Gremlin008 Napisano 18 Listopada 2019 Napisano 18 Listopada 2019 W rowerze mam hamulce sram level T. Nie mam jakiś zarzutów do ich hamowania ponieważ póki co są dla mnie wystarczające. Jednak czułbym się bezpieczniej i wygodniej gdybym miał dźwignie hamulca na jeden palec. Szukam więc jakiś sensownych i w rozsądnej cenie. Jedyne czym zalewa mnie google to klamki magury mt5 6 itd. Jednak średnio mi się widzi kupować zestaw dźwigni za ponad 300 zł bo już większym sensem była by chyba cała wymiana hamulców.
abdesign Napisano 18 Listopada 2019 Napisano 18 Listopada 2019 Nie pożenisz klamek magury z zaciskami srama.
Gremlin008 Napisano 18 Listopada 2019 Autor Napisano 18 Listopada 2019 Tak też podejrzewałem. Jest w ogóle jakaś sensowna droga żeby do tych hamulców wrzucić jakieś klamki na jeden palec ?
Blueforce Napisano 18 Listopada 2019 Napisano 18 Listopada 2019 Dlaczego nie możesz obsługiwać tych klamek 1. palcem?
Mod Team durnykot Napisano 18 Listopada 2019 Mod Team Napisano 18 Listopada 2019 8 godzin temu, Gremlin008 napisał: Jednak średnio mi się widzi kupować zestaw dźwigni za ponad 300 zł bo już większym sensem była by chyba cała wymiana hamulców. W tym przypadku bardziej opłacalny zakup to Magura MT Trial Sport. Nie każdemu jednak pasuje ergonomia klamek Magury, wiec warto się przymierzyć przed zakupem. Sram nie ma wymiennych kamer na jednopalcowe. Kiedyś do hamulców Avid można było założyć klamki Straitline, ale już się w to nie bawią. Próbowałeś przesunąć hamulce bardziej w stronę mostka?
Gremlin008 Napisano 18 Listopada 2019 Autor Napisano 18 Listopada 2019 59 minut temu, Blueforce napisał: Dlaczego nie możesz obsługiwać tych klamek 1. palcem? Jest to dość niewygodne, ponieważ rozstaw rąk jest wtedy na tyle szeroki, że nie czuję się do końca bezpiecznie. Jednak myślałem własnie nad tym co pisze durnykot 43 minuty temu, durnykot napisał: Próbowałeś przesunąć hamulce bardziej w stronę mostka? Rano o tym pomyślałem i przy najbliższej okazji będe testował. Jednak jeżeli nie zda to testu, to mówicie drodzy Państwo, że jednak wymiana całych hamulców to jedyna droga ?
Blueforce Napisano 18 Listopada 2019 Napisano 18 Listopada 2019 W taki razie skróć kierownicę, jaką ma długość teraz?
Lawstorant Napisano 20 Listopada 2019 Napisano 20 Listopada 2019 Skrócić kierownicę? Co to za głupoty? Przesuwasz klamki bliżej środka u już masz pod "jeden palec". Tylko trochę zmodyfikować wyciągnięcie klamki dla wygody.
Blueforce Napisano 20 Listopada 2019 Napisano 20 Listopada 2019 Napisał, że "Jest to dość niewygodne, ponieważ rozstaw rąk jest wtedy na tyle szeroki, że nie czuję się do końca bezpiecznie" więc co dziwnego w skróceniu kierownicy? nie wiesz jak szeroka jest teraz.
Kolmark Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Przekłada się klamki na drugą stronę manetek, odpowiednio wyregulować odsunięcie dźwigni od kierownicy i po sprawie. Ja i tak do obsługi hamulca mam tylko jeden palec, bo pozostałymi dwoma jakoś muszę trzymać kierownicę i zmieniać biegi
Gremlin008 Napisano 25 Listopada 2019 Autor Napisano 25 Listopada 2019 Przepraszam za zwlokę, ale najczęściej gdy przypomniałem sobie o odpisaniu to nie miałem na to czasu a później o tym zapominałem. Nie wiem po co niby miałbym skracać kierownice, jeżeli bym to zrobił bez przesunięcia klamek do środka kierownicy to wtedy w ogóle nie miał bym za co łapać i pozostała by jazda bez trzymanki. Natomiast samo przesunięcie klamek bliżej środka kierownicy jest wystarczające i nie wiem co by pomogło skrócenie kierownicy ponieważ nie jest ona za długa. Więc jak mówię przesunięcie klamek bliżej środka pomogło, chociaż teraz gdy to pisze nie wiem czy ich nawet o jakieś 2 mm za bardzo do środka nie przesunąłem. Pozostaje jeszcze tylko regulacja odsunięcia dźwigni od kierownicy bo na tą chwilę podczas mocniejszego hamowania, klamka dociska pozostałe palce do kierownicy a tak być nie powinno
Mod Team durnykot Napisano 25 Listopada 2019 Mod Team Napisano 25 Listopada 2019 6 godzin temu, Gremlin008 napisał: bo na tą chwilę podczas mocniejszego hamowania, klamka dociska pozostałe palce do kierownicy a tak być nie powinno Regulacja raczej nie pomoże, podejrzewam, że masz zapowietrzone hamulce.
Gremlin008 Napisano 27 Listopada 2019 Autor Napisano 27 Listopada 2019 Fakt miałem się w końcu zabrać za odpowietrzanie. Wystarczą mi zwykłe strzykawki 20 ml i np taki płyn? https://allegro.pl/oferta/motul-dot-5-1-brake-fluid-500-ml-plyn-hamulcowy-8676764629?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMI9_ODkaaK5gIVAeaaCh2zWAauEAQYAyABEgJpKvD_BwE Bo z tego co czytałem na forum, nie ma się za bardzo co pchać w typowo sramowski płyn Czy lepiej zaopatrzyć się w specjalnie przeznaczony do tego zestaw?https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-4yourbike-avid-sram-pd12608/?v_Id=54588&gclid=EAIaIQobChMInO_K2aWK5gIVEKmaCh059A3FEAQYASABEgKcZvD_BwE
Mod Team durnykot Napisano 27 Listopada 2019 Mod Team Napisano 27 Listopada 2019 Płyn ma spełniać normę DOT 4 lub DOT5.1 . Marka nie ma znaczenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.