Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) @Teodoryk Po prostu geometria niebieskiego nie sprzyja wydajności. Owszem siedzi się na nim wygodniej, ale ciężej się rozpędzić. Inne są opony- mają bardziej agresywny bieżnik co zwiększa opory toczenia. Jadąc po płaskim szybciej męczę się na niebieskim niż czarnym. Twój XC to niemalże identyczna geometria co czarny AM100. Jeśli chcesz poczuć różnicę bierz niebieskiego, więcej frajdy na zjazdach, po płaskim będziesz jeździł trochę wolniej i tyle 🙃 Dodatkowo zmiany jakie wprowadziles w swoim XC pozwalają sądzić, że preferujesz bardziej wyprostowaną pozycję za kierownicą, więc na niebieskim AM powinieneś czuć się komfortowo. Edytowane 26 Lutego 2021 przez Drzonos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 4 godziny temu, Drzonos napisał: Inne są opony- mają bardziej agresywny bieżnik co zwiększa opory toczenia. I ten fakt ma największe znaczenie, zdecydowanie bardziej niż geometria ramy. W czarnym masz opony 2.1 a w niebieskim 2.35/2.25. Agresywność bieżnika w toro i taipan jest podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 (edytowane) Drzonos, Po prostu lubię mieć kierownicę na wysokości siodełka, a nie wiem z jakiej przyczyny w rowerach o rozmiarach powyżej L producenci robią wszystko żeby to było niemożliwe Co do opon rzecz na szczęście łatwo zmienna i do warunków dostosowalna W czarno-czerwonym mam na lekkie warunki leciutkie 500g Rocket Rony. Na cięższe błotno jesienno zimowe 800g Maxxis Forecaster i rzeczywiście na tych drugich asfalt jest ciut większym wyzwaniem, choć dramatu absolutnie nie ma. Wystarczy dać po 2atm i rower jedzie. Co do zakupu to nie sądzę że w tym roku to się uda, wersję XC900s upolowałem prawie śpiąc z komputerem pod poduszką bo w sklepie on-line pojawiały się na parę godzin tylko parę razy w roku. A w tym roku będzie tylko gorzej. Edytowane 27 Lutego 2021 przez Teodoryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nash Napisano 28 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 (edytowane) W dniu 19.02.2021 o 18:34, abra napisał: Pierwsze czytam. Skąd takie informacje? Jakieś testy? Siemka Abra. Pracowałem w Deklu jako szkoleniowiec, testowałem te rowery jeszcze we francji, zanim trafiły do polski. Testy trwały pare godzin więc efekt nie relatywny, dlatego kupiłem a że mieszkam w Bielsku-Białej to miałem okazję sporo testować. Co do geo Co do geo XC100s - AM100s Ciężko tłumaczyć gościowi że na tym lub tamtym będzie się czuł lepiej lub gorzej. XC jest sporo krótszy od AM a brać trzeba pod uwage także kto jak ma rower sfitowany i jakie macie różnice w budowie ciała. Edytowane 28 Lutego 2021 przez Nash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enadxx Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 (edytowane) AM 50 s -uboższa wersja AM'a 100s, oficjlanie dostępna w PL https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-am-fifty-s/_/R-p-331990 Edytowane 27 Lipca 2021 przez Enadxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arche Napisano 13 Września 2021 Udostępnij Napisano 13 Września 2021 czyli podsumowując rockridera.. biorąc pod uwagę jakość ramy co lepsze ? am 100s am 500s rift zone 3- biorąc pod uwagę że mogę mieć prawie nowy za 7k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2021 Mi bardziej pasowałby rift zone, mimo że ma mniejszy skok. Am100S i Am500S mają tę samą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nash Napisano 14 Września 2021 Udostępnij Napisano 14 Września 2021 rift zone sztywniejszy na linku, pancerze w ramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Września 2021 Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Cytat sztywniejszy na linku Co to znaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.