Skocz do zawartości

[przekładka amor na sztywny] montaż HS11


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:

W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?

https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,

https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE

https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)

https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 

https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28

Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Force będzie ok. Reszta to takie sztywniaki z lat 90.

Jeśli średnica koła, rodzaj mocowania i średnica rury sterowej się zgadza to będzie pasował.

Sprawdź jeszcze widelce Mosso.

Napisano

Musisz zmierzyć AC- odległość od osi do bieżni sterów obecnego amortyzatora i szukać najbardziej zbliżoną w sztywniaku. Nie będzie tanio- około 300zł. Ale jazda na sztywnym widelcu daje masę frajdy. Mamy lepszą precyzję sterowania i czucie roweru. Niższa waga- tę zauważysz dopiero przy alu lub carbonowym widelcu. Dobry stalowy widelec z rozsądnym AC to waga lekko powyżej kilograma (dla 29) 

Nikt ci nie zabroni założenia do roweru trekingowego najprostszego widelca, ale musisz się liczyć ze zmianą geometrii ramy jak i dość radykalnym obniżeniem suportu. Ale próbowałem takich rzeczy w rowerach trekingowych i da się z tym żyć. 

Zwykły sztywniak ma około 400mm, niski amortyzator około 450. Zmierz u siebie. Gorzej to wygląda z rowerami 29, te są przygotowane pod AC 490-510 mm i założenie tam widelca z roweru 28 to katastrofa.

 

Napisano

No właśnie dopiero po demontażu mogłem zważyć amora - około 2200g obecny (liczyłem, że waży z 3,5kg i sporo odchudzę na wymianie na sztywny), alu ważą po około 800g, stalowy 1100 - 1500 więc z pewnością odpada. Tanio nie będzie, w węgiel nie wchodzę, a co do jazdy na sztywniaku to mam jeszcze szosę, pięknie śmiga po ścieżkach leśnych i krawężnikach, poza tym młodego przesadziłem z sieciowego roweru 24", 18 biegów - 14,5 kg, na 27,5', 8biegów - 10,8kg i młody zachwycony, przez niższą wagę jeździ dużo szybciej, biegów mu nie brakuje. Dam znać co wybiorę, szukam czegoś, ale póki co Force jest zbliżony wymiarami, Mosso nie znalazłem z piwotami na 28 cali, mają na 26".

Poza tym, mojego amora nigdy nie serwisowałem, jeździłem z fotelikiem i smarkiem więc pod 100kg miał obciążenia, myślę, że od dawna nie spełniał swojej roli - rowerkowi 9 roczek leci.

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ha, po analizie rynku stwierdzam: widelec alu z piwotami jest niemal niedostępny - jedyny force, na ALI tyż bida. Za to do wyboru i koloru węgli. Niestety, też bez piwotów, i musiałbym zmienić hamulec przód, dla kosztów raczej drogowy na jedną śrubę montowany. 

Macie doświadczenie z chińskimi, tanimi carbonami? Wejść w to?

Napisano

Jutro zrobię ostatnią przymiarkę - na widelec od szosy - pół karbon - pół alu - przymierzę koło od crossa. Jak wejdzie, a widelec ma mocowanie na błotniki, to przekładam go do crossa, a szosa dostanie tani karbon made in china, i w ten sposób dwa rowery odchudzę. Za różnicę w cenie Force a Carbon z Chin - około 100 - 150 zł kupię hamulec szosowy do crossa - kolejne kilkadziesiąt gram odejdzie. 

Napisano

Po przymiarce. Koło od crossa wchodzi pięknie, mieści się idealnie w widłach szosy. Ale się nie kręci. Bo haczy/ opiera się o konstrukcję hamulca. Przekładki na szosowe widły nie będzie...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

 

Projekt ukończony. Widelec Force mat z pivotami. Znalazłem za 230 z grosze. Do tego stery, okazało się, że niepotrzebnie - wystarczyła mi szyszka i bieżnia, resztę wykorzystałem starą, nie podjąłem się wybijania misek i osadzania nowych, a na nowych elementach nie grało, musiałem wykorzystać wszystko stare łącznie z łożyskami. Szyszka nabita za 5zł, bieżnia samodzielnie. Jeszcze nie jechałem, ale nie sądzę by przód powędrował w dół. Przód zrobił się bardzo lekki, rower smuklejszy, a ja miałem zajęcie na święta. Dziękuję wszystkim za pomoc! 

PS. Wrzucę foto hak tylko uda mi się je popsuć do odpowiedniego rozmiaru. 

 

 

IMG_20191228_151804_compress36.jpg

IMG_20191228_125358_compress11.jpg

Napisano

Jestem po przejażdce krótkiej. Rower lepiej przyspiesza, prowadzi się precyzyjniej. Jest znacznie fajniej niż z amorem, ale do sztywności szosy to jeszcze daleko  Poraża mnie moda na pakowanie pseu-doamorów do wszystkiego co się da. 

Napisano

Też byłem w szoku gdy założyłem do trekinga szytwny widelec. Nawet taki sam.

Niestety po jakimś casie zaczął stukac :(

Oddałem na gwarancji i dostałem zwrot kasy. 

Na asfalt spoko ale do lasu odpada bo jest delikatny i rura sterowa łapie luzy.

  • 5 tygodni później...
Napisano
W dniu 30.12.2019 o 08:31, radomir napisał:

Ja tylko asfalt, po lesie to po ścieżkach ganiam. Co ci pukało w widelcu? 

Połączenie rura sterowa korona. W tym miejscu wyczaiłem był problem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...