Sk27 Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 Cześć, mam powyższą korbę i od początku myślałem, że ma niewymienne zębatki. Na stronie Sr Suntour znalazłem informację, że jednak można je wymienić. https://www.srsuntour.us/products/xce-t312?variant=28105542851 Tutaj wstawiam swoje zdjęcia. Czy według Was można wymienić zębatki? W zasadzie będzie mi zależało tylko na środkowej.
Lawstorant Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 No od razu widać przecież, że masz śruby na imbusy. Od drugiej strony mocowania dużej i środkowej powinieneś mieć kołnierz, który trzeba przytrzymać
Sk27 Napisano 16 Listopada 2019 Autor Napisano 16 Listopada 2019 Dzięki za odpowiedź. Kiedyś ktoś wspominał na innym forum, że tylko duża zębatka jest wymienna i przez to miałem mętlik w głowie.
woojj Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 Skup się w pierwszym stopniu na wymianie łańcucha i ewentualnie kasety. Korbę zostaw i sprawdź jak całość pracuje. Jak będzie OK to nie ruszać. Oczywiście zmieniamy w razie konieczności. Chyba że są jakieś inne przesłanki. Pewny nie jestem, ale ta korba to może być taka hybryda- duża jest wymienna, a środkowa znitowana na stałe z małą. Tak mi to wygląda.
Sk27 Napisano 16 Listopada 2019 Autor Napisano 16 Listopada 2019 Łańcuch i kasetę zmienię po zimie, teraz jeszcze na nich pojeżdżę. Najwięcej jeżdżę na środkowej zębatce i ona najbardziej mnie interesuje. Na stronie producent informuje, że wymienne są zębatki, czyli w teorii więcej niż jedna, ale nie mam pewności, dlatego zadałem to pytanie.
woojj Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 ....ale za to ta korba pięknie się nadaje na zrobienie napędu 1xx, wiem bo to wykorzystałem- nie ma otworów na małą tarczę. Można pomyśleć na zrobieniem 2xx .....bez młynka. Pomysłów jest kilka. Sprawdź organoleptycznie- odkręć 4 śruby i zagadka sama się rozwiąże. Ale moim zdaniem środkowa jest na stałe znitowana z młynkiem, więc jest wymienna, ale pozbędziesz się tej malutkiej ;-)
Sk27 Napisano 16 Listopada 2019 Autor Napisano 16 Listopada 2019 Tyle że małą wykorzystuję częściej niż dużą. 38T przez zdecydowaną większość czasu, 28T na podjazdach np. w lesie, a 48T to tylko powyżej 30 km/h, co przy przeciętnej formie i rowerze crossowym nie zdarza się zbyt często. Na koniec znalazłem dokładniejsze zdjęcie.
woojj Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 Pomysłów jest kilka: -zbudować korbę z rozpiętością 32/44 i założyć kasetę 11-36 -zbudować formę ;-)) i założyć 1xx 36 z kasetą 11-36 oraz wywalić zbędny balast Jeśli nie robisz jako szerpa rowerowy w Andach to dasz radę bez młynka.
Sk27 Napisano 16 Listopada 2019 Autor Napisano 16 Listopada 2019 Dzięki za odpowiedzi. Przez zimę przemyślę wszystko.
SoloTM Napisano 16 Listopada 2019 Napisano 16 Listopada 2019 Jeśli środkowa zębatka powoli się kończy to najbardziej budżetowe rozwiązanie to obrócić środkową lub obie ( jeśli znitowana z którąś ) o 90 stopni ( o jedną dziurkę - śrubę ). I znowu będzie niemal jak nowa.
MMMAAACCC7 Napisano 17 Listopada 2019 Napisano 17 Listopada 2019 @up ciekawa teoria, masz jakies potwierdzenia tego, z wlasnego doswiadczenia czy cos? Zawsze mi sie wydawalo ze cala korba pracuje w miare rownomiernie pod wzgledem zuzycia, ale czy tzw "martwe pole" podczas pedalowania moze dac az tyle?
SoloTM Napisano 17 Listopada 2019 Napisano 17 Listopada 2019 Tak, gdy ramiona korby są równolegle do ziemi to najbardziej zużyte zęby są na górze ( mniej więcej ). Obrocenie o 90 stopni pomaga. ( sam tak zrobiłem gdy wymieniłem kasetę i łańcuch ze swoją środkową koronką 32 t w korbie 44/32/22 i jest ok ) Tu przykładowe zdjęcie z netu gdzie zaznaczyłem różnice w zużyciu koronek. A to moja korba w szufladzie, stara fc-m569 gdzie środkowa też jest do wymiany, ale widać, że zużycie zębów na środkowej jest inne po bokach niż na górze. Na urwany ząb nie zwracaj uwagi, popatrz na dół.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.