Gość Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Hej, Krotki opis tego co za niespodzianki czekają nas wewnątrz Muina.. Pewnie większość użytkowników trenażerów DD wcześniej czy później spotka konieczność wymiany łożysk....no chyba że maja jakies "lepsze" trenażery niż turbo muin, w nim taka naprawa będzie bankowa ;-) Do rzeczy,.Jak go rozebrać można mniej więcej odgadnąć oglądając na YT filmik ze skladania Muina, który wklejam poniżej... są tylko pewne detale których na tym filmie nie widać, a do ktorych trzeba sie przygotować przed . 1. Koło zamachowe, to przykręcane na dużą nakrętkę - jest osadzone na osi na klej do łożysk np loctite 603, i ta duża nakrętka tez jest na kleju. Odkręcenie tego nie jest trywialne, ten klej trzeba zerwać.Metoda ktorą pokazuje gość na filmie z trzymaniem kola pasowego z jednej strony przez szmatę za pomocą żaby to ...jest dobra przy skręcaniu, jak jeszcze klej nie trzyma. Przy odkręcaniu.... nie ma opcji żeby to zadziałało, to siedzi jak złe, i mozna mocno poharatać kolo. Opcje są dwie a) złapanie koła pasowego przez klucz taśmowy (50pln w casotramie) a z drugiej strony walenie młotkiem w klucz siedzący na nakrętce b) wykręcenie mieszacza z kola zamachowego, wykorzystanie otworow na mieszacz do przymocowania konstrukcji która pozwoli zablokować kolo i... walenie mlotkiem w klucz - wlasnie tak zrobilem, bo jakos nie byelm pewny czy dam rade utrzymać kolo pasowe kluczem taśmowym, a po drugie potrzebna jest wtedy jedna reka mniej i mozna to zrobic samemu - foto konstrukcji wrzucam poniżej ;-). 2. Łożyska sa na kleju, jedno zewnętrzne pod kołem pasowym 6004, wychodzi razem z ośką trzyma je seger, drugie, wewnętrzne 6203 trzeba wybić. Srednica otwru w lozysku jest ciutke mniejsza niz srednica otworu pod os w obudowie Muina, malym plaskim srubokrętem mozna je wybic od strony kola zamachowego. 3. Na osi czego na filmie nie widac są dwa pierscienie segera, jeden dosciska wewnetrzene lozysko do obudowy, drugi trzyma zewnetrzne przy kolku pasowym, warto mieć szczypce do tych segerow, jest wtedy szybciej. 4. Simmering fabryczny uszczelniajacy ma sprężynke, ktora g dociska do osi, uwaga zeby jej nie zniszczyc przy probie wyjecia starego simmeringa - moj byl w swietnym stanie, wiec go zostawilem, zamiennik ma wymiary jak na podanym filmie 17x28x7 Tutaj wspomniany filmik, moj poskladalem na loctite'a 603. Jak on teraz fajnei dziala bez terkotania. Koszt naprawy to ok 2x10pln za komplet lozysk - wybrale wersje 2RS polskie NSK - w zasadzie to uszczenienie nie gra roli tam jest czysto i sucho - klej 603 to ok 40pln za 10ml , simmering 2pln ... no i z 15pln dalem za wynalazki do blokowania kola w Casto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.