Skocz do zawartości

[Korba] SR Suntour XCE - wymienne zębatki?


Sk27

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Skup się w pierwszym stopniu na wymianie łańcucha i ewentualnie kasety. Korbę zostaw i sprawdź jak całość pracuje. Jak będzie OK to nie ruszać.

Oczywiście zmieniamy w razie konieczności. Chyba że są jakieś inne przesłanki.

Pewny nie jestem, ale ta korba to może być taka hybryda- duża jest wymienna, a środkowa znitowana na stałe z małą. Tak mi to wygląda.

Napisano

Łańcuch i kasetę zmienię po zimie, teraz jeszcze na nich pojeżdżę. Najwięcej jeżdżę na środkowej zębatce i ona najbardziej mnie interesuje. Na stronie producent informuje, że wymienne są zębatki, czyli w teorii więcej niż jedna, ale nie mam pewności, dlatego zadałem to pytanie.

Napisano

....ale za to ta korba pięknie się nadaje na zrobienie napędu 1xx, wiem bo to wykorzystałem- nie ma otworów na małą tarczę. 

Można pomyśleć na zrobieniem 2xx .....bez młynka. Pomysłów jest kilka. Sprawdź organoleptycznie- odkręć 4 śruby i zagadka sama się rozwiąże. Ale moim zdaniem środkowa jest na stałe znitowana z młynkiem, więc jest wymienna, ale pozbędziesz się tej malutkiej ;-)

Napisano

Tyle że małą wykorzystuję częściej niż dużą. 38T przez zdecydowaną większość czasu, 28T na podjazdach np. w lesie, a 48T to tylko powyżej 30 km/h, co przy przeciętnej formie i rowerze crossowym nie zdarza się zbyt często.

Na koniec znalazłem dokładniejsze zdjęcie.

5.PNG

Napisano

Pomysłów jest kilka:

-zbudować korbę z rozpiętością 32/44 i założyć kasetę 11-36

-zbudować formę ;-)) i założyć 1xx 36 z kasetą 11-36 oraz wywalić zbędny balast

Jeśli nie robisz jako szerpa rowerowy w Andach to dasz radę bez młynka.

Napisano

Jeśli środkowa zębatka powoli się kończy to najbardziej budżetowe rozwiązanie to obrócić środkową lub obie ( jeśli znitowana z którąś ) o 90 stopni ( o jedną dziurkę - śrubę ). I znowu będzie niemal jak nowa.

Napisano

@up ciekawa teoria, masz jakies potwierdzenia tego, z wlasnego doswiadczenia czy cos? Zawsze mi sie wydawalo ze cala korba pracuje w miare rownomiernie pod wzgledem zuzycia, ale czy tzw "martwe pole" podczas pedalowania moze dac az tyle? 

Napisano

Tak, gdy ramiona korby są równolegle do ziemi to najbardziej zużyte zęby są na górze ( mniej więcej ). Obrocenie o 90 stopni pomaga. ( sam tak zrobiłem gdy wymieniłem kasetę i łańcuch ze swoją środkową koronką 32 t w korbie 44/32/22 i jest ok )

Tu przykładowe zdjęcie z netu gdzie zaznaczyłem różnice w zużyciu koronek.

korba33.thumb.jpg.3a4aa74e4e802dd344dc0685f8649447.jpg

IMG_20171221_121828.thumb.jpg.e26536d63580e3a9d0e722e445d53ef2.jpg

 

A to moja korba w szufladzie, stara fc-m569 gdzie środkowa też jest do wymiany, ale widać, że zużycie zębów na środkowej jest inne po bokach niż na górze.  Na urwany ząb nie zwracaj uwagi, popatrz na dół. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...